Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 13881 til 13900 af 19042
-
Matematik vækstformel
ForumindlægHej Jeg har en udfordringen jeg håber i kan hjælpe med at løse Jeg har et tal tal i 2006 der hedder 10960 tallet hedder i 2015 10240 Hvor meget er tallet i gennemsnit faldet pr. år i procent ? Har prøvet vækstformlen her får jeg et svar der hedder -0,7 % men hvis jeg forsøger at regne den... -
Dansk politik artikler
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til samfundsfagseksamen imorgen. Jeg har trukket emnet "Dansk Politik", og har fået to artikler jeg skal lave en problemformulering ud af. Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan problemformuleringen skal lyde, så hvis nogen af jer kunne hjælpe med en fælles ... -
potensfunktion
ForumindlægVægt i gram: 28,4 - 56,7 - 99,2 - 226,8 - 255,2 Engergi behov: 67 - 109 - 167 - 301 - 327 Har så brugt regression og fået: fx=5,910x^0,724 Nu kommer der så et lidt underligt spørgsmål: "En islandsk ryle vejer 84% mere end en canadisk præstekrave. Begge disse vadefugle er omfattet af oven... -
Gennemsnitslig sporlængde på CD
ForumindlægHej guys. Jeg har et problem med at regne den gennemsnitslige sporlængde på en CD. Jeg har regnet mig frem til følgende oplysninger: Sporafstand = 1460 nm Antal spiralvindinger (spor) = 26369 Den ydre diameter = 11,9 cm Den indre diameter = 4,2 cm Jeg skal altså finde den gennemsnitslige s... -
omskrivning
ForumindlægHej.. Kan I hjælpe mig. Jeg vil være glad, hvis I ville hjælpe mig. Find ud af, i hvilke sætninger der er brugt do-omskrivning. 1 we did not like the idea. 2 John would not help me 3 You haven't told me the truth 4 He did not work enough. hvordan kan jeg finde ud af det?? Søger hjælp, hvis ... -
Mængde
ForumindlægJeg forstår ikke helt denne opgave: En dose for digitoxin for hurtig initialisering af digitalis--terapi er total på 1 mg, som fordeles i 3 sub--doser som man giver i intervaller af 6--8 timer. Man bruger en digitoxin sirup opløsning med 50μg/mL som har en densitet på 1,2 g/cm3 . Hv... -
Potensvækst?
ForumindlægBMI (Body mass Index) er et mål for kroppens fedtmasse. Det udregnes ved formlen BMI = m*x^-2, hvor m er personernes vægt, målt i kg, og x er højden, målt i meter. Personerne A og B vejer begge 80 kg, og A er 6 % højere end B. a) Hvor mange procent er A's BMI mindre end B's BMI? -
Diff ligning!
ForumindlægHEJ! Jeg har en diff ligning der gør vrøvl! Først skulle jeg finde tangenten til grafen for f i punktet P(1,3) dy/dx = 3x^2 * (y-1) , f(1)=3 til tangentligning fik jeg 3*1^2 * (3-1) = 6 så y=6x+b <-> 3=6*1+b <-> b=-3 så tangenten var lig med y=6x-3 Så nu kommet mit problem; Je... -
asteroider
ForumindlægHej jeg har fået en opgave jeg skal løse.. jeg synes den lyder lidt mærkelig.. hjælp mig lige :P em kugleformet asteroide med radius på 5 km har massefylden 2,5 (sten) hvor meget vejer den? e^^ nogle der ved hva sten det er? jeg har fået svaret: kuglens rumfang: 523.6km^3 massefylde=mas... -
Kan jeg nå at starte på stx? (Hjælp søges!!)
