Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 13041 til 13060 af 15240
-
problem med min lærer.
ForumindlægJa, goddav allesammen : )Mit ønske er at komme en på en uddannelse hvor et ret højt snit er krævet, og jeg får egentlig gode karakter... men der er i ét fag, én lærer som virkelig, virkelig er speciel.. Det er min oldtidskundskabslærer.. jeg læser lektier til hver timer, og bruger ikke bare den t... -
Hjælp vrdr. kultur & indvandring (Haster)
ForumindlægVi har fået en opgave i Samfundsfag, som går ud på, at vælge en national (ikke dansk) gruppe som findes i Dk, her har vi valgt: tyrkerne. Vores problem er bare at vi skal: - Gør rede for denne gruppe: Hvorfor er gruppen kommet til Danmark? Hvor mange er der? Kan man afgøre, hvorvidt gruppen a... -
At, in eller on?
ForumindlægHey, er der nogle der kan svare på, hvornår man bruger at, on eller in? Håber i kan hjælpe Mvh Piloten123 -
Bestem ligning for cirklen, Det haster :-o
Forumindlægb) Bestem en ligning for cirklen på formen (x - a)2 + (y - b)2 = r2. ??? d= 43.042 v=21,13 crader w=59,13 crader ??? Hvad skal jeg gøre? -
hvordan intigrerer man eg differention?
Forumindlægjeg har en opgave, men der er et stykke jeg bare ikke kan finde ud af. (jeg har vedhefted stykket) jeg kan godt forstå stykked, at når man intigrerer det man har differentieret, så kan mand finde længden. menjeg har regnet det 1000 gange nu, og jeg får bare ikki et realistiskt tal :/ please h... -
kan dette virkelig passe ?
Forumindlægformlen på side 3-4 http://www.math.ku.dk/formidling/studieretningsprojekter/filer/Mat_fysik/Vandraketter/Vandraketter.pdf -
Snyde til eksamen
ForumindlægKære studieportal Jeg har siddet og filosoferet lidt, og ville lige dele mine tanker med jer, for at få lidt forskellige vinkler på. Hvad ville i gøre, hvis i under eksamen opdagede at en medstuderende snød til eksamen? Jeg har selv oplevet det, men gjorde ikke noget ved det andet end at ryste... -
oversættelse
ForumindlægHej.. er der en der kan hjælpe med at oversætte et digt der hedder: "Willkommen und Abschied" af Goethe?? -
Faktoropløsning
ForumindlægHvordan bliver a(x-r)2 til ax2 + bx + c når d = 0 og r er roden(løsningen på ligningen: 0 = ax2 + bx + c) Mvh Emil -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej Er der nogen, der ved hvor man kan finde en form for en pensumliste eller oversigt over hvad man skal kunne til den skriftlige eksamen på b-niveau? -
andre der skal op i skriftlig dansk på tirsdag?
Forumindlægja overskriften siger vel sig selv.. og hvordan læser i op? hvis i overhovedet gør det.. -
my familiy is/are ?
ForumindlægHurigt -
funktion for f
Forumindlægf(x)=x^3+2x^2-3x find nulpunkter, fortegnsvariant, monotoniforhold, ekstrema og krumningsforhold. vil være fedt hvis nogle gad og lave den for mig. hurtigt tak:)! -
Bestem vektor AC udtrykt ved t? & Bestem arealet af trekant ABC, når t = 4?
ForumindlægHej Jeg sidder med en aflevering, og har kigget på denne opgave i lang tid nu, og kan ikke finde ud af den. Håber der er nogle der kan hjælpe. Opgaven lyder som så: I et koordinatsystem er tre punkter givet ved A(3,0) ,B(0,5) og C(2,t) hvor t er et reelt tal. a) Bestem vektor AC udtrykt ved t b... -
Deltag endelig her :)
ForumindlægHej alle! Inden i kom på gymnasiet eller handelsskolen, troede i så det var svært inden i kom der ind, og at i ikke kunne klare det? Så alle de fordomme om det er svært at på et gymnasium passer det ? :) -
Lavt gennemsnit - no futur?
ForumindlægHej alle jer. Jeg sidder her og er sindssygt fortvivlet. Historien er nemlig sådan: Jeg går i 3g på STX og har et meget dårligt gennemsnit (2,4) ! Jeg er oppe i fuld pensum, pga for meget fravær. Jeg har været igennem de skriftlige eksamener og synes faktisk de gik fint nok. Jeg har så 7 mundtli... -
Differentialligningen y'=ky
ForumindlægHej.. Jeg sidder og kæmper med et bevis, jeg ikk rigtigt kan få til at gå op.. Bevistet omhandler y'=ky og at det har den fuldstændige løsning y(t)=cekt I beviset i den bog jeg sidder med står der "Ved at gøre prøve ses, at y(t)=cekt er en løsning til y'=ky" Der står dog ikk ... -
Romantikken og romantismen.. Har jeg forstået det??
ForumindlægHej (: Jeg skal bruge det til FSA i mundtlig dansk og vil gerne lige være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt, da jeg synes jeg finder mange forskellige ting rundt omkring på nettet.. Så passer det her? Romantikken kom først og blev så erstattet med romantismen. I romantikken gik man meget... -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er 1g'er og er sprunget direkte fra niende til gymnaset, hvilket vil sige, at jeg ikke har prøvet mundtlig matematik. Jeg har trukket mundtlig matematik som årsprøve på gymnasiet, og er nysggerig på, at høre hvordan det vil foregå. Og om der var nogle, som sad med ... -
albert camus
Forumindlægnogen der ved hvad man kan sige om ham sådan generelt? er han eksistentialist eller? og udtales camus med stumt s eller skal det også udtales? mange takker!!! :D
