Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 12741 til 12760 af 14598
-
Grænseoverskridende underholdning - studentereksamen 2009
ForumindlægHej:) Jeg er også lidt nysgerrig på at høre, hvad folk herinde synes om den kronik, jeg skrev til eksamen i torsdags. NB: Har med vilje ikke lavet en argumentationsanalyse i kronikken, da der udelukkende stod, at man skulle redegøre for synspunkter og argumenter... -
Til alle jer, der tror, at religion er forældet og menneskeskabt
ForumindlægTil alle jer, der tror, at religion er forældet og menneskeskabt: Kan I forklare mig, hvordan der i hellige skrifter, der er mange tusinde år gamle, står skrevet om de ting og beviser, som videnskaben først nu har opdaget, når det er detaljerede beskrivelser, det drejer sig om? Det er nok en ... -
Årets eksamer
ForumindlægGVULP!! Så er det afsløret - Fysik og geografi har jeg været så heldig (læs: pisse hamrende uheldig )at trække..Nogen gode råd til en formidabel fysikeksame i 2.g :S ?!?!?! -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy... -
dumpe stx?
ForumindlægJeg er igang med mine sidste par eksamener i 3g, hvad kan jeg gør hvis jeg dumper? er det noget med at jeg skal lade være med at gå op til sidste eksamen? skal jeg tag hele året om, findes der ikke andre muligheder? er nemlige lidt nervør for at dume mine eksamener.. -
EKSAMEN!!!
ForumindlægJeg har lige et mindre spørgsmål ang. spansk eksamen...har læst i nogle af indlæggende at det er en go ide at have et A4 ark til hver tekst og så bare kopiere d over og fokusere mest på ektemporalen, MEN man trækker jo kun et uddrag af teksten skal man ikke fokusere på det og i givet fald kan man... -
HMMM?
ForumindlægJa altså nu snakker man om det der med at der skal lægges 8% til ens snit hvis man fortsætter på en videregående inden der er gået 2 år. Er der nogen der ved om det er blevet vedtaget og hvor man evt. kan læse noget om det? -
Muligheder i militæret
ForumindlægJeg overvejer mulighederne for en udnyttelse af de mulige måneder man muligvis risikerer at komme ind og springe efter gymnasiet.Er der nogen der ved hvorvidt man kan udnytte tiden til at lære nogle brugbare redskaber? Her tænker jeg især på fx brandmandsuddannelse, ambulancefører eller andre for... -
Gennemsnit - meget lavt
ForumindlægHej Mennesker jeg er en 3ger som har et meget lavt gennemsnit .. den ligger på 3,0 .. jeg har snakket med studievejlederen. han sagde at jeg skulle tage 3g om, fordi det ville ikkk hjælpe mig, og at jeg ville ende ud med endnu et nederlag . jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, skal jeg lytte til vej... -
Vil i rette? Kun 1 side!
ForumindlægHej sidder med min opgave, der skal afleveres imorgen, så jeg ville hører om nogle er jer havde mulighed for at rette den? Den er kun på 1 side. Jeg tænker primært på grammatikken!Her er et link til opgaven:http://upit.jtw.dk/dl/iry/På forhånd tak, forsat god weekend! -
Korrektur
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at læse korrektur? Har forsøgt, men hvis nogen kan hjælpe mig med at fortælle hvad jeg eventuelt gør galt, ville det være lærerigt! Det er især opg. B.5 jeg ikke rigtig kan få til at fungere.. f.eks. er jeg lidt i tvivl om der i fjerde nederste sætning skal stå ning... -
Er dette rigtigt??
ForumindlægUd fra et forsøg kunne procentdelen af hørplanter, der visnede, som følge af svampe angreb, beskrives ved hjælp af modellen; f(x) = 100-182,2*e^-0,0756x x > eller = 8 x = antal dage og f(x) = procent af ramte planter Hvor stor en procentdel af planterne var visnet efter 50 d... -
Kultursammenstød
ForumindlægHvad har været de største kultursammenstød fra år 1000-2000? På forhånd tak :) -
Ligningsløsning 7 klasse
ForumindlægHej, Nogle der kan hjælpe med en løsning af denne ligning? Jeg er pt ved at opfriske folkeskole matematik, så det ville være fint med en forklarende gennemgang. 1/3x-2=1 -
Bismarck, preussen og den politiske økonomi xD
ForumindlægHey har været så "heldig" at trække dette emne til min his eksamen i morgen.. Som i nok kan forstå er det 24 timers.. Men jeg må ærligt erkende at jeg slet ikke kan se hvilke problemstillinger jeg kan tilføje til emnet.. Det finder jeg ret svært at se pt :S.. Håber i kan give nogle fif! -
Studietur – Ja tak!
ForumindlægLad mig kort skitsere sagen. På mit gymnasium rejser alle klasser til udlandet på studietur. I denne uge er der rådighedsuge på gymnasiet. Til dem, der ikke ved, hvad det er, kan jeg oplyse, at det er dage, der er til rådighed for lærere, som ønsker at tage på ekskursioner, indhente aflyste timer... -
Sygeplejebøger sælges
ForumindlægSkal du igang med sygeplejestudiet er eller du igang så har jeg en masse bøger jeg sælger! Jeg har omkring 46 stk og der er ikke overstregninger eller noget i nogen af dem! Det eneste er mit navn skrevet i et hjørne. Hvis du er interesseret kan du sende mig en mail så sender jeg dig en ... -
depression!!!
ForumindlægEgentlig ikke et spørgsmål... har det bare total fucked up, over at der er så skide mange ansøgere i år.. er 22 og har lige afsluttet hf - som enkeltfagskursist... Netop derfor kan jeg ikke bruge bonus reglen! Ikke nok med dt, er der rekord mange ansøgere i år... Jeg ved jeg får afslag.. havde sø... -
Kan fysik forklare bigbangs opståen
ForumindlægJeg sad og læste Big Bang artiklen inde på Wikipedia.en forleden yderst interessant men jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvad der var før "The big bang", hvis alt er opstået på et eller andet tidspunkt, hvordan kom det oprindelige big bang "alt-samlet-i-et"-objekt så... -
Kvote 2 - hvordan?
ForumindlægHej allesammen Er der nogle herinde der er kommet ind på deres drømmestudie via kvote 2? Ved i i øvrigt hvor mange der er blevet optaget på henholdsvis medicin og tandlæge i 2009? Kvote 2 er jo beregnet til de ansøgere, der har et lavt gennemsnit. Men hvis man nu bestemmer sig for at søge via k...
