Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13801 til 13820 af 63055
-
Find stamfunktion til funktion
ForumindlægHej jeg skal finde en stamfunktion til bla. "f(x)=9x-9e3x+9" Men kan ikke huske helt hvordan man skriver det hele op med mellemregninger. Er der nogle der evt. kunne hjælpe mig med denne, da det er den eneste som jeg mangler. Tak på forhånd -
enhedsproblem = (
ForumindlægHej :) Dette er ret vigtigt, så svar kun hvis i er sikre! :) Det er led af en større rapport, og vil gerne have at den ska9; blive god :) Jeg har lavet nogen udregninger for at finde frem til gitterkonstanten, d: d = (n x lampda)/ sin(theta).. jeg har følgende tal. d= (1 x 632,8 nm)/sin(22,56... -
kvadratrod
ForumindlægJeg skal op i matematik imorgen, og har de sidste par dage øvet mig lige fra ligninger til renter. Jeg er nået til noget omkring kvadratrod, og vil derfor gerne spørge om der nogen, som måske vil hjælpe mig med at svare på denne her: 9 x a2 (helst uden lommeregner) -
Dispositioner til matematikeksamen
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at se nogle dispositioner til matematikeksamen. Jeg skal selv op i mdt. matA, men niveauet må gerne være C, B (eller helst A, selvfølgelig) og vil gerne se hvordan andre strukturerer eksamen. Som sagt er emne og niveau ligegyldigt. Tak for hjælpen. -
Angående gymnasiet...
ForumindlægHey alle sammen :D Jeg har et spørgmål, som jeg gerne vil have svaret på meget hurtigt, så jeg håber et der er nogle der ude som kan hjælpe mig, det vil betyde meget for mig !! Mit spørsmål er vedhavende gymnasiet: Mit gennemsnit ligger på 5.9, og jeg går i 9. Jeg tror ikke at jeg er egnet ti... -
Hvad skal jeg kunne??!
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig nogle kan svare på mit spørgsmål: Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet og jeg skal bl.a have samfundsfag på A niveau. Jeg valgte det på grund af at jeg synes det er ret spændende med kultursammenstød og med hvad der egentlig sker rundt omkring en. Jeg er bare re... -
Ret for felj : -
ForumindlægHej ., hvis der er lige nogen som vil rette den for felj : My opinion. I would like to write my opinion about capital punishment. After my opinion I think that capital punishment is bad thing, because nobody shall play God and judge other people how long they should live. Both sometimes the ca... -
1 opgave !
ForumindlægHej, sidder med en fysik opgave, men er ik sikker på hvordan den løses. opgaven lyder: - en fiskekutter med ekkolod modtager et reflekteret signal efter 10 ms og endnu et efter 200 ms. Hvor dybt ligger fiskestimen og hvor dybt er der det pågældende sted? mit bud, som jeg ikke er sikker på? - s ... -
Hvornår skal der - før/efter et ord?
ForumindlægJeg ved ikke hvornår man tilfører - før et ord, men jeg ved at - er når der er sammenhæng mellem to ord, men hvad reglen er ved jeg ikke. Her er et eksempel: Ved brug af fartkort metoden som ..... inroducerede for klassen, gik det fremragende. Jeg er i tvivl hvor vidt der skal være - mellem fart... -
Gamle karakterskala & videregående uddannelse ?
ForumindlægHej alle ! Jeg står og skal til at søge ind på videregående uddannelse her efter sommerferien, og jeg afslutter min nuværende gymnasielle uddannelse her om nogle dage. Jeg er under DEN GAMLE REFORM - altså benytter jeg mig også af den gamle karakterskala. Jeg ved godt, at der har været en masse... -
Matematik Penge og renter
ForumindlægHej folkens, Per har 6000 kroner efter 9 år. Han får renter 1,03 per år. Har skrevet= k9=x(1,03^9. Det virker ikke. Hvad burde jeg gøre. Hjælp med formlen!!! -
Fy og Ke eksamen C og B
ForumindlægHej Er der nogen, som kan foreklare mig, hvordan kemi og fysik eksamen på c og b niveau foregår? Er der forskel på disse to eksamener? Jeg har længde overvejet at hæve fysik og kemi til B, men ved stadig ikke hvad der er det rigtige. Der er meget forskel fra C niveau til B? Hvis jeg nu i ... -
SRP fag og emne
ForumindlægHej Alle, Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg vil skrive om i min SRP. I forhold til nogle emner har jeg allerede tænkt på: Fysik A / Mat A ell. His A (Ved ikke hvad der vil passe bedst) - Relativitetsteori Fysik A / Mat A - Radioaktivitet og henfald Mat A / Biologi C - Evolution og genetisk fordeli... -
Løs ligningen
ForumindlægHey!Jeg kan simpelthen ikke klare den her. Jeg ender hele tiden med noget forkert,d er ikke passer:((33)/(x^2-9))-((9)/(2x+6))-((3)/(2x-6))-((3)/(4))=0Det eneste jeg ved, er at G=R\\{-3,3}...Noikapolk -
hjælp til en matopg
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe med denne opg.Kuglens tangentplan i P betegnes 945; .Beregn den spidse vinkel mellem l og 945; .l: (x,y,z)=(2,6,4)+t(4,-3,-1) og P(2,6,4)og så et lidt pinligt spørgsmål, er blevet i tvivl om hvad (-3t+3)^2 er lig med. Er det 6t^2+9 og så-18t eller -12t -
To ubekendte
ForumindlægHej :) Jeg har et lille problem. Jeg har fået to ligninger med to ubekendte efter, at jeg har regnet noget med trekanter... x^2=1^2+y^2 y+x = 9 Hvordan regner man det ud. Er der nogle der kan vise mig det. Ville være rart, så jeg kan lærer det til næste gang :) -
lille opgave uden hjælpemidler
Forumindlæghej jeg har brug for lidt hjælp og vejledning til denne lille opgave (fra: Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik - B niveau - opg. 1.003) Den lyder: omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 jeg har fået et tip om der skulle bruges kvateratsætninger... men sys ikke helt jeg kan få ... -
Kombinatorik
ForumindlægHej. Jeg skal i min opgave finde ud af, hvordan 8 personer kan fordele sig i en 10 passagers bus tilfældigt. Skal man sige 8*7*6*5*4*3*2*1*8*8 Er i tvivl mht. plads 9 og 10, da der vil være 2 passagersæder frie. -
Hjælp til binomialfordeling
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med min opgave En stokastisk variabel X er binomialfordelt med antalsparameter 12 og en ukendt sandsynlighedsparameter p. To af sandsynlighederne for X er bestemt ved P(X ≤ 7)=0,56 og P(X ≥ 9)=0,23. a) Bestem sandsynligheden P( X = 8) . -
rente
ForumindlægHej! Jeg har denne opg som jeg ikke kan finde ud af, håber nogen vil hjælpe: Et beløb vokser med en bestemt årlig rente til det dobbelte i løbet af 9 år. Hvor mange år yderligere skal pengene stå på kontoen med samme rente for at vokse til det syvdobbelte af det oprindelige beløb? Tak på forhånd
