Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13001 til 13020 af 63055
-
FysikABbogen opgave 6.5.2
ForumindlægHej Jeg er kommet i problem med nogle opagaver 6.5.2 En person på 55 kg hopper på en trampolin. Trampolinen fungerer som en fjeder med fjederkonstanten k. Når personen stiller sig op på trampolinen bliver dugen sænket 6,5 cm a) Beregn trampolinens fjederkonstanten. Den har jeg fundet k=8309,23 kg... -
Ohm9;s 2. lov
ForumindlægHvad er det præcist at den går ud på, og hvad skal man bruge den til ? -
Os der IKKE kom ind
ForumindlægSå var der os som desværre ikke kom ind på drømmestudiet i år. Jeg sidder i syv sind over hvad jeg skal bruge det næste år på, og ville lige høre hvad I har af planer? Jeg havde nemlig, dum som jeg er, ikke tænkt over en plan B:( Jeg vil også meget gerne høre, hvad de som allerede HAR holdt sabba... -
Betydning af h9; og h9;9; af svingninger
ForumindlægHvad betyder det når man dobbeltdifferentierer f(x)=a*sin(bx+c)+k til y9;9;=-k^2*y. Jeg ved godt, hvordan man gør, men jeg forstår ikke hvad det betyder i forhold til grafen. Hjælp tak :) -
Taylorpolynomiet for relativistisk energi
Forumindlæg2. ordens Taylorpolynomiet for relativistisk energi (E(v)=mc^2/sqrt(1-v^2/c^2)) for v omkring 0 er givet ved T2_E = mc^2 + ½mv^2 Hvis jeg sammenligner det med newtonsk formel E_kin = ½mv^2 ser jeg at der er en forskel på mc^2. Hvis det er ved v =0, så giver T2_E = mc^2 E_kin = ... -
Den sdiste opgave i afleveringen!
ForumindlægEn foton har bølgelængden 424 nm. Den rammer en elektron, der er bundet til et atom med en energi på 1.43eV. Hvad er den maksimale hastighed, som elektronen kan få efters ammenstødet med fotonen? Dertil kan jeg oplyse at: Jeg får energien til 2.93 eV er det så bare 2,93-1,43= 1,5 Ekin = h&middo... -
Uddannelsesvalg
ForumindlægHej! Er lige blevet student, og skal til at søge uddannelse. Men er virkelig i tvivl mellem to uddannelser, har nemlig både sundhedsteknologi og medicin med industriel specialisering i hovedet.. Nogen som evt læser til det, eller anbefale en af de to ovennævn... -
Fortynding
ForumindlægHej, jeg er meget i tvivl, om man kan fortynde en base eller ej. Er der nogle der kan svaret på mit spørgsmål, så håber jeg, at I vil hjælpe... Og hvis svaret er, at man godt kan fortynde en base, så hvordan gør man det? :( -
hvordan løser jeg denne ligning
Forumindlæg5 = 3 3x-4y+3 2x-3y+2 6 = 5 4x+3y+1 3x+4y-5 det er en ligning med to ubekendte :D -
POTENSER
ForumindlægHej hej. Kan overhovedet ikke se hvilken potens regneregel jeg skal bruge for at reducere dette udtryk: 1253 ------ 254*53 Please hjælp mig :( -
Anbefal en god opgave!
ForumindlægNu har jeg efterhånden opgivet at finde alle de gode opgaver fra Studieportalens gemmer, fordi det vil tage for lang tid at læse dem alle igennem. Anbefal derfor en opgave, som du synes er god. -
Karakterer for 1.g
ForumindlægEr det kun på vores gymnasium, at 1.g9;ere først får karakterer for første gang efter juleferien? -
Min onkels hund
ForumindlægHej min onkel har en fransk bulldog og den bider mig hele tiden. Jeg har sagt det til min onkel, men han gør ikke noget. Nu må jeg tage sagen op i egen hånd, så har i nogle ideer? -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge... -
Et godt råd!
ForumindlægVil bare råde studi-brugerne til at flyve med Quantas....Quantas er det australske luftfartsselskab. Efter hver flyvning udfylder piloten en fejlrapport, der overfor mekanikerne synliggør hvilke problemer, der har været med maskinen under flyvningen, som kræver reparation eller rettelse. Blankett... -
Logikken bag eksaminerne?
ForumindlægKære Studieportalen, Jeg skal op i fysik eksamen på A-niveau. Men jeg hævede først faget her i 3.g. Da jeg havde fysik på B-niveau var jeg til årsprøve, og vi havde egentlig fået opgivet spørgsmålene på forhånd. Og jeg ved, at på C-niveau har man 24-timers forberedelse. Men hvor i al verden er lo... -
Integral regning - haster dels :(
ForumindlægDer en opgave som irriterer mig en dels.Jeg ved godt hvordan man skal løse den men synes bare tallet virker forkert. Her er opg:En funktion er givet ved:f(x)=9/(3-4x) xbestem til f den stamfunktion hvis graf g¨r igennem punktet O(0,0)VEd hjælp af et program for jeg stamfunktion tilF(X)= - 9·L... -
rumfanget af en kugle
Forumindlæghej, jeg har lavet en opgave i fysik men er ikke sikker på om det er rigtig vil I ikk nok kigge på den? a) rumfanget af en kugle er givet ved formlen V=4/3*3,14*r3. Bergn jordens rumfang, V, idet jordens radius er 6,366 km? V=4/3*3,14*(6,366 *103m)= 2,66*107m3 b) bergn solens runfang i ... -
integral-regning. det haster
Forumindlægberegn det bestemte integral af ∫09 f(x) dx = ∫09 √x -1 dx (det er kun kvadratrod x, og ikke x-1) jeg bruger substitutionsmetoden til at løse opgaven. t=x så dt/dx =1 og dx=1*dt grænserne skal også være t og ikke x derfor x=9 er t=9 og x=0 er t=0 Det hele sættes ind: (√9 -1*1)... -
Beregn
ForumindlægBeregn kassens rumfang. Beregn kassens samlede overflade-areal. (siderne er: 4 cm, 9 cm og 5,5 cm) Håber i vil hjælpe mig
