Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14521 til 14540 af 95433
-
Hvad er energi i grunden?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan forklare mig, hvad energi i grunden er? -
Projekt opgave emne?
ForumindlægVi er en gruppe på fire der går i 8. klasse. Vi har projekt opgave, men mangler at finde et godt emne. Nogle ideer? Overemnet er globalisering og vi vil ikke tage miljø, da det emnet er taget og er oplagt. Vi vil meget gerne lave en film, til dette projekt, fordi det er noget vi kan finde u... -
Hjælp til idrætseksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i idræt/B på mandag. Dertil har jeg nogle spørgsmål: En af de cases, jeg kan trække er en "bevægelsesanalyse af ketcherarmen" i badminton, nogle der har lavet en sådan tidligere? En anden case omhandler idrætsskader. Nogen, der har nogle gode notater? En tredje... -
ANG. SAMF. EKSAMEN
ForumindlægHejsa! Jeg skal til samfundsfags eksamen (FSA) på mandag og ville derfor høre om der var nogen, der kunne forklare mig, sådan punkt for punkt, hvordan samfundsfags eksamen foregår..? Og desuden om der var nogle specielle ting, jeg skulle være opmærksom på? -
Medea- boern kilden til evig ulykke
ForumindlægHej med jer som har laest Medea. Jeg fik et hjemmearbejde i oldtid som lyder: boern (i Medea) kilden til evig ulykke. Det er meningen at holde ca et minuts fordrag om det, men jeg er lidt toer for ideer, maaske fordi, at jeg ikke har laest Medea grundigt nok. Er der nogen, der kunne hjaelpe ?:) -
Hvad er forskellen på en problemformulering og en problemstilling?
ForumindlægTak på forhånd. -
hjælpemidler til skriftlig eksamen?
ForumindlægTil den skriftlige eksamen MED hjælpemidler hvilke måman så bruge? Må man gerne fx. bruge hjælpemidler her fra studieportalen. Altså hvis jeg printer det ud. for så bruger man jo ikke nettet.. -
Svært opgave
ForumindlægTil behandling af spildevand anvendes pumpestation. Anlægsudgifterne til en pumpestation afhænger af dem maksimale gennemstrømning af spildevand gennem pumpestation. For en bestemt type af pumpestation er anlægsudgifterne f(x), angivet i tusinder kr., en funktion af den maksimale gennemstrømning ... -
Medicin
ForumindlægHej allesammen.Jeg er en fyr hvis snit stærkt ser ud til at ende på 8,7 (dvs. en HEL karakter mindre end snittet af de ansøgere der kom ind sidste års karaktergennemsnit). Det gik desværre først op for mig, at det er umuligt at ændre på sit snit når først man har overstået sin sidste studentereks... -
Atombombe
ForumindlægHej, Jeg vil gerne skrive min SSO om hvordan atombomben blev bygget. Ved I hvor jeg kan finde oplysninger om fysikken bag atombomben? -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og laver fysik og jeg skal skrive om elektromagnetisme. Jeg har læst i min bog, og jeg forstår det ikke helt, er der nogle der vil forklare mig det? -
Hjælp med opg. omkring kemiske bindinger.
ForumindlægHejsa, jeg håber i alle nyder jeres weekend.Jeg sidder her, og har problemer med en opgave som skal laves inden Mandag, som lyder således:Hvilken type bindinger brydes, nåra) KCl opløses i vand?b) Et stykke plastik rives midt over?c) Vand spaltes til hydrogen og oxygen?d) Jern smelterKan det pass... -
Analytisk plangeometri
ForumindlægDenne opgave lå/ligger under teknisk matematik 1, kapitel 8 problemopgaver, og jeg tror godt jeg ved hvordan den skal løses. Der er bare det med at der i starten står at der er 70 km fra A til B, men under afstandene står der, at der er henholdsvist 10, 15, 30, 45 og 60 km fra A til stationerne. ... -
hjælp
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen har I noget jeg kan øve på i math ?? -
Hjælp til opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgave? Opstil diff. ligningen som bedst beskriver mængden af det forurenede stof i søen til tiden t: Søforurening hvor søens volumen til t = 0 er 4000m3, tilføres 6 g forurenet stof pr. min, indstrømning er 3m3 pr. min og udstrømning 3m3 Der efter de... -
eksamensopgaver
Forumindlæghvordan finder jeg "bestem ligning for α" er helt blank -
Et mærkeligt spørgsmål
ForumindlægHvis 0/1 = 0 for 1 går op i 0 er lig 0. Hvis 1/0 = ∞ for 0 går op i 1 er lig ∞. MEN .. hvad er 0/0 = ? Jeg ved det er et udefineret svar. Men hvorfor? -
diff.ligning
ForumindlægBestem det andegradspolynomium p(x), der eer løsning til y`-2y=4x^2-4xHvad skulle jeg gerne gøre her? -
Eksamen hvordan?
ForumindlægHey :) Er det måske nogen der vil fortælle mig hvordan kemi C eksamen foregår?? :) Kræver læren og censoren MEGET af en? og kan man egentlig dumpe? På forhånd tak -
Isolér oxonium-ioner (Kemi/Matematik)
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil gerne vide, hvordan man rent matematisk isolerer ch3o+ fra følgende formel på definitionen af pH. I øvrigt har jeg fundet den, men jeg vil bare gerne kende til de "steps" der er. pH = -log(ch3o+) Se billede for en "smukkere" formel.
