Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14461 til 14480 af 95433
-
Unfair karakter / skal snart vælge valgfag.
ForumindlægHej SP. Jeg sidder i en krise og stor dilemma. Jeg går i 2.g og i 1.g havde jeg en lære i idært som gav mig 4 som årskarakter, hvilket jeg har været yperst overrasket over og det har været noget, der her fyldt mine tanker siden da, da jeg altid har været aktiv i timerne, sørget for at spørge om... -
grammatik
Forumindlægjeg har et problem med sætningen: Elizabeth's mother tell her not to tease Celia. og jeg kan slet ikke komme på, hvilken ordklasse Elizabeth's er?? -
Haste hjælp!
ForumindlægJeg er ved at skrive en fysik rapport og skal forklare denne formel ΔE(varme) = m (vand)*c(vand = 4180) j/kg*c * c (temp forskel). Det er om varmeenergi men er helt væk lige nu og ved sådan set ikke hvorda jeg forklarer det:S Håber at der er en som kan hjælpe -
radiografuddannelsen
ForumindlægHej ,, jeg har afsluttet hf enkletfag , Matematik C Biologi C Kemi C Dansk A Kemi A og fysik A Arabisk A og SSo opgave PR opgave og Men jeg dumpet englisk B men jeg har bestået englesk D nievu ,, Har jeg så mulighed for at bliv optaget på radiograf uddannelsen ? -
SØGER NOGEN DER VIL HJÆLPE MIG TIL AT LØSE OPGAVER I FREMTIDEN
ForumindlægHej! Jeg elsker Studieportalen, men et af dets mangler er hurtigere svar. Derfor har jeg valgt at spørge om folks Facebook eller andre sociale medier, så det er nemmere at kontakte det kloge venlige sjæle der vil hjælpe med fremtidige opgaver. Håber nogen vil hjælpe. Det er primært Matematik C-... -
Kemi Opgavesæt!
ForumindlægHej alle sammen!Jeg har kemi på A niveau 2.g...Er der nogen af jer der har lavet opg. 4.4 & 4.5 fra den røde bog som hedder "OPGAVER KEMI".. har virkelig problemer med de opgaver!Håber der er nogen der kan hjælpe.... -
Elektromotorisk kraft
ForumindlægHello!Jeg skal op til årsprøve i fysik om nogle dage, men ved allerede nu de emner jeg kan komme op i.Et af dem er "elektromotorisk kraft", hvor jeg bl.a. skal gøre rede for et kredsløb med et batteri.Jeg vil gerne høre nogle andre formuleringer på hvad "elektromotorisk kraft"... -
hjælp til en kort opgave.
ForumindlægHeejsa (: sidder lige med en fysik opgave, som driller :s Så håber i kan hjælpe.. her er den: Ved belysning af kalium med lys løsrives elektroner med mak¬simalfarten 375 km/s. Løsrivelsesarbejdet for kalium er 2,30 eV. a) Bestem elektronernes maksimale kinetiske energi. b) Bestem bølgelængden... -
diskussionsopgave
ForumindlægHej vil du nogle rette min dissionsopgave på engelsk. -
Problemregning: meget svært spørgsmål hjæææælp
ForumindlægHej jeg sidder fast i denne opgave og ved ikke hvordan jeg skal løse den. hjælp. tak på forhånd. Greasy spoon café midt i london tilbyder: Egg and chips...................72 pence Egg and bacon..................84 pence Egg, chips and beans.........94 pence Egg, chips and bacon.........118 p... -
funktionen og graffen
ForumindlægHej! Jeg skal arbejde med TI-Interactive og jer har det: "Temperaturen (målt i C) i en speciel ovn til brand prøvning udvikler sig som en funktion af tiden t (målt i antal minutter efter at ovnen er tændt). Det oplyses, at temperaturen som funktion af tiden kan beskrives ved funktionen: f(t)... -
Kapacitorer
ForumindlægHej allesammen jeg sidder med et problem til en Fysik opgave her. En pladekapacitor har et pladeareal på 900 cm2. Afstanden mellem pladerne kan varieres, men er til start 3,0 cm. Kapacitoren oplades ved at tilslutte pladerne en spændingskilde på 2.500 V. I stedet for at fjerne tilslutningen ... -
en 2. gradsligning - hjæælp
ForumindlægDet ville være dejligt, hvis jeg kunne få hjælp til denne 2. gradsligning x2-5x+3=0 Manga manga taak :D -
Økosystem
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med de her spørgsmål? Jeg er ikke så god til biologi.Hvilke specielle forhold der er karakteristiske for en å og sammenlignet med en sø.Hvilke forandringer sker der i en å ved en forurening med organisk stof. -
Hjælp til kemi om vandopløselighed
ForumindlægHej. Jeg håber nogen kan hjælpe mig med dette spørgsmål : Hvad skal man forvente om vandopløseligheden af følgende stoffer: a) CH3OH ? På foorhånd tak -
syre - base - pH ekam haster
Forumindlæghej skal fortælle om syre - base - pH i 20 min i eksamen. hvad synes jeg skal læse til ? tak på forhånd -
videregående uddannelse: gennemsnit?
Forumindlæghej allesammen Jeg er i gang med en 2-årig hf og bliver færdig til næste sommer. Min drøm er at læse medicin bagefter. Nu har jeg læst rigtig meget på ug.dk og ved, hvilke fag jeg skal have. Men jeg er lidt usikker med henhold til gennemsnitten som står på hjemmesiden. Jeg ved at jeg ikke skal h... -
Epidemi
Forumindlæghej :) Jeg skal lave et projekt (AT) om mad og mennesker, hvor mad er omdrejningspunktet. Jeg mangler inspiration og forslag. Jeg tænkte på fedme epidemi, da det er et meget vigtig problem idag, men det ved alle noget en masse om, og hvis jeg skulle vælge det, så skal det være en interresant ... -
Forklar tyngdekraften??
ForumindlægEr lidt i tvivl om den her? -
Matematik opgaver eksamen hjælp
ForumindlægHej allesammen - vi har fået udleveret nogle spørgsmål som vi burde øve os på før vi skal op i matematik årsprøve. Jeg har 3 opgaver jeg har behov for hjælp til - nogle som kan forklare mig hvordan man gør? Mvh Hasan
