Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13721 til 13740 af 95433
-
hjælp til en eksamensopgave mat
Forumindlæggodaften..jeg sidder med eksamensættet fra 2004 m hjælpemidler matematisk linie 3-årigt forløb til a-niveau.. det drejer sig om følgende:En familie af funktioner f_a er bestemt ved :f_a(x) = x^3+3x^2+(a+2)x+2aJeg har så bestemt monotoniforholdene for f_a når a = -11, ved først at finde den afledt... -
opstilling af ligninger
ForumindlægOle tager i byen med et kontant pengebeløb. Han køber en hat for 1/3 af beløbet og en skjorte for 1/4 af beløbet. Herefter har han 700 kr tilbage. Hvilket kontantbeløb havde Ole med i byen? Opstil en ligning ud fra oplysningerne og besvar spørgsmålet ved at løse ligningen. Hjælp tak .) -
matmatik
Forumindlæghar problemer med den første opgave ved ikke hvad de går ud på opgave 1) har lavet en støre billed -
dy/dx=ay+b
ForumindlægJeg er blevet stillet den opgave, at bestemme den fuldstændige løsning til denne ligning: dy/dx = ay + b, a må ikke være 0 Jeg har herinde fået dette http://ga.randers-hf-vuc.dk/matlex/difflign.html# men jeg har meget svært ved at forstå det og desværre også i det hele taget at finde frem til h... -
Kemi - Oxidationstal?
ForumindlægHej Det er en repetitionsopgave hvor opgaven er at udregne oxidationstallet for denne fuldstændige forbrænding af metanol. Reaktionen er afstemt, men jeg har brug for hjælp til at udregne oxidationstallene. Opgaven: Beregn oxidationstallene for alle atomer, som optræder i reaktionsskemaet... -
Differentialligninger
ForumindlægHej jeg er lige begyndt på emnet differential logninger og jeg er virkelig usikker på hvordan denne her opgave skal regnes. Men den hedder y'=4y f(x)=3e^2x Jeg ved hvad den differentieret funktion bliver f'(x)=6e^2x og at jeg skal bruge brøkregner... -
sammensatning af 2 glukose molekyler
Forumindlægmaltose bliver dannet ved 2 glukosemolekyler, hvorfor er så formlen på et disakkarid C12, H22, O11 og ikke i stedet C12, H24, O12 som er summen af 2 monosakkarider. -
Kan energien per ladning (U) forøges?
ForumindlægFølgende er med udgangspunkt i spænding produceret af et element (brunsten) Hvis vi måler spændingen som energi pr ladning - må energistyrken være den styrke, - den kraft som den positive ion har overfor en elektron Det siger sig selv, at jo flere elektroner der løsrives i redoxreaktionen jo mere... -
Skrå kast med med luftmodstand.
ForumindlægHej, jeg skal bruge denne udledning ( http://farside.ph.utexas.edu/teaching/336k/Newtonhtml/node29.html) dog så kan jeg ikke forstå hvad der sker fra (175) til (177). Har ikke lært om differential regning endnu. Håber der er nogen der kan forklar hvor c og m gik hen. -
Skriftlig engelsk - matematiker
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har været til skriftlig engelsk i dag (jeg er matematiker).. Nogle af Jer der også har været oppe i dag?? Synes nemlig at det kunne være spændende at høre hvad I andre synes om teksten Andy Comes Back.. -
Finde grade på vand efter is er smeltet
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave for i fysik, hvor jeg skal finde temperaturen for vand i et glas efter at isterningen er smeltet. Her er alle de oplysninger vi har fået. Glasset vejer 100g Vandet vejer 150g Temperatur er 20°C Isens temp. 0°C Isklumpen vejer 25g Massefylde for vand1... -
Reaktionsskema
ForumindlægOPG.1.21 i den lyserøde kemiopgavebog (A-niveau)En fortyndet saltsyre har densiteten 1,07 g/mL og indeholder 14,5 masseprocent HCl.a)Beregn saltsyrens formelle koncentration.c(HCl)=n(HCl)/V1,07 g/mL * 0,145 = 0,15515g/mLM(HCl)= 36,4609 g/moln=m/M <=> n= (0,15515 g/mL)/(36,4609g/mL) = 4,26 *... -
Min NF Evalueringsopgave
ForumindlægHej SP Jeg har nu struktureret og omstruktureret for at prøve at finde en god balance i min disposition til min A-opgave, som jeg skal aflevere på mandag. Jeg har 10 min. til at fremlægge denne til eksamen ca. så synes det har været svært at finde frem til hvor dybt man kan gå og på hvilken m... -
Hjææælp
Forumindlægmit spørgsmål lyder: der skal vælges 3 elever ud af 21 hvor mange forskælige mugligheder er der for de 3 elever? -
Lær Tysk på nettet?
ForumindlægHei der!Er det muligt at lære tysk på nettet og er der nogle der har nogle links til hvor?Skal til at læse igen og skal have tysk forsætter, men vil gerne genopfrisket det inden tæppet går op!På forhånd tak-La Capitan. -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHalløj, Jeg tilbyder lektiehjælphjælp til naturvidenskabelige fag: Kemi C/B, matematik C/B/A, fysik C/B/A, statik og styrkelære C. Jeg er selv en 18-årig HTX'er og jeg bor i Midtjylland. Hvis du er interesseret eller har spørgsmål, kan du sende mig en besked eller poste her i forummet. -
Andengradsligning
ForumindlægHejsa folkens, håber at i kan hjælpe mig med disse 2 anden gradsligninger, de er ret svære, lidt over mit niveau, håber at der er nogen der kan komme med en grundig forklaring på hvordan man laver dem osv... De lyder sådan ½X2-4X+7=0 og den anden lyder sådan: For hvilke værdier af ... -
K:TI89/TI89 titanium
ForumindlægSom overskriften siger, skal den være billig, og i stand, som du købte den, kom med oplysninger samt pris...ps. den skal være billigere, end den mmin lærer kan skaffe med sin rabatkuponer ;.) -
erstatningsresistansen af et kredsløb
ForumindlægHej, jeg sider med en opgave i fysik. i opgaven skal jeg lave en ligning til at udregne erstatningsresistansen af kredsløbet. Jeg har siddet med dette spørgsmål i lidt tid, men jeg kan simpelthen ikke finde ligningen. Er der nogle der kan hjælpe mig her? -
Ejefald og genetiv
ForumindlægJeg skulle oversætte noget fra dansk til engelsk der omhandler ejefald og genetiv. Jeg er slet ikke sikker på min oversættelse. Så hvis der er nogle der lige vil se den igennem, så vil det være dejligt.. :) It may sounds like a crime novel’s title, but it is a description of Charlotte Perki...
