Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13781 til 13800 af 22746
-
mængeberegning c niveau
Forumindlæghej hvis censoren spørger om, hvad det præsic redoxreaktioner bruges til, hvad skal man svar. altså ik hvordan man laver en reaktion, men mere teori til emne. og hvad skal man svar hvis, de spørger hvad mængeberegning bruges til? tak -
Na-K-pumpen
ForumindlægJeg er sådan groft klar over hvad Natrium-Kalium-pumpen er og hvordan den fungerer, men har den også noget at gøre med fosfor? Og hvordan? Mvh. -
Papir og Eksamen
ForumindlægHvornår er det okay at kigge på sit papir til eksamen? Hvis det overhovedet er det? og det er mundtligt! :) -
Mister vi ophavsretten til opgaverne herinde?
ForumindlægDa jeg i sin tid uploadede nogle opgaver under en anden bruger, lagde jeg mærke til, at på Studieportalen bevarer man selv ophavsretten til opgaverne, men jeg erindrer vagt, at det omvendte gjorde sig gældende på Studienet, hvorfor jeg i sin tid undlod at uploade opgaver derinde, fordi jeg synes ... -
Trist
ForumindlægHvor er det trist for alle dem, der ikke har søgt ind på deres drømmestudie i år, hvor adgangskvotienten er markant lavere. Hvordan tror I det bliver næste år? Stiger det markant eller vil det falde, på trods af den nye bonus-ordning? Folk vil vel stadig holde deres sabbatår? -
Blodtypesystemer!
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål?, da det desværre ikke er noget der står i min egen biologibog. • 1) Hvad er forskellen på rhesuspositiv og negativ? • 2) Hvad sker der hvis en negativ føder et positivt barn? Begrund svaret • 3) Hvad sker der hvis en positiv f... -
Kvantitativ metode vs. kvantitativ analyse
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående forståelsen af "kvantitativ". Jeg forstår det metodiske, tror jeg, netop at du undersøger et felt med målbare data, eksempelvis statistik og spørgeskemaundersøgelser. Men hvad så når man analyserer på disse data? Når man analyserer kvantitativt, beskri... -
Hvad sker ved gæring?
ForumindlægKan I hjælpe mig med dette spørgsmål: Gør rede for hvordan ethanok dannes ved gæring. Jeg ved godt hvordan reaktionsskemaet kommer til at se ud, men det er vel ikke en forklaring nok? -
Generelle spørgsmål om programmeringssprog
ForumindlægHej besøgere. Jeg har valgt programmering C på HTX som valgfag næste år, og har et par generelle spørgsmål om faget og dets indhold. Først og fremmest: hvad er pensum? Er der noget specielt fagligt stof man skal i gennem, eller handler det mere om projektorientret arbejde? Hernæst: Hvilke spr... -
Titrering af Fe2+ med KMnO4
ForumindlægVi titrerer Fe2+ med KMnO4 i surt miljø Fe2+ + MnO4- -----> Fe3+ + Mn2+ (I behøver ikke at afstemme) Ved ækvivalenspunktet er alle Fe2+ oxideret til Fe3+ . Ved ekstra tilsætning vil disse forblive i opløsningen, som får en rødlig farve. Hvorfor får opløsningen en rødlig fa... -
Pestbakterien: Kvantitative og kvalitative metoder
ForumindlægHej, Jeg skal til at skrive AT og har om pest. Jeg skal have hjælp til metoderne. Jeg har skrevet at det var Alexandre der isolerede pestbakterien ved hjælp af et mikroskop. Det vil sige, at jeg ikke har har benyttet metoderne, men selve Alexandre. Er lidt i tvivl om hvilke biologiske metoder ... -
Rette grammatik :)
ForumindlægHej folkens.. Jeg håber der er nogen af jer derude der føler jer rigtig flinke og får lyst til at kigge min franske stil igennem for kongruensfejl osv. Det ville betyde rigtig meget :) Pour Chahdortt elle a deux choix ; le voile ou la mort alors c’est compréhensible de choisir le voile po... -
Differentialregning! (Det basale)
ForumindlægJeg er seriøst ved at være lidt urolig! Jeg var væk i blot 2 mat. moduler og er stået HELT af! Vi har om differentialregning (fik det at vide i dag :-S). Jeg sidder med ca 12 stykker af typen: Bestm f '(x0), når f(x)=3x+4 og x0 = 2 En der kan FORKARE mig hvordan man løser sådanne stykker!? -
formel
ForumindlægNogle der vil hjælpe mig med forsøget: Blyposen, hvor jeg skal gøre rede for, hvordan ligningen til bestemmelse af blyets sluttemperatur fremkommer.. Hvordan gør jeg? (mundtlig eksamen) -
Kan jeg læse Jura ?!
ForumindlægHej med jer ! Jeg går på Hhx 3 år og har en stor interesse for retspolitik og vil gerne læse jura med henblik til at blive advokat i fremtiden. Jeg har sådan ikke et problem med mit gennemsnit (9.5), men da jeg var mindre fik jeg at vide jeg var ordblind, det gør jo så at jeg aldrig har været de... -
diskussion af thalidomid
ForumindlægHej! I mit SRP-projekt skal jeg forklare diskutere hvordan man undgår katastrofer som Thalidomid-skandalen, men er gået lidt i stå... Nogle ideer til hvad man kan gøre udover hvad der alllerede er gjort -
Hvor er bølgelængden?
ForumindlægHej http://jk-1f-fy.wikispaces.com/Forsøg+med+laser+og+optisk+gitter Når jeg ser et billede som overstående så forstår jeg fuldstændig godt alt det med n'te orden, gitterkonstanten osv, men der er en ting, jeg ikke forstår: hvor er bølgelængden henne? Er det afstanden fra gitte... -
phosphorsyre !!
Forumindlæger der en venlig sjæl der gider at se min opgave igennem for fejl.. :-) tak på forhånd Anvend forsøgsresultaterne til at beregn phosphorsyre koncentrationen i colaen. Beregn derefter colaens indhold af phosphorsyre angivet i mg H3PO4 pr. L cola. Første ækvivalenspunkt er aflæst til 8,6 ml st... -
skrifttype og str.
ForumindlægHej folkens, Jeg er ret i tvivl om hvilken skrifttype jeg skal vælge til min SRP opgave. Jeg regner med at bruge størrelse 12. Me jeg vakler mellem skrifttypen Times new Roman eller Calibri? Hvilken vil i anbefale.. jeg tænker hvis censor skal læse så mange, så var det måske en god ide med anderl... -
skihop
Forumindlægen der kan hjælpe med denne? Ft = 705,69
