Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13501 til 13520 af 17507
-
Forbrænding af plads - reaktionsskema
ForumindlægHej! Jeg skal undersøge hvilke stoffer, der dannes, når polyethen (PE) brænder. Her har vi lavet forsøget vha. af CO2-indikator og bunsenbrænder. Det er dog lidt svært at afstemme reaktionsskemaet, selvom vi har fundet ud af hvilke stoffer, der bliver dannet. Polyethen + ??? = CO2 OG H20 C... -
Katalysatorer og bæredygtig energi
ForumindlægHej, Vi er to piger der har trukket "Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan," til 9. klasse afgangsprøve. Vi har så valgt underemnet Katalysatorer. Nu sidder vi så med det problem at vi har svært ved at finde på nogle forsøg vi kan lave, hvor vi kobler over -og underemn... -
konduktometrisk titrering
Forumindlægjeg har lavet forsøg med konduktometrisk titrering af HCl med NaOH for at redegøre ift. titeringskurven, kan jeg så skrive at før tilsætning af NaOH, er konduktiviteten høj grundet H+ ioner og ved tilsætning NaOH falder konduktiviteten --> Ved ækvivalenspunktet indeholder opløsningen kun NaCl... -
Archimedens lov
ForumindlægHej. jeg har lavet et forsøg hvor jeg skulle sænke et lod på et snor ned i et måleglas 1 cm ad gangen. Jeg har lavet en graf over resultater. Men jeg ved ikke hvordna man vil kunne se om det stemmer overens med loven, der burde gælde "genstanden bliver påvirket af en kraft der svarer til rum... -
Fysikopgave
ForumindlægHej jeg har en fysikopgave jeg ikke rigtig kan finde ud af. Så jeg forsøger her inde i håb om nogle kan hjælpe. Dette er opgaven: a) Hvor stor er strømstyrken I i en ledning hvis der strømmer 1000 elektroner gennem ledningen pr. sekund? b) Antag at der er en Ohmsk modstand i ledningen på 1/... -
Har brug for hjælp til fejlkilder
ForumindlægHej SP. Jeg prøver lige igen, at skrive herinde om mit problem. Jeg har lavet et forsøg med Placks konstant, hvor den skal bestemmes ud fra den fotoelektriske effekt. Dette er forsøgsbeskrivelsen: Man tager et NTL-apparat og sætter dens lysintensitet til 75%. Derefter slutter man en af de 5 ly... -
Opgave.
ForumindlægHejsa jeg har den her opgave og uanset hvad jeg forsøger med for jeg ikke et korrekt svar. Ville være fedt, hvis jeg kunne se mellem retninger og det hele, så jeg kan se hvor min fejl ligger. Opgaven lyder: "Det siges, at 85km3 af Grønlands indlandsis smelter hvert år. Grønlands indlandsis ... -
Titrering opgave
ForumindlægHar fået en opgave der lyder: Herunder ses en titreringskurve. Forklar hvilken syre, der sandsynligvis er blevet titreret på, og udregn koncentrationen af syren idet du oplyses, at der til forsøget blev afmålt 20,0 mL af den. Koncentrationen af den anvendte NaOH var 0,100 mol/L. Billedet af tit... -
SRO (Biologi og kemi)- fermentering hjælp til teoriafsnit!!
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive min SRO (biologi A og kemi b) på nuværende tispunkt. Jeg er i gang med mit teori afsnit, men ved ikke hvad jeg skal skrive om af underemner end dem jeg allerede har. Jeg har allerede skrevet om generelt fermentering, gærceller, glykolyse og derudover nogle forsøg... -
Et par opgaver - er de regnet korrekt?
