Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14541 til 14560 af 95433
-
Decimaltal?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig, hvad decimaltal er, hvordan regner man dem og hvilken stad kan man bruge dem i? Jeg ved godt hvad det er, med svært og forklarer, så om nogle kunne give en nemmer måde? -
Bestem ligning for parallel linje
Forumindlæg"En linje l går gennem punktet A ( 4, -5 ) og er parallel med linje m, der er givet ved m : 3x + 4y - 5 = 0 Bestem en ligning for linjen l" Hvordan løser jeg denne? Jeg kan godt finde de korrekte formler - men bare ikke benytte dem korrekt :-( -
Problemformulering til SRP
ForumindlægHej, Jeg har fagene teknologi A og fysik B og skal lave en problemformulering om atomkraft. Jeg er lidt i tvivl om hvad man kunne analyse/redegøre for, nogen der har nogle gode ideer? Hilsen Jens -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
andengradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mat A-niveau og har fået udleveret nogle udkast til hvordan emnerne kan se ud.. Et emne er andengradspolynomier, hvor der står at jeg bla. kan komme ind på, regression, tangent og differentation af x^2. Forstår ikke rigtigt hvad min lærer mener med regression? Hvad vi... -
reaktionsskema
Forumindlæge. Opskriv et reaktionsskema for reaktionen og angiv hvilken reaktionstype der er tale om. c-c=c-c-c + i2 -----> C2H10i2 Er det rigtigt? -
Lektiehjælp ydes
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 18 år, har en studentereksamen (STX) og er nu studerende på AAU (arkitektur og design). Jeg tilbyder lektiehjælp til biologi (C), matematik (A), kemi (B), fransk (A), engelsk (B). Normalt når jeg hjælper, er timelønnen på 100 kr., men dette kan sagtens varieres. Jeg give... -
mars
ForumindlægJeg fatter ikke en brik?Hvorstor er tyngdeaccelrationen på mars?jeg får oplyst at planetens masse er 0,107*Mjord og den radius er 3400.jordens masse er 5,976*10^24.altså 0,107*(5,976*10^24)??????????????og så skal jeg svarer på hvor stor landings farten er efter 10m frit fald på jorden og mars, j... -
Fotoner pr. sekund
ForumindlægHar jeg løst denne opgave korrekt? Hvis ja, hvorfor passer det så? Hvis, hvad gør jeg forkert? Opgaven: En He-Ne laser lyser med en effekt på 1 mW. Laser fotonernes energi er 3,14*10^-19 J = 1,96 eV. Hvor mange fotoner udsender laseren pr. sek.? Kan det passe at hvis man tager Watt eller J/s og d... -
Mængdeberegning
ForumindlægHej fatter næsten ikke noget af den her opgave:_____________________________________________Cullinan-diamanten blev fundet i sydafrika i 105. Det er den største diamant, der nogensinde er fundet. Før slibningen vejede den 3106 karat (1 karat er 0,2 g). Beregn, hvor mange carbonatomer denne diaman... -
Opgave med gamma-stråling..
ForumindlægHej..Gamma stråling med energien 500 keV har den linære absoptionskoefficient 100cm^-1 i bly.a) Vi ska omregne my til SI-enhedb) Beregne halveringstykkelsenc) Hvor stor af denne stråling trænger igennem en blyplade på 5cm?Nogle der kan hjælpe mig lidt på vej??Jeg har prøvet at regne den første og... -
eulers tal
ForumindlægHej! Hvis e^x, skal x være enhedsløs, men hvorfor? Enkelt forklaring ønskes :-) -
Kulbrinter og Alkohol
ForumindlægHvordan afledes alkoholer af kulbrinter? -
Definition på elektronvolt? Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg har brug for uddybning af denne sætning: Én elektronvolt er mængden af kinetisk energi en fri elektron vinder ved at blive accelereret gennem en elektrostatisk potentialforskel på én volt. Kan specielt den sidste del med potentialforskel uddybes? på forhånd tak (: -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Big Bang
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP om Big Bang, og der er jeg stødt på nogle problemer. Hvad er planck-tiden? Jeg har læst meget om det, men jeg er en smule forvirret fordi mine kilder ikke er helt enige. Ved man hvad der forårsagede inflationen? Igen er mine kilder en smule uenige. Da opgaven... -
Idrætsskader "HJÆLP"
ForumindlægHej alle Jeg har længe siddet med denne opgave, og jeg kan bare ikke finde ud af det. Nogen der kan HJÆLPE... Alle informationer står i linket. [ http://peecee.dk/upload/view/101735 ] Mange mange tak på forhånd! :) -
CH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O
ForumindlægCH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O Hej er der nogen der ved hvordan man kan se hvor mange molekyler og atomer der på vensre side af pilen, hvordan gør man? -
Hvad er det her for en formel? F = m * a
ForumindlægHvad er det her for en formel? Og hvad bruger man den til? F = m * a -
Bestem fordoblingstiden
ForumindlægJeg har formlen y = b * e^k t Jeg skal bestemme fordoblingstiden på y = 0,4 * e^0,0318t Bruger jeg da den for den eksponentielle model - T2 = log(2)/log(k) ? Ved ikke om den decideret hører til eksponentielle funktioner. Den står bare under kapitlet :D
