Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12881 til 12900 af 127115
-
Adjektiver med endelsen -sk
ForumindlægAnalytisk, fantastisk osv... I første grad ændrer disse sig ikke, når de beskriver noget singularis neutrum. Dette er derimod tilfældet for "Et barskt, falskt, fjendskt, lumskt og harskt træ". Er der tale om ren tilfældighed? Og hvis man selv danner et adjektiv med -sk, vil man så kalde... -
Medicinstudiet og arbejde ved siden af.
ForumindlægKære medicinere, Jeg har en humanistisk bacheloruddannelse og er i gang med en kandidatuddannelse. Jeg har de sidste mange år gerne ville læse medicin, men forskellige omstændigheder har ført mig ad andre veje. Dog har jeg besluttet, at jeg vil give det et forsøg. Ellers kommer jeg helt sikkert ... -
ladning/elektroner
ForumindlægHåber der er nogle derude der kan hjælpe mig med dette spørgsmål derude i karinas cykellygtepære er strømstyreken 0,70A når den er tændt. hvor stor en ladning passere gennem pæren i løbet af en halv time? hvor mange elektroner passere gennem pæren i løbet af en halv time -
og en til opgave.
ForumindlægDer er en til opgave som jeg har svært... Tegn en linie gennem punkt (4,-6) gennem funktionen f(x) = x^2-6x+5 a) Udregn ligningen for tangenten for funktionen? -
Endnu et spørgsmål om reducering.
ForumindlægHej igen. Jeg har den her reduceringsopgave som jeg ikke kan forstå. Jeg har løsningen, men jeg vil bare lærer at reducer. (a + b)2 - a(a+4b) og resultatet bliver 4b2 Hvordan det? -
FSA maj-juni 2001 opg 4.4
ForumindlægHej. Jeg sidder med en utrolig svær opgave. Altså FSA maj-juni 2001 problemsløsningsdel opg 4.4 Da tankvognen ankom om morgenen, indholdt den 5000 liter vand. Kl. 15 er vandstanden i tanken 29 cm På tegningen, som jeg har vedhæftet*, har eleverne tegnet vandstanden og nogle hjælpelinier til brug ... -
Forskrift
ForumindlægHej alle sammen, jeg har problemer med at finde forskriften her.. er der nogen som kan skrive hvordan man gør osv? på forhånd tak! en funktion f er givet ved f(x) = 2x^3 + 4x^2 - bestem f '(x) -
Lineær vækst - deltax deltay
ForumindlægHej alle!! er igang med en fremlæggelse om linenærvækst. skal forklare hvad det er. men har fået et tip om at jeg skal tage fat i to ting. for det første at reducere denne sætning: f=f(x+deltax)-f(x) tror det bliver gjort sådan her:f= f(x +delta x)- f(x)= a(x+delta x)+ b-(ax+b)= a*delta x. ... -
Elever der kommer forsent, ikke afleverer
ForumindlægHvad syntes I om at der er mange gymnasie elever der afleverer ofte op til en måned efter at de skulle? Personligt kunne jeg ikke drømme om det... Jeg har afleveret 3 opgaver for sent i hele min gymnasie tid (går i 3g nu), og 2 af dem har jeg aflevert senere samme dag. Det syntes jeg da er de... -
Syfilis - nervesystemet?
ForumindlægHej :) Jeg sidder i disse uger med studieretningsprojektet i 3g. Jeg skriver om syfilis og har indtil videre skrevet generelt om syfilis og udbredelsen til Europa. Udover det skal jeg analyserer forholdet mellem syfilis og relevante dele af nervesystemet og immunforsvaret. Hvilke dele af hen... -
måling af pH-værdi for en citron
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i Kemi C i morgen og jeg har et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af: Hvordan kan pH-værdien for en citron måles? håber i kan hjælpe mig på forhånd tak :-) -
egenrum udspændt af vektoren
ForumindlægHej igen:-) Nu kommer der tilgængæld en opgave, som jeg ikke ved hvordan man skal løse selv. Det omhandler spørg 3, hvor man skal finde et egenrum udspændt over en vektor? Hvordan får jeg regnet mig igennem den? Kh Julie -
Hjææææææælp !
ForumindlægSkal til FSA Engelsk eksame og hved stadig ikke hvilken emne jeg skal vælge? Altså overemnet er racisme :/ Og det er bare virkelig mit svageste punkt .,. hjæælp derude, kan i komme på foreslag så I cute (: -
pH-værdi opgave
ForumindlægHej.. jeg har siddet og undret mig over hvordan jeg beregner pH-værdien af disse to opgaver:\n\na. 12,2 g benzensulfonsyre pr.liter\nog\nb.50,0 mL 0,050mol/L NaCl\n\nHåber at nogen kan hjælpe mig snarest muligt.\n\nMvh.,\nTulle :o) -
Kvote 2 ansøgning, odontologi Ku
ForumindlægHeej derude! :) Jeg er pige som går i 3.g og bliver derfor student til sommer. Hvis man ønsker at søge ind på en uddannelse via kvote 2, er tiden snart knap, da ansøgningsfristen er d. 15/3. Jeg vil rigtig gerne søge ind på Odontologi (tandlæge), da det altid har været min drøm. Men "... -
Tensor
ForumindlægNu har jeg i allerhøjeste grad rendt panden mod uvidenhedens ubarmhjertige mur.Til en forelæsning i Geometri i går, snakkede vores forelæser om begrebet ``tensor'' (uden at forklare hvad det egentlig er for noget), og efter at have søgt på internettet, må jeg vist konkludere, at det forst... -
Mængdeberegning
ForumindlægHej:) Jeg har lidt problemer med denne opgave fra kemi C. Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe. Ved en enalyse af en kemisk forbindelse af kobber og oxygen finder man, at 4,48g af stoffet indeholder 3,98g kobber og 0,50g oxygen. a) Beregn stofmængderne af Cu og O b)Hvad er den kemiske formel ... -
Ligninger HJÆLP !
ForumindlægEr igang med en mat. opgave og har lidt travlt.. Håber derfor i kan svare på disse spørgsmål da jeg er virkelig skod til mat: Hvordan ville i forklare hvad det vil sige at løse en ligning? Og hvilke regneregler er der når man skal løse en ligning? (Eksempler) Forklar hvordan man kan løse to lig... -
God til faget?
ForumindlægJeg har virkelig prøvet at gøre mit bedste i dansk, men jeg er åbenbart uduelig, da mine karakterer ligger omkring 4-7. Det vil jeg gerne ændre markant! Så mit spørgsmål er ganske enkelt. Hvor skal jeg starte? :) Hvad skal jeg gøre for at blive god til faget? Nogle råd? Bøger? læsning? Whatsoever... -
KRAV TIL BANKELEV UDDANNELSEN
ForumindlægHej alle sammen. Håber der er en som kan hjælpe mig lidt med min søgen omkring om jeg har nok skolegang med i bagagen til at søge ind som elev i en bank? Er en 2 årig HG nok? Har erhvervsøkonomi på B niveau ellers er resten på C niveau, sys jeg har hørt en lille fugl synge om at man min skal have...
