Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 12781 til 12800 af 15240
-
Benetton
ForumindlægHeyTænkte på om der tilfældigvis skulle være nogle af jer der har besvarelsen til denne opgave liggende "Benetton has rethink as store sales unravel"???Ville være fedt med lidt inspiration nemmerlig:) -
Almendannelse i gymnasiet
ForumindlægHvad synes i er mest medvirkende til at man bliver alment dannet af at gå i gymnasiet. Her tænker jeg mest på det faglige, men også lidt på det sociale) -
Stimulering af N. Vagus (GIRK's)
ForumindlægHvodan kan ind indadrettet strøm af K+ hyperpolarisere cellen? Håber det er fordi jeg er træt og ikke dum, at jeg ikke forstår det :) The IR family of K+ channels can be classified according to their mode of regulation. One subfamily of IR K+ channels (the G-protein-activated, inwardly rectifying... -
integraler!
Forumindlægheysa1) ubestemt integraltegn:(LN(-x+3)dxsvar:(x-3)*LN(-x+3)+x-3+cer dette rigtigt?2)integraltegn fra (pi/6) til (pi/3):(cosx/sinx)dxsvar: hm LN(num.værdi.af sinx) +cmener det er meget forkert.hvad mener I? -
Jurastudiet - spørgsmål til ny studieordning
ForumindlægHej, jeg overvejer af forskellige årsager at skifte fra medicinstudiet til jura. Jeg har været inde og læse den nye studieordning (fra 2011), men jeg synes ikke, det klart fremgår, hvor mange obligatoriske elementer, der indgår i uddannelsen, og hvor meget gruppearbejdet fylder. Er der nogen j... -
polterabend
Forumindlæghvad ville I umiddelbart tro var hovedtemaet i Polterabend skrevet af jan sonnergaard (jeg har tjekket opgaverne på siden og jeg synes ikke rigtigt de kommer ind på hovedtemaet)jeg ville mene at "mennesket er underlagt en højere magt"men det er ikke rigtigt et tema i sig selv.... -
Engelsk opgave
ForumindlægHej jeg har lavet nogle besvarelser til en engelsk tekst som jeg håber nogen vil se igennem for fejl for mig :) -
Polynomiumsbrøker
ForumindlægHey, har lige nogle probs med en mat afl jeg ikke kan få til at på op :Xden lyder sådan her:F(x)= x+2......3-xaltså x+2 divideret med 3-xjeg har så fundet ud af at Dm(f)=R\\{3]så finder jeg nulpunkter:F(x)=0x+23-x =0Så skal (x-3) ganges ind i brøkendet får jeg så til x^2-x-6=0finder diskriminan... -
Dispostion over eksamen i Lineære Funktioner
ForumindlægHej.jeg skal snart til den unævnelige mundtlige eksamen, og jeg forsøger at udarbejde en disposition over de enkelte emner.Jeg skriver her dispositionen, og I må meget gerne kommentere og komme med råd eller lignende:1) Definition2) Bestemmelse af og b3) eksempler4) stykkevis lineære funktioner5)... -
Hvordan går det med jeres sso??
ForumindlægHej...Sidder selv og skriver min sso lige nu, og ville høre hvordan det går med jer andre derude????Katrine -
Bkækregning
Forumindlæghej alle sammen :) En træstamme med en radius på 54cm blev kløvet i 32 lige store dele (32 kløvestykker) Hvor mange gange blev der kløvet for at få 32 køvestykker? på forhånd tak :) -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHejsa jeg har lige en opgave jeg gerne vil bede om lidt hjælp til at komme i gang med:Fra et almindeligt spil kort udtrækkes uden tilbagelægning 3 kort. Find sandsynligheden for hver af følgende hændelser:A: alle kort er hjerteB: Alle kortene har samme kortfarveC: ingen af kortene er billedkort -
Kurvens krumning
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for hjælp til denne opgave, hvor krumningen for en kurve skal udregnes: På forhånd tak! -
pH-begrebet
ForumindlægHej Kemikere. Jeg skal i en opgave beskrive matematisk hvornår man må benytte formlen for pH ved en svag syre. Er der nogen som har en god idé til dette og kan give mig et hint ? Euht -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
In the national gallery. Kom ind på min tråd og gi mig inspiration og en god diskution :)
ForumindlægHej Sidder her og skriver et fint essay om D. Lessings short story " In the National Gallery" Jeg synes der mange emner i historien men jeg er bare helt tom i hovedet når det gælder om at få det ned på papir. Topemner enten Generation gaps Eller at ham manden (måske) er en gammel liderl... -
Mat - eksamensopgave
ForumindlægHej "venner".. der er en lille opgave der driller mig lidt.. her er den:Givet punkterne A(6,13), B(15,40) C(-3,4)Bestem en ligning for den linien l, der går gennem A og BBestem en ligning for den linie m, der går gennem C og er parrallel med linien l.Bestem en ligning for den liniem, de... -
Klage over unfair eksamen?
ForumindlægHejsa :) Jeg har i dag været oppe i fysik/kemi 9. klasse. Jeg trak syrer ogg baser, hvilket jeg var ret tilfreds med. Jeg startede med at neutralisere HCl og NaOH (--> H20 + NaCl). Derefter påviste jeg først via. kemisk analyse, at det var Cl- ioner i og Na+ ioner. Herefter valgte jeg så at b... -
Falsk komparativ!?!?
ForumindlægJeg skal finde falsk komparativ i nogle sætninger til min aflevering.. men ved ikk hvad det er..nogen der kan give en kort og god forklaring? - hvad det er, og hvordan man finder det? På forhånd tak.. -
Mundtlig eksamen - gode råd?
ForumindlægHej.Jeg er en af de heldige der skal op i tysk her inden sommerferien.. Jeg er ikke den skarpeste til tysk.Jeg vil derfor høre om der er nogen der har nogle gode råd til forberedelsen eller selve eksamen....(læse metoder, nyttige sætninger, gode vendninger eller evt. links med lignende)Det vil væ...
