Søgning på: engelsk brev. Resultater: 12941 til 12960 af 25907
-
Højere gnmsnit?
ForumindlægEfter en overstået HHx eksamen med en del skuffelser, har jeg ikke opnået det ønskede gennemsnit.Hvis jeg gerne vil forhøje gennemsnittet, hvordan ville i råde mig at gøre det?Jeg er ikke helt tabt bag en vogn, men ville gerne høre andres erfaringer og råd?Er der kun et at gøre?På forhånd tak. -
Oversættelse
ForumindlægHey..Har oversat følgende fra dansk.. Nogen der lige vil kigge det igennem..??Dear MuhammedI know, you maybe are surprised about my daily life, as it emerges of your last letter. But after been moved to Denmark, is it only through the mass media, I see misery. I want to tell you little about how ... -
UdsagnsORD og NavneORD lol !! HURTIGT HASHAH
ForumindlægHej har et spørgsmål ANG. Navneord og UdsagnsORD Hvis jeg skal finde navne i en tekst som fex ; "Han fløj over de små svaler og landede ved en hård konge" *RANDOM TEKST* Så skal man sætte en/et foran. Så Konge er et navneord, men når jeg skal skrive det ned og derefter bøje det, ka... -
læserbrev!!?
ForumindlægSkal skrive et læserbrev, til imorgen, det skal være af almen interesse.. Nogen der har et emne? Eller en god idé.. På forhånd taaak.. -
samf-metode: Kvalitativ/kvantitativ?
ForumindlægJeg bruger i samfundsfag en hypotetisk deduktiv metode hvor jeg forsøger at påvise nogle teorier om identitetsdannelse ved at undersøge et værk omhandlende identitetsdannelse, og se om de pågældende teorier er at finde. Men er dette mere overordnet en kvalitativ metode? Kan nemlig ikke finde ud a... -
MAT: HASTER, Kugle ligning
Forumindlæghej studieportalen jeg er ny her inde og jeg ku godt tænke mig lidt lektiehjælp til følgende opgaver som drejer sig om kugles ligning hvor jeg ska finde radius og centrum: 1) x2 - 10x + y2 + 4y + z2 - 6z - 35 = 0 2) x2 - 4x + y2 +6y = -4 3) 2(x-7)2 + 2(y+3)2 + 2(z-5)2 = 32 4) x2 + y2 + z2 = 1 ... -
Eksamen i morgen i faget tysk
ForumindlægHej allesammen jeg skal op i tysk-eksamen imorgen tidligt og skal op i emnet DDR, hvor jeg skal være i stand til at analysere teksten "Es ist 15 uhr" af Christa Moog. Problemet her er, om hvad jeg skal ligge højst vægt på, genfortælling af historien eller andre analysemetoder? og hvis ... -
Islam - skriftreligion?
ForumindlægHej.Sidder lige om læser en tekst, hvor der står: "O I Skriftens folk, overdriv ikke i jeres religion og sig intet om Allah undtagen sandheden. Messias, Jesus, Marias søn, var kun Allahs sendebud og opfyldelsen af Hans ord, som Han sendte til Maria, og en barmhjertighed fra Ham." (Sura ... -
leave eller leaving?
ForumindlægAnd staying with him will me more wrong than leaving him eller And staying with him will me more wrong than leave him en der kan fortælle mig hvilket end det er og er der en regl for hvornår man bruger det ene eller det andet? -
Herman Bang - Frøkenen
ForumindlægHejsa til alle jer derude...Er der nogle af jer, som har arbejdet med Herman Bangs novelle 'Frøkenen' som derfor så har nogle gode notater? Eller hvis du kan huske hvad I har snakket om, så er det også fint ... Jeg er lidt lost med den, og har prøvet at søge på den, men uden held ...Håber... -
Hjælp Dansk!!!!
ForumindlægEr der nogle, der kan hjælpe mig med DANSK?Der er nogle punkter jeg ligger meget lavt ved, er der nogle der kan hjælpe mig?1) Vil gerne blive bedre med "staccato-sætninger"2) Metoder til hvordan man kan blive bedre til at sætte Komma og punktum.Vores lærer, lære os tingede ikke så godt,... -
Hmm. Forvirret HJÆLP! Gymnasium
ForumindlægHej. Jeg skal starte på Gymnasium efter sommerferien, men er ikke helt klar over, hvordan hele processen forgår. Hvornår skal der købes boger? Og hvornår er sidste chance for det? Når man skal på naturvidenskablig, hvad kan man så risikere og lave, som f.eks fagene, (udover matematik & Biolo... -
Jacob Hansen - "Lock Out" 1900
ForumindlægHej! Jeg har dansk/historie-opgave i 1.g som optakt/træning til den rigtige i 2.g, og har valgt at skrive i dansk. Jeg vil gerne analysere Jacob Hansens "Lock Out" fra 1900, da emnet er industrialiseringen. Da novellen er knap så kendt, har det været småt med at finde inspiration. er ... -
Schnell bitte :) Tyske udvidet navneform
ForumindlægTysk Udvidet navneform1. Han beder mig sende stolene1. Er bittet mich die stühle zu schicken.2. Jeg tillader mig at sende fakturaen omgående.2. Ich erlaube mich die Rechnung umgehend zu senden.3. Det glædede mig at modtage Deres ordre.3. Es freut mich Ihre Auftrag zu erhalten.4. Jeg beder Dem sen... -
SSO-vurdering !
ForumindlægHey..Jeg skal næste uge skrive SSO om romerriget i Cæsar's tid. Jeg kender ik min kommende problemformulering, men det bliver omkring Cæsar og hans vej til magten. Jeg vil blot spørge herinde om hvad er værd at vurdere i afsnittet ( vurdering /diskussion) ? Jeg synes ik at det ville være et s... -
Ayuda...por favor
ForumindlægHej!Jeg har skullet oversætte en tekst fra dansk til spansk, og jeg vil høre, om der er nogen, der kunne hjælpe mig lidt. Har nemlig problemer med, hvornår man skal bruge præt. og imp. (ikke problemer i teorien bag). Ordene i parenteser er ord, som jeg ikke ved, hvordan jeg skal oversætte. Håber,... -
Filosofi opgave.
ForumindlægHej.Der er nogen har tid ,lyst og lejlighed til at kigger min filosofi opgave igennem og se om jeg mangler noget? :) kunne være lækkert for skal nemlig bruge den til eksamen :) -
kan det passe
Forumindlægjeg har en lærer der har været problemer med på skolen gennem flere årgange og der har været indgivet mange klager på ham. for vores klasse er bægert bare ved at flyder over. han har mere fravær en nogen af eleverne, han er alkoholiker og tager skibber gerne en undervisningstime for at tage klass... -
Fattig
ForumindlægAt være forsøgskanin, stille jeres krop til rådighed for penge. Nogen der har erfaringer med det? -
Hvad karakteriserer humanistiske, naturvidenskabelige & samfundsmæssige tekster?
ForumindlægSom titlen spørger: Hvad karakteriserer humanistiske, naturvidenskabelige & samfundsmæssige tekster?
