Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 14141 til 14160 af 160040
-
Mat 2005-8-5 1. årig A
ForumindlægHejSidder og knokler lidt med dette sæt og har lidt problemer med at bestemme k i sidste spørgsmål i opgave 5 opgavesættet kan findes herhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/MED0585.pdfNogen der kan give mig et finger peg i den rigtige retning? -
Engelsk skriftlig A niveau eksamen
ForumindlægHej.... er der nogen der ved hvad engelsk skriftlig eksamenssættet hed i 2006,2007,2008 ? :).... -
bestem tallene a, b og c
ForumindlægJeg har denne opgave som jeg ikke helt kan finde ud af. Håber det er nogen der kan hjælpe mig med den og forklare den til mig. Opgaven er med hjælpemidler og jeg har linket den som fil:) -
a) Konstruer forskriften for to forskellige 3.gradspolynomier
ForumindlægKonstruer forskriften for to forskellige 3.gradspolynomier f og g, som netop har de 3 rødder -1, 2 og 4 (vink: tag udgangspunkt i en faktorisering) Kan to 3 grads polynomier have samme rødder? og hvaordan løses denne opgave? -
SRP Matematik og Historie - Det gamle Egypten
ForumindlægHej Jeg er igang med SRP, men har lige fået en problemformulering der hedder: Undersøg ægypternes brug af matematik i forbindelse med Nilens oversvømmelse (landmåling, kalenderholdning, beregning af skatter, arbejdsdeling, samfundsorganisering) Havde allerede købt 1 bog og lånt 4 bøger, men der e... -
Vis at X_A = 22
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fået denne opgave (vedhæftet). Og jeg kan ikke forstå hvordan man regner XA ud, eller hvad den værdi lige præcis er. Det ville være logisk hvis det var det højeste punkt i det gråtonede areal, men når jeg prøver formlerne med henholdsvis 22,1 eller lignene testværdier... -
Tysk A oveni spansk A - go eller no-go?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal om tre dage vælge valgfag til 3.g, men jeg er lidt i tvivl. Lige nu har jeg spansk på A, og jeg overvejer også at tage tysk op på A-niveau. Men jeg er virkelig i tvivl om, hvorvidt jeg burde gøre det. Jeg kan faktisk rigtig godt lide tysk og ville oprindeligt have valgt ... -
Forskellen mellem Matematik og Fysik?
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklar mig forskellen mellem matematik og fysik? Jeg er ikke helt sikker :/ -
SRP - Arabisk matematik
ForumindlægEr der nogen der har skrevet SRP i arabisk matematik? Hvilken materiale kan man anvende osv? -
pH og puffer opgave - Kemi A
ForumindlægSidder fast i en opgave som jeg ikke engang kan komme i gang med.. Håber der er nogen der kan hjælpe: Glycerin har det systematiske navn 2-aminoethansyre og kan i vandig opløsning findes på følgende måder: +H3NCH2COOH Kaldet Gly+ +H3NCH2COO- Kaldet Gly H2NCH2COO- Kaldet Gly- Der foreligger følgen... -
Bestem tallene a, b og c.
ForumindlægSidder med en opgave der lyder på: En parabel er graf for funktionen f(x)=ax2+bx+c. Det oplyses, at tangenten til grafen for f i punktet P(0,1) er gived ved ligningen y=8x+1, samt at parablen har toppunkt i punktet T(2,9). Bestem tallene a, b og c. Ved ikke lige hvordan opaves skal gribes ... -
isolerer x i y=a^x
ForumindlægHej Hvad har i fået den til jeg fik den til x=ay -
Er mine oversættelser ok? Engelsk A
ForumindlægOversæt nedstående sætninger til engelsk. Husk at præsens normalt ikke bruges om fremtidige begivenheder og tilstande. Kan jeg få en thumb up or down for mine oversættelser. På forhånd taaaak.. 1. He is going to a job interview next week. - han skal til jobsamtale i næste uge. 2. Shut up... -
bevis at log2/log a = ln2/lna
ForumindlægHej Jeg skal bevise at : Kompendiet behandler begrebet fordoblingskonstant, der er den tilvækst i x, der afstedkommer at funktionsværdien fordobles (ganges med 2), så langt så godt. Halveringskonstanten behandles også. Opgaven popper lidt op som en trold af en æske, - ud over tre logaritmer... -
Marxisme, AT, historie og samfundsfag A
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive synopsis i AT indenfor emnet "videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914". Har valgt marxisme i samfundsfag og historie, begge A fag. Jeg ved ikke hvor jeg skal lægge fokuset i problemstillingen. Er der andre med samme emne der kun... -
Kemi A-opgaver (har selv 3 løsningsforslag)
ForumindlægJeg har en opgave, hvor der øverst står: Lithiumkarbonat tabletter 100 stk 300 mg (8,1 mmol Li) Herefter følger opgaveteksten: Lithiumcarbonat anvendes som medicinsk præparat og sælges fra apoteker i glas med 100 stk. piller á 300 mg. En pille med massen 304 mg opløses i vand til rumfanget... -
Kemi A-Aflevering hjælp til forståelse søges
ForumindlægI en 0,0500 M vandlig opløsning af methansyre (myresyre) måles pH til 2,54 a) Beregn hydronolysegraden (a) for methansyre i opløsningen b) Beregn ud fra målingen styrkekonstanten Ks for mthansyre Til 1,00 L af opløsningen sættes 3,78g natriummethamoat. antag at opløsningens volumen ikke ændres... -
a og b, potensfunktion uden hjælpemidler
ForumindlægHej Er der nogle, som kan hjælpe mig med følgende opgave uden hjælpemidler: Bestem a og b for en potensfunktion, hvor der gives to punkter henholdsvis P(2,4) og Q(4,32). Håber der er nogen, som kan hjælpe. -
LITTERATURLISTE
ForumindlægHejsa study mates =) Jeg har lige et spørgsmål omkring litteraturlisten i en opgave... Jeg sidder med en bog, hvor jeg ikke kan finde forlag. Men det står fx. TRYK: Scanprint as er det forlaget eller hvad? Fortsat god arbejdslyst...! -
Bevis for A x = b er consistent
ForumindlægHej Derude. Jeg kæmper med et bevis, som er mega svært for mig, men også for mange andre. Det vil være rart, hvis nogen derude vil hjælpe. Jeg vedhæfter 2 sider fra min bog, som man kan finde løsning til problemet. Det er klar, at jeg ikke kan. Hvis nogen vil fortælle hvad jeg skal antage, og ...
