Studievalg og videregående studie

Kan jeg nå at starte på stx? (Hjælp søges!!)

09. august 2016 af Alexcool713 (Slettet)

Hejsa, STX er startet i dag for alle dem der har ansøgt osv, men jeg har været så overbevist om at 10 klasse var den rigtige vej, men det har jeg virkelig fortrydt og jeg vil gerne starte på STX, men jeg ved ikke om det er muligt, da STX som sagt er begyndt i dag her i Fredericia og jeg ville bare vide om det var muligt at kunne få skiftet hurtigst muligt så jeg kan starte og få grundforløbet med


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. august 2016 af Skaljeglavedinelektier

Prøv at tage kontakt til skolen. De kan rådgive dig. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. august 2016 af JulieW99

Kontakt gymnasiet i en fart, og hør om de har plads i den klasse der har din ønskede studieretning, eller i en anden, du også kunne være interesseret i.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. august 2016 af Soeffi

#0 Jeg vil tro, at det kan lade sig gøre. Da jeg selv gik skole, var der en som startede i 10. kl., men skiftede til 1.g efter en måned.

Brugbart svar (0)

Svar #4
09. august 2016 af Sfeldt (Slettet)

Det kan du sagtens, men ikke nødvendigvis på det gymnasium du kunne tænke dig i den studieretning du kunne tænke dig. Hvis der er plads i den studieretning du er interesseret i er der jo ingen problemer, hvis der ikke er kan du jo bare tage en anden studieretning der ligner og så skifte over efter grundforløbet. Her er der jo en del der typisk skifter alligevel.

Gå ind på www.lectio.dk og klik på fredericia gymnasium. så på hovedmenu og f.eks. på klasse 1a og på elever. Så kan du se, hvor mange elever der er tilmeldt og hvilken studieretning det er. 

Der er et loft på typisk 30-32 elever afhængig af skolen. 


Svar #5
09. august 2016 af Alexcool713 (Slettet)

Har kontaktet gymnasiet og de skal kun have bekræftelse af min UU vejleder fra 9 klasse og så kan jeg starte i over morgen, så det ser rigtig godt ud, mange tak for hjælpen!

Brugbart svar (0)

Svar #6
09. august 2016 af Skaljeglavedinelektier

Tillykke og held og lykke med det. 


Skriv et svar til: Kan jeg nå at starte på stx? (Hjælp søges!!)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.