Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13161 til 13180 af 95433
  • Blodtyper

    Forumindlæg
    Forklar hvilken type donorblod, der kan gives til alle patienter. Blodtype 0 kan give blod til alle patiener fordi at den ingen A og B antigener har. Er der mere jeg kan tilføje??
  • Rettelse af engelsk

    Forumindlæg
    Hej,Jeg ville blive meget glad hvis der var nogle, der ville rette min stil igennem og evt. komme med forslag til forbedringer.-------------------------------------------Essay about “I Spy” Graham Greene is the author of the short story “I Spy”, which first appeared in 1930. He spent his e...
  • Matematik-økonomi

    Forumindlæg
    Jeg er blevet optaget på studiet matematik-økonomi, og har i den forbindelse et spørgsmål angående dette studie: Hvad er grunden til at der er så få ansøgere til netop dette studie i forhold til mange af de andre økonomiske studier? Er det på grund af sværhedsgraden eller er det mangel på prestige?
  • Ja eller nej..?

    Forumindlæg
    er det rigtigt at når ammoniak reagerer med vand sker følgdende reaktion: NH3 + H2O --> NH3+ + OH- er det her reaktionsskema rigtigt..?
  • Hjælp til en side i en trekant!

    Forumindlæg
    Jeg har denne trekant: http://img.photobucket.com/albums/v353/ElectricBoogie/trekant.jpg Og, jeg får at vide at vinkelhalveringslinjen for vinkel A skærer siden BC i et punkt D! Nu skal jeg så beregne AD - Men hvordan?
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en opgave, hvor jeg skal angive samtlige løsninger til differentialligningen d[A] / dt = k · [A], hvor [A] angiver koncentrationen af stoffet A som funktion af tiden. Nogle, der kan forklare mig hvordan jeg skal regne det ud ? :D Mange tak på forhånd
  • resistansens afhængighed af temperaturen

    Forumindlæg
    Hej, Hvordan afhænger resistansen af temperaturen?
  • henfaldsloven og differentialligning

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg skal skrive opgave i fysik og matematik, hvor jeg skal udlede henfaldloven vha. differentialligning. Nogen der kunne skubbe mig lidt i gang? :)
  • Endo & Exo

    Forumindlæg
    Hvordan er det liiige man kan se om der er tale om en endoterm reaktion eller exoterm reaktion?
  • Matematikhjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en matematikopgaver som jeg har haft lidtt problemer med, håber nogle kan hjælpe Et andengradspolynomium er givet ved f(x)=2*x^2-6*x+c a) Bestem førstekoordinaten til parablens toppunkt b) bestem c, så toppunktets andenkoordinat bliver 5
  • Beregn BC

    Forumindlæg
    I trekanten ABC er vinkel A dobbel så stor som vinkel B. Derudover er AC=2 og AB=3. Beregn BC? Jeg har prøvet med cosinus, og lidt med sinus - men intet med held. a^2=b^2+c^2-2bc*cos(A) =2^2+3^2-2*2*3*cos(A)?? En som kan hjælpe? Søren Nedergaard
  • Opstil regneudtryk der kobler afsat varme sammen med varmefylde, masse og temperaturændring

    Forumindlæg
    Opstil et regneudtryk der kobler afsat varme sammen med varmefylde, masse og temperaturændring. Jeg er helt på herrens mark! Opgaven er vedhæftet..
  • BMI

    Forumindlæg
    Nogen som kan hjælpe med nedenstående opgaver? 3001 B: Body-Mass-Index, BMI, er et mål for sammenhængen mellem en persons vægt og højde. For voksne over 20 år falder BMI i en af følgende 4 kategorier: "BMI"------------------"Vægt Status" Under 18,5-----------Undervægt 18,5-2...
  • Nyttevirkning - Hjælp til Etilført og Enytte!!!! HASTER

    Forumindlæg
    Hvis jeg skal finde nyttevirkningen af et apperat, skal man bruge følgende 2 formler ikke? m = massen af vand målt i kg c = vandets varmefylde, altså T = Temperaturændring (Altså sluttemperatur minus starttemperatur) ---------- Også bruger jeg bare denne formel for Etilført: Hvor P e...
  • I am no good at it

    Forumindlæg
    Hej alle. Har undret mig lidt over hvorfor det hedder "I am no good at it" og hvorfor det ikke er not good ? Nogen der kan forklare hvornår man bruger no og not? Louise
  • Forberedelse på FSA Folkeskolens afgangseksamens prøve?

    Forumindlæg
    Hej Alle I fredags var der udtræk til udtræksfagene til folkeskolens afgangseksamen, og min klasse og jeg trak tysk og biologi. Biologi er skriftligt og jeg vil derfor gerne hører jer 'rutinerede', som har været til eksamen i biologi i folkeskolen år tilbage om, hvordan i forberedte jer?...
  • igang med engelsk tager seriøst 2 sek

    Forumindlæg
    Hej folkens. Er igang med en engelsk essay, hvor jeg er kommet i tanke om: Om jeg egentlig må gengive tekstens indhold(kort!) lige efter indledningen. Må jeg det i en engelsk essay, ville det ikke være oplagt???
  • Analysering af en sang?

    Forumindlæg
    Hej Der skulle vel ikke være en der har en gennemgang, trin for trin, om hvordan man analysere en sang? Fx når man skal lave en digt analyse. Og så en forklaring til de forskellige begreber. Samt hvilke begreber der er smarte og blæret at sige når man skal op. Vil jeg sætte utrolig meget pri...
  • Differential regning

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med denne opgave? Har lavet a, men har problemer med opgave b???
  • HF-enkeltfag og 1. standpunktskarakter

    Forumindlæg
    Hey! Jeg har lige fået min eksamensbevis fra 1.g og kan se at jeg kun har fået 1. standpunktskarakter i samfundsfag, vil det så sige at jeg har afsluttede faget, altså tæller det som en slags "årskarakter" eller skal jeg tage faget om? Jeg er nu i gang med et HF (enkeltfag) og ved ...