Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12701 til 12720 af 127115
-
rettes
Forumindlægjeg har lavet en oversættelser fra dansk til fransk og det er første år jeg har fransk så jeg håbe der er nogen der gider og rette den for migpå forhånd takA Toulouse est la beaucoup le (turist), la ne connaissent pas de ville. Sur le (hotell) demandent ils :Ou est la poste, une bon (resturant), ... -
Tysk.. Please
ForumindlægHejsa...!!! Er der ikke nogle, som vil hjælpe mig med min oversættelse...?? hvis ja, vil jeg blive super glad. På forhånd tak. Dansk: Vi havde aftalt, at vi ville mødes foran domkirken lidt før kl. 18.00. Jeg ville lave mine lektier, før jeg tog i byen, og jeg skulle gå på posthuset, før det lukk... -
Oversættelse's tjek
ForumindlægRomán og hans bedste kammerater mødes ofte i byens nye park. De kan godt lide at spille fodbold der, fordi de kan være næsten alene. Efter episoden med posedamen spiller de kun, når der ikke er nogen på bænken.”Har i taget bolden med?”, spurgte Uri, da han så de andre drenge. ”Nej, vi kunne ikke ... -
Differentiation af sammensat funktion?
ForumindlægHej! Jeg sidder i øjeblikket og er ved at lave et matematik projekt i gymnasiet. Jeg er dog stødt ind i et »mindre« problem, jeg er igang med differentiation af en længere funktion, jeg har dog fået den kogt ned til nedenstående. Problemet er ikke at jeg ikke er klar over hvordan man differentie... -
Integration ved substitution
ForumindlægJeg har fået til opgave at integrere ∫(3x^2-3x+2)/(x-1) dx. Foreløbigt har jeg fået lavet følgende: For at udregne dette ubestemte integral bruges reglen for integration ved substitution, hvor t=x-1⇔t'=dt/dx=1⇔dt=dx. dt og t indsættes nu i det oprindelige integral: &in... -
potens parentes
Forumindlæg(x - 2)4 er der ik nogen der kan forklare mig hvordan min ven får det til x4 - 8x3 + 24x2 - 32x + 16 ? -
Den sorte studenterhue
ForumindlægDen sorte studenterhue Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Man skal altså have 5 fag på højt niveau? Jeg har hørt en masse rygter om at det er afskaffet, eller det vil det blive. Det er egentlig nogle gamle traditioner for, hvem der havde/fik/købte den sorte .. men idag er det op ... -
regneregler
ForumindlægEr der en som vil forklarer mig hvilke tal man skal regne ud først. Jeg kan ikke få resultatet til at give 0 som det gør. -
Ligninger!! Hjælp
Forumindlæg -
Elvis Presley
ForumindlægHej. Jeg skal fremlægge om Elvis presley, så jeg har selvfølgelig skrevet noter til det. Så jeg ville bare lige spørge om der nogen der ville læse den igennem/rette. Så det giver mening? Jeg er ordblind, så jeg har det ret svært. Teksten: Hvem er Elvis Presley? Elvis Presley kom fra meget ... -
Haster rettelse af stil meget kort
Forumindlægnogen der vil rette min stil helst til idag Dantes Allé 49 Hej Lise Nu er der gået 2 år siden sidst og du savner mig sikkert en hel del. Jeg savner dig også en hel del. Nu tænker du sikkert hvorfor jeg ikke er kommet tilbage når jeg ha... -
Engelsk
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en engelsk stil. Jeg vil høre om der er nogen der vil læse den nedenstående tekst igennem for mig. This has meant that I have many times been viewed with prejudice. It has not always been fun. Part of the prejudices I have been seen with, for example, th... -
Differentialregning opg 5.012
ForumindlægGodaften studi-brugere...Jeg sidder med en matematikopgave som jeg sidder lidt fast i .. Det drejer sig om opgave 5.012 i "Eksamensopgvaer i matematik, matematisk linje 3årigt forløb til a-niveau".. Jeg har regnet hele opgaven lige bortset fra sidste spørgsmål.. Så hvis der er nogle der... -
# - Hvordan kan man foklare dette?..
ForumindlægI en opgave står der.\nTegn en graf der viser hvordan y afhænger af x og gør rede for at y er proportional med x.\n\nHmm jeg har tegnet grafen. Men spørgsmålet lyder hvordan gør jeg det sidste ??.. Er det med proportionaltetsfaktoren jeg skal forklare dette?\n\ntaK! -
Eksamen 2006
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er ved at regne eksamenssættet fra sidste år, men sidder fast i opgaverne. Er der ikke en der gider at hjælpe mig og komme med nogle hints til hvad man kan gøre.. Jeg har søgt i forumet, men der fandt jeg kun facit, men det er jeg ikke interessede i. Jeg vil gerne have hjælp ... -
Differentiation af x^n
ForumindlægI induktions-beviset for differentiation af x^n, foregår de to sidste trin således: f´(x)=x^n+n*x^n f`(x)=(n+1)*x^n Jeg forstår hvordan man finder frem til at det første led x^n er lig (n+1). Er der nogen der har en forklaring på dette? På forhånd tak for hjælpen! -
stor koffiecent metode.. ligning kan ikke komme videre
ForumindlægSe vedhæftlig fil for ligning og mellemregninger. Nu får jeg noget som er x^3 og ved ikke hvordan jeg kommer til sidste trin da jeg ikke kan se hvordan jeg kan opløse x^3.. nå og hvis i har andre måder der ville være nemmere til at løse denne ligning ville jeg også blive glad: :) -
AT 7 - Det gode liv.
ForumindlægJeg sidder og skal til at skrive min næst sidste AT opgave. Vores overemne er "kampen for det gode liv", og jeg har fagene oldtidskundskab og historie. Da jeg kun har haft 3 moduler med oldtidskundskab er jeg virkelig på bar bund, med hensyn til hvad jeg skal skrive. Er der nogen der ... -
angående et forsøg
ForumindlægI et forsøg med nedbrydningen af stivelse skal vi forklarer i spørgsmål 3, hvilken effekt temperaturen har for spytamalysen, samt vi skal gøre rede for årsagen til dette. Jeg har selv skrevet hvilken effekt temperaturen jhar for spytamalysen, men mangler en forklaring til hvad årsagen er på det.... -
opgaver
Forumindlægf(x)=20+150ln(8t+1) bestem temperaturen i ovnen 10min. efter ovnen er tændt og bestem hvor lang tid der går fra ovnen er tændt til temp. i ovnen når op på 500o bestem den hastighed hvormed temperaturen ændrer sig sig til tiden t=10 en punktmængde er bestemt ved M={(x,y) | 0<x<3 Λ...