ForumindlægHej! Jeg har forsøgt, og vil høre om disse var korrekte 1) Omskriv bogstavudtrykket, så der ingen parenteser indgår, og reducer det omskrevne udtryk mest muligt: (3-x) * (1*x-y) Omskrevet til: 3x -3y -x -x2 + xy = 2x -3y -x2 +xy 2) Omskriv bogstavudtrykket, så fælles faktorer sættes uden ... -
Bestemme w - komplekse tal
ForumindlægHej alle Jeg er stuck i min sidste opgave, og vil søge om hjælp. Jeg ved hvad jeg, men kan netop ikke finde ud af det. Der skal løses for w som i en ligning og så sat i brøker, men den er lidt tricky... Tallet w opfylder at: 6+(2*7-11-3i)*w = (4-i(5+3*8)) *w+7i Tallet skal bestemmes på rektan... -
funktioner
Forumindlægen funktion f er givet ved f(x)=6x / x^2+3 a) tegn grafen for f i et relevant grafvindue b) tegn i samme grafvindue det lodrette snit mellem grafen for f og linjen med ligningen x=2 jeg forstår simpelthen ikke det med grafvindue og hvordan det skal løses? jeg har forsøgt at tegne grafen i n... -
Måleusikkerheder og fejlkilder ved måling af stråling
ForumindlægHej! Jeg sidder i øjeblikket med en fysik rapport, der kræver jeg skal skrive om usikkerheder og fejlkilder indenfor stråling. Må dog indrømme, at jeg er helt blank! Mit forsøg har været om Barium-137* og jeg har skulle udregne halveringstiden. Dette har jeg gjort. Jeg har så et afsnit der sige... -
Find rumfang af kasse, når kun bredde kendes?
ForumindlægEr det muligt at finde rumfang på en kasse, når kun bredden kendes? Bredden er udregnet ud fra højden på cylinder. Cylinderen er udskåret fra kassen, hvor kun diameteren kendes, som er 6 cm. Håber ovenstående giver mening :) Har vedhæftet opgaven, og mit forsøg på at lave et eller andet - så j... -
Sandsynlighed og stikprøve
ForumindlægHejsa, jeg har brug for hjælp til besvarelse af denne opgave, jeg har forsøgt at løse opgave a, hvilket jeg fik til 5 stikprøver, men jeg er dog ikke sikker på at det er rigtigt. Opgave b ved jeg slet ikke hvordan man løser. Håber i kan hjælpe. population = 40 planter a) bestem antallet af sti... -
Endnu et spørgsmål om tyske verber
ForumindlægHej, jeg har før stillet et spørgsmål om de tyske verber, der minder om det følgende, men jeg vil bare gerne lige være sikker. Hvis nu man ønsker at skrive: "Jeg kan se, at Carl forsøger at slå Joakim.", ville man så skrive "Ich kann sehen, dass Carl versucht, Joakim zu schlagen.&q... -
Luftarters densitet, HJÆLP!?
ForumindlægHej, jeg håber virkelig, at der er en der kan hjælpe mig. Jeg skal lave et forsøg, hvor jeg har 3 stearinlys i en beholder. Gasarterne vil i beholderen fordele sig sådan at CO ligger øverst, O2 i midten og CO2 nederst. Der er et stearinlys i hver gasart. Hvorfor fordeler gasarterne sig som de gør... -
Korrekt valg af passiv/aktiv
ForumindlægHej Angående korrekt valg af passiv eller aktiv på engelsk er jeg lidt usikker på reglerne. Lad os forsøge at oversætte den korte sætning: ‘Huset brænder!’ Det kunne være fristende at oversætte dette til ‘the house is burning!’ Er denne oversættelse ikke oversat forkert? Er vi ikke nødsaget... -
Har jeg løst denne opgave forkert eller er facit forkert?
ForumindlægHejsa Har et problem med nedenstående opgave spørgsmål B. (se vedhæftet fil) Det svar jeg får frem er 2372,23 cm2. (se vedhæftet fil). Men ifølge facitlisten skal svaret være 2545,6 cm3 (og ja der står cm3 i facitlisten. Så allerede der er der en fejl i facit). Men er facit også forkert med ... -
(BEVIS) Familie af mængder
ForumindlægJeg har en opgave som har drillet mig i et stykke tid. ____________________________________ Bevis ____________________________________ Jeg skal altså vise at de her to mængder er lig hinanden. Min strategi var/er at vise to inklusioner. Det var så langt jeg nået. Alle mine forsøg blev t...
