Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13761 til 13780 af 17507
-
Billy Elliot
ForumindlægHej, er der nogle der har læst/set filmen, BILLY ELLIOT?Jeg har set den, men har glem lidt af den, så hvis nogle kunne hjælpe mig med et par spg. ville det være et HIT :)1) Hvorfor viser Billy brevet han har fået fra sin mor inden hun døde, til Mrs. Wilkinson?2) Hvorfor viser Machael Billys, ven ... -
Differentialligning
ForumindlægJeg har nedenstående differentialligning:dy/dx = Y*cosx/(sinx+2)Punkt: P(0,6)Spørgsmål:Bestem en ligning for tangenten til grafen for g i punktet P.Skal jeg lave en separation af de variable og så derefter isolere y. Derefter indsætte punktet for at finde k. Lyder det rigtigt?jeg har nemlig prøve... -
Filosofi
ForumindlægHej.Hvis I har nogen filosofiske citater må I meget gerne skrive dem her :) -
Essay?
ForumindlægHej, jeg har været til skriftlig dansk årsprøve idag. Vi fik opgavehæftet fra studentereksamen 2001, og jeg valgte at skrive essayet - selvom jeg egentlig er lidt i tvivl om, hvad et essay er!Er her en, som kan fortælle hvad et essay er, og muligvis vil læse min stil igennem, og fortælle om det e... -
tør- fugtadiabatisk...
ForumindlægJeg er desværre i gang med at læse til geoeksamen og har fundet nogle begreber, jeg ikke helt, ud fra bogen, kan se hvad betyder.Hvad er tør og fugtadiabatisk??? Og hvor præcis ligger forskellen for de to begreber ved stabil og ustabil luft? -
Hjælp! Betalingsbalancen
ForumindlægHvad er betalingsbalancen? Og hvad har den med renter og skatter at gøre? :S -
a, b, c og d´s betydning
ForumindlægHej.sidder her og læser mit matematik igennem og sidder og roder med hvad a, b, c, og d's betydning er i et andengradspolynomie.ved at a's betydninger er om grafens grene vender op eller nedad og at d's betydning er hvor mange gange den skære X-aksen men hvad betyder b og c???Håber i ... -
Andengradsligning.
ForumindlægHej folkens.Jeg synes, det er imponerende, at folk med kompetencer inden for forskellige faqområder har overskud til at lære fra sig herinde. Det nævnes ikke så ofte, men lad mig da lige (og gerne med øvriges tilslutning) stadfæste et stort tak til de, der gør en indsats for at hjælpe andre på ve... -
Hvad er strøm?
ForumindlægHvad skal man svare hvis man til eksamen i fysik i 9. klasse for stillet det vemmelige spørgsmål??Hørte nemli om en som har fået det spørgsmål, og jeg skal selv snart om til fysik, og jeg kan ikke umildbart svare på det spørgsmål. Håber der er nogen som kan svare på den...Hilsen Xpeak -
uffffffffffffffffff
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssss det er imorgen jeg skal!! -
Dispentation til medicin-studiet
ForumindlægI slutningen af 2.g var jeg så uheldig at få konstateret kræft, og det har så fulgt mig igennem hele 3.g og resulteret i at mine karakterer selvfølgelig er dalet en hel del, da det er svært at både følge med i skolen, være i kemo-behandling samt forholde sig til det hele psykisk. Jeg har altid vi... -
Harvard
ForumindlægHej :) Jeg er en gymnasieelev og er begyndt at tænke lidt over hvad jeg skal efter og har tænkt på Harvard, men hvad kræver det for at man kan blive optaget på Harvard medical school? Er der specifikke krav for at man kan blive optaget? Tak på forhånd :) -
Diffligninger. Bestem den løsning, der opfylder begyndelsesbetingelsen
ForumindlægGammel calculus 2 eksamensopgave. Se vedhæftet :) Det tilhørende ligningssystem lyder: y1' = y1 + 2y2 y2' = 2y1 -2y2 Ville normalt løse den i maple og sætte begyndelsesbetingelser ind. Men man kan åbenbart ikke sætte delen med grænseværdien ind som begyndelsesbetingelse. -
Fast food
ForumindlægHeyKommer muligvis op i emnet fast food i engelsk, hvor vi bl.a. har set "Super size me" og læst meget om McDonalds osv.Jeg har tænkt mig, hvis jeg kommer op i det, at persepktivere til livsstilsygdomme osv.Men har I andre gode ideer til, hvad man kan perspektivere til?Har virkelig brug... -
Hvad skrev i SSO?
ForumindlægEr der nogen herinde der har skrevet SSO i kemi. Vil gerne høre hvilke emne i skrev om og hvilket karakter i fik.På forhånd tak! -
Læse mat. på uni ?
ForumindlægJeg står med lidt problemer, fordi jeg skal vælge hva jeg ska lave efter sommerferien, og vil helst videre med en uddannelse med det samme... Jeg har altid godt ku li matematik, og har fået 9/9 efter gym. på højniveau, som jeg lige har afsluttet..Jeg kunne godt tænke mig at arbejde mere med matem... -
hjælp!! til matematik aflevering
ForumindlægJeg har brug for hjælp til opgaverne. Jeg vedhæfter selve opgave papiret. På forhånd tak. -
Skriftlig eksamen 2010
ForumindlægNedenfor har Studieportalen.dk samlet en række gode råd og små fifs, som kan hjælpe dig til de skriftlige prøver. Inden eksamen Praktiske forberedelser Lav en liste over hvad du skal have med til eksamen i de forskellige fag (f.eks. lommeregner, formelsamling, lærebog, ekstra batterier) og hvad ... -
Socialdemokraternes nuller
ForumindlægJeg elsker valgkampe, alt lige fra det hårde plakatarbejde til de politiske diskussioner. Specielt den sidste del er hovedindgrediensen i de mange debatter, hva enten det er på gymnasier med mig selv i panelet, eller at se Anders Fogh mod Helle Thorning på DR 1 søndag aften. I disse debatter kan ... -
Hvad gør du?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I håndterer nervøsiteten i forhold til eksamener derude - og vil derfor invitere jer til at skrive i min blog. Sidste år hørte jeg at over 10% af alle studerende tager medicin for at holde nervøsiteten nede - det overraskede mig meget, dels fordi...
