Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 14041 til 14060 af 179441
-
sammenhæng mellem to variabler
ForumindlægEr der nogle som kan forklare mig hvórdan jeg skal regne det ud? :) Sammenhængen mellem to variabler x og y er givet ved følgende skema: x l -4 l 1 l 3 l 7 l y l -78 l 34 l 79 l 170 Det oplyses at der med god tilnærmelse gælder, at: y=a*x+b Bestem ved regression tallene a og b -
pH beregning
ForumindlægVi sider med en tidligere eksamen opgave fra efterår 2015 og kan bare ikke få det rigtige løsning Beregn pH i en 2.00*10-7 M vandig opløsning af HCl. Benyt, at [H3O+]=[Cl-]+[OH-]. Vi tænkte blot at sætte det ind i formlen pH=-log([H3O+]), således pH=-log(2.00*10-7) = 6.69 Men resultatet skull... -
Mat B eksamensspørgsmål - summeret frekvens og karakter
ForumindlægJeg har fået et eksamensspørgsmål, da jeg går på intensiv kursus så derfor får vi dem i forvejen Se evt billedet først. Jeg forstår ikke dette spørgsmål. Jeg skal bestemme fordelings kvartilsæt, som i mit hoved må være 0,75, 0,25 og 0,5. I mit hoved ville det der kom tættest på være 0,75(karakte... -
Gøre klar til skriftlig mat eksamen?
ForumindlægHej, Jeg har slet ikke fulgt med stortset hele året, hvordan forbereder jeg mig bedst på Mat eksamen? Går på HF og har det på C niveau, jeg må bruge alle hjælpemidler under hele eksamenen undtagen internet. Hvordan gør jeg det lettest for mig selv? Tak på forhånd. -
Anaerob og aerob træningsadaptioner
ForumindlægHej, Jeg skal til min teori del af idræt B eksamen imorgen. Både min lærer har nævnt anaerob og aerb træningsadaptioner er vigtige at have styr på, men det har jeg desværre ikke. Vi har fået udleveret to tabeller, hvor de fortæller hvad der sker, men ikke hvorfor. Håber der er en som kan komme... -
Isoler t
Forumindlæg20 = (8.80/(1+125*e^(-0.147*t))) + 14.17 Hvordan isolerer jeg t? -
bestem rødderne i et n'tegradspolynom??
ForumindlægHej, jeg mangler lidt hjælp til at bestemme rødderne i nogle n'tegradspolynomer. fx. f(x)= 2x^4-4x^3+1 Jeg ved at selvfølgelig at der er mulighed for at den har helt op til 4 rødder, men hvordan finder jeg dem/den? -
3.003
ForumindlægHey .. Har brug for en smule hjælp .. og det ville være rart med lidt hælp.. Opgaven lyder: det radioaktive stof strotium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45% af stoffet. Et laboratoriu idnkøber 7 g af stoffet i 2004: b) Indfør passende betegnelser og opskriv et matematisk udtry... -
abstract
ForumindlægHej, JEg er ved at skrive et abstract, men det går bare ikke så godt. Nogen der kan hjælpe mig med at oversætte disse sætninger? I denne opgave bliver der taget udgangspunkt i problemstillingen: kemisk ligevægt og polynomiumsrødder. Ligevægtskonstanten blev fundet udfra et system med kendte st... -
Antallet af individer i en bestent populartion af dyr kan beskrives ved
ForumindlægHej. Sidder lige midt i en matematikaflevering, men er gået i stå ved denne opgave (vedhæftet). Nogen som kan hjælpe mig? :) -
Hjælp til lille rettelse
ForumindlægNogen som vil rette den engelske version neden for: Dansk: Nyt håb for selvstyret i Nordirland Nordirland. Forhandlingerne om at genoplive det nordiske selvstyre er endt med et aftaleudkast. Aftalen skal godkendes af partierne i Nordirland inden 10. november. Bliver den ikke det, truer britern... -
Dumpe i både årskarekter og eksamen - Stadig få huen?
ForumindlægHey, jeg står allerede til, at dumpe i Kinesisk både skriftligt og mundtligt. Dog vil alle mine andre karekterer trække mig op på langt over 02, selvom jeg skulle ryge helt derud hvor mine karekterer er -03. Er det stadig muligt at bestå, selvom man dumper et fag både skriftligt og mundtligt? Mv... -
Vise at B har koordinaterne (50;20)
Forumindlæga) kan det passe jeg skal sætte de to funktioner med hinanden? Det mener jeg vi skulle i 1.g b) Hvordan skal jeg vise tangenthældingen her? Jeg smider lige et screenshot af opgaven -
Standby plads og optagelse på KU Økonomi (polit)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har fået tildelt en Standby plads på KU økonomi, hvilket jeg er super glad for. Det ser dog ikek ud til at jeg kan starte før næste år, hvilket også er fint nok, men her er problemet. Hvornår skal jeg søge ind igen med det tilsagn jeg har fået? Der er jo både vinter- ... -
Indtegning af graf?
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg er lidt usikker på; I vedhæftet dokument, opgave 1 er vi enige om, at jeg skal vælge en andengradsfunktion selv, ikke? Og hvordan tegner jeg f(1) = 4 og f'(3) = 0? Gerne en detaljeret forklaring. På fohånd, tak! -
hjælp til TI-interactive
ForumindlægJeg skal regne dette stykke ud i TI-interactive: tan^-1(6/x)-tan^-1(4/x) men er i tvivl om hvordan man skriver det ind har prøvet: solve(1=arctan(6/x)-arctan(4/x)) men den kan ikke regne det ud, hvad er det jeg har gjort forkert? Er ikke så god til ti-interactive, så hvis der er nogle der vil fo... -
statistik
ForumindlægHej der der nogen der kan hjælpe mig med opgave c? -
hjælp til oversættelse
Forumindlæghej . nogen der kan hjælpe med at oversætte denne tekst? "den amerikanske litteraturs sjæl" Saul Bellow, døde sidste år i en alder af 89 år. Saul og forældrene, som var russiske jøder, var emigreret til Canada i 1913, og da han var otte år gammel, flyttede de til Chicago, hvor han, som... -
rettelse af absract?
ForumindlægThis paper takes the subject allergy up for discussion. It explores the significant rise in the occurrence of allergy and the causes thereof. It is explained how allergies have the effect they have on our body biologically. Also the widespread contact allergy is described biologically. I will un... -
Choose - Choosing
ForumindlægKan nogle forklare mig, i hvilke sammenhæng man skriver Choose og choosing..?? Bare et par sætninger som eksempel eller andet ..
