Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13101 til 13120 af 63055
-
Mobning og lærer
ForumindlægHvorfor griber lærere ikke ind når de ser mobning i fx folkeskolen mellem eleverne? Er det fordi de gerne ser at eleverne selv skal klare det - eller er det for ikke at være upopulær blandt de "seje" elever? -
Er gymnasiet anderles end skolen
ForumindlægHej Hvordan er det egenligt at være gymnasieelev, altså faglige og socialt? og forringerr man sin eksamesnit fra folkeskolen én eller to karakere ned? -
Færdighedregning
ForumindlægHver gang jeg er oppe til færdigheds regning får jeg 7, selvom jeg synes det er en nem omgang matematik, og jeg er sikker på jeg sagtens kunne få 10-12 hver gang, hvis ikke hele min krop begynder og ryste og jeg bliver nervøs under prøverne. Har i nogle tips til hvordan jeg kan få styre på m... -
Kvote 2....tests der forbedrer ansøgning
ForumindlægJeg blev færdig med gymnasiet sommeren 2007 med et snit på 9.1 på gammel skala. Problemet er, at jeg vil læse international business på CBS og derfor er det nok kvote 2, hvis jeg skal have en chance. Jeg har på nuværende tidspunkt kun engelsk på b-niveau, men jeg tager en TOEFL næste uge. I øjebl... -
Lægedrøm okay karakter
ForumindlægGoddag, Jeg er en dreng på 15 år. Jeg går i 8. klasse og jeg har en lægedrøm... Jeg vil sige at mine karakter er okay. Jeg knokler ekstremt hårdt for at opnå mine mål, men selv med min store viljekraft er det svært for mig at få gode karakter i nogle fag. (F.eks Matematik og Dansk) Jeg har aldri... -
Sky Tower
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med opg 4 fra Fysik A studenter eksamen 2004: http://www.emu.dk/gym/fag/fy/uvm/eksamen/2004_7_2.pdf men kan simpelthen ikke få løst a9; eren jeg får 112 m? :-S jeg bruger ellers formlen v2-v02=2a(s-s0)? En der kan hjælpe? -
Terminsprøve ..!!
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg har snart terminsprøve, og jeg vil gerne forberede mig, men jeg ved ikke hvordan? Jeg skal op i: Engelsk skriftilige dansk stil fysik og kemi biologi geografi læseprøve diktat. Please hjælp det er første gang, og jeg har aldrige prøvet det før. Jeg vil gerne forberede mig, ... -
Beregning af lysets hastighed i acryl! HJÆLP
ForumindlægHej jeg skal aflevere en fysik aflevering imorgen og kan ikke beregne lysets hastighed i acryl! :( n acryl = 1,40 og lysets hastighed i vaccum er c=3,00*10 ^8 m/s Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde ud af lysets hastighed i acryl? -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægJeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisningen... -
Skal man gå efter gennemsnit eller fag?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg overvejer at læse medicin om 2 år, når jeg er blevet student. Jeg kommer til at have alle de fag, jeg skal bruge, bortset fra fysik på B niveau. - dette kan jeg vælge at trække op i 3.g. Men nu er sagen den, at jeg har fået 12 i fysik på c niveau, og er de... -
5 A fag?
ForumindlægHello people. Ja som overskriften lyder overvejer jeg, at afslutte min studentereksamen med 5 A fag. Det skal siges, at jeg starter i 1.G efter denne sommferie. Mit spørgsmål til jer er så: Bliver det for hårdt for mig? Min overvejende studieretning: Matematik A, Fysik A & Engelsk A. Stud... -
Tangents ligning
ForumindlægHej alle, Jeg har kæmpet længe med de sidste 3 opgaver i den vedhæftede fil - nogen der kan hjælpe? Er fuldstændig losse - og de opgaver jeg har læst her inden giver ingen mening... Btw min klasse har ikke lært tangents ligningen formlen i nu, så går ud fra at opgaverne også kan løses p... -
HJÆLP HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg håber i vil hjælpe mig denne her opgave, som er meget underlig.. :( "Det koster 25 kr i startpenge plus med 10 kr, pr km. at køre i taxi, 2 personer kører henholdvis 43 og 86 kr længere end den anden"? Håber i vil hjælpe mig, da jeg sikkert skal fremlægge i nogle opgaver ... -
TAKE A LOOK!
ForumindlægHelp :) om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og f(4)=9 hvad er forskriften for f(x) ? er ikke helt sikker :)? Mvh -
Hvad kan man perspektivere til?
ForumindlægJeg skal op i old i morgen, og har lidt problemer med, hvad man kan perspektivere de forskellige tekster til, hvor man kan sammenligne osv. Vi har opgivetOdysseen: 6., 7. og 9. sangMedeaLysias 1. tale - forsvarstalen mod EratosthenesPlaton: Sokrates9; forsvarstale + KritonHerodot: Kroisos, Pol... -
StX eller 10??
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 9, kl og vil virkelig gerne på STX efter folkeskolen! Men jeg ved ikke, om mine karaktere kan klare det.. Jeg har mange 7-taller og nogle få 10 taller, samt lidt 4-taller!! Kan man godt komme ind på STX med ca, tre 4-taller? Jeg vil ikke på 10, efter folkeskolen, da j... -
0,999...=1
ForumindlægHvorfor siger min fætter, at 0,9999...=1? Og kan man evt. bevise/modbevise det? -
formlen på at finde rumfanget af en kegle og en pyramide
ForumindlægEr formlen på de to legemer ikke V = 1/3·h·G? altså lad os sige radius på keglen er 3 og højden er 9 1/3 * 9 * 3 = 9? Plzz svar er en blækregning -
Ordstilling Sætninger
ForumindlægHej,Disse sætninger handler om at få den rigtige ordstilling og selvfølgelig om art lyde som engelsk :DOpgave a:1) Hver sommer rejser de til Spanien- They thavel to Spain every summer.2) Hvis du vil til Rom, skal du bestille billet.If you want to go to Rom, you have to book a ticket.3) Da vi var ... -
Engelsk stil.
ForumindlægHej.. Jeg laver altid fejl, når jeg skal bruge by, og hernede kan I vel se mine fejl. Jeg ved godt at teksten er langt, men hvis nogen af jer havde lyst til at læse det og fortælle mig mine fejl, og hvordan jeg kan lade være med at lave de fejl igen, kunne være dejlig. The weather was wonder...