ForumindlægHejsa, STX er startet i dag for alle dem der har ansøgt osv, men jeg har været så overbevist om at 10 klasse var den rigtige vej, men det har jeg virkelig fortrydt og jeg vil gerne starte på STX, men jeg ved ikke om det er muligt, da STX som sagt er begyndt i dag her i Fredericia og jeg ville bar... -
Problemregning
ForumindlægHey Så, sidder med denne gåde der er en pain in the ass.. Håber nogle derude kan hjælpe mig lidt på vej: Peter holder åbent hus med gratis morgenmad til kammeraterne. Han har sendt sin lillebror til bageren efter 12 rundstykker og 8 basser. Det kostede 150kr. Der dukker imidlertidig flere op en... -
Analyse af "Nik & Jay - Mod Solnedgangen"
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal op til dansk eksamen, her snart og jeg skal have analyseret "Mod Solnedgangen" af Nik & Jay :-) Jeg har selv et par ideér om hvordan den KAN fortolkes, men er meget interesseret i at høre andre inputs? :-) Idéer til svar: - Hvad mener du den handl... -
en Bølge rejser
ForumindlægNogle opgaver jeg ikke kan finde hovede eller hale i. a) en bølge rejser 0.08m/s mod venstre (en tegning er vist: En vandtank med en bølge på vej mod venstre. Der er vist, at bølgen skal rejse 0.6m.) Jeg skal så udregne, hvor lang tid den tager bølgen at retunere til dens forhenværende posit... -
Isolering
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har en matematikaflevering for til på fredag og der er to opgaver hvor jeg skal isolere en ukendt størrelse, hvilket ikke er min stærkeste side. Så jeg håber I kan hjælpe mig lidt på vej :D ? 1. opgave) Isoler r i ligningen π * (r+h)2 - π * r2 = A hvor h er po... -
nødsitiuation ;_;
ForumindlægBussen kører i gennemsnit 4 km pr. liter brændstof. En personbil kører i gennemsnit 14.4 km pr. liter brændstof. En trafiktælling på turen mellem Nordby og Kolby Kås viser, at antallet af personer i gennemsnit er: 17 i busser 1.5 i personbiler Personbilerne kører den kortest mulige vej, der er ... -
Længe- og bredde grader
ForumindlægHej derude Jeg har en opgave om længe- og bredde grader, problemet er bare at jeg ikke kan løse den... Jeg er ikke så skarp til det med graderne :/ Er der nogen der kan fortælle mig hvad det betyder hvis der står: Hvilket land er det?: 10 grader østlig længde og 60 grader nordlig bredde. ... -
Årskarakter eller eksamenskarakter?
ForumindlægHej, Jeg har i dag afsluttet samfundsfag C på HHX med 12, men har fået 7 i årskarakter. Hvilken af disse karakterer vil veje tungest på mit afgangsbevis efter 3g? Jeg har tidligere fået at vide af min lærer, at kun eksamenskarakteren vil være gældende, når ens endelige snit udregnes, men mene... -
Bevis for 1+ry = 1+rx^a
ForumindlægKære bruger på studieportalen. jeg sidder og slås lidt med beviset for 1+ry=1+rxa jeg vedhæfter et kort word dokument, med de noter jeg har. jeg er gået i stå der hvor man tage springet fra at sige f((1+rx)*x)=(1+rx)^a*f(x) er lig med (1+rx)^a=1+ry håber der er en som er skap til mat de... -
Bevis
ForumindlægKære bruger på studieportalen. jeg sidder og slås lidt med beviset for 1+ry=1+rxa jeg er gået i stå der hvor man tage springet fra at sige f((1+rx)*x)=(1+rx)^a*f(x) er lig med (1+rx)^a=1+ry håber der er en som er skap til mat der lige kan hjælpe mig på vej til at forstå det :). mvh kris... -
Hurtig oversættelse
Forumindlæghej er der nogen der vil hjælpe mig lidt på vej med at oversætte dette til dansk, på forhånd tak :) >Tüdelitüü< - schon wieder klingelt irgendwo ein Mobiltelefon. Wer als Jugendlicher ein Handy besitzt, gilt als cool. Man hält ständig Kontakt zu seinen Freunden. Viele verschicken SMS, we...
