Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14781 til 14800 af 152758
-
4000 mindre pladser!!!!
ForumindlægHej folkens, hørte i dag, at man skære ned på 4000 studiepladser... Det gør mig sindsyg nervøs. Jeg vil meget gerne læse medicin i fremtiden, men ville lige høre om det nærmest bliver bliver umuligt at komme ind? Tror i evt. at med. studiet kommer til, at kræve et større karakter snit om 2 år? ... -
Lys
ForumindlægEn natriumlampe udsender lys med frekvensen 5.09 *10^14 Hz.\n\na) Hvilken fotoenergi har lyset målt i joule?\n\nJeg kan ikke rigtig finde ud af hvad Hz svarer til i Joule. Hvad svarer det til ? -
Termodynamik
ForumindlægUnder følgende reaktion: 3 I2(s) + 6 OH-(aq) --> 5 I-(aq) + IO3- + 3H2O(l) kan der blive frigivet 154,1 kJ/mol nyttearbejde til omgivelserne. (ΔGθ = -154.1 kJ/mol) Vil reaktionen forløbe spontant ved standardbetingelser og 25 ºC? Hvordan kan jeg finde ud af dette? Håber der... -
Adgangskrav?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvad adgangskravet er i gymnasiet.Mit gennemsnit er på ca. 7.83 ! -
Anførelse af carbon- og hydrogenatomer samt angivelse af de oxygenholdige funktionelle grupper i dopaquinon?
ForumindlægHvordan laver jeg 2'eren? Jeg forstår ikke det med, at man skal anføre alle carbon- og hydrogenatomer på strukturformlen. Og jeg er ikke helt med på hvad oxygenholdige funktionelle grupper er, eller hvordan jeg viser dem. Håber der er en der vil forklare i stedet for at vise med det samme. ... -
Syrer og baser :)))
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil meget gerne have hjælp til nogle opgaver i kemi, som lyder således: 4. Marker de reaktanter, der er syrer og de reaktanter, som er baser, i reaktionsskemaerne a. HI(aq) + H2O(l) ------> l^-(aq) + H2O^+ (aq) b. F^-(aq) + H2O(l) -----> HF(aq) + OH^- (aq) c. HCO3^-(aq... -
optagelse efter sommer (hjælp)
Forumindlæghej.. jeg vil gerne ind på IHA og læse ingeniør.. kravene er blot: Krav til niveauer? Ud over ovennævnte eksamen er der følgende krav til niveauer: Matematik på A-niveau med en gennemsnitskarakter af mundtlig og skriftlig eksamen på mindst 6,0 efter 13-skalaen eller 02 efter 7-skalaen Fysik ... -
Valgfag?
ForumindlægHejsa. Eftersom vi i min klasse er begyndt at snakke om hvilke fag vi skal vælge til næste år, har jeg prøvet på at undersøge sagen lidt nærmere på http://www.r-u-e.dk/valgfag/g_valgmuligheder_mat.asp. Jeg ville som sådan bare høre om, hvorvidt det evt. ville være en overkommelig opgave at vælge ... -
Hjælp til forståelse af en omskrivning
ForumindlægEr der en, som vil være så sød,at hjælpe mig til at forstå følgende omskrivning: (2a+b)/(a+b) =(a+b)/a <=> a^2-ab-b^2=0 -
læge
Forumindlægheej, jeg skal begynde i 1.g efter sommerferien :D jeg vil gerne vide hvilken linje jeg have for at blive læge, og hvad mit snit skal være på for at blive læge ? :D mit andet spørgesmål er hvor meget skal mit gennemsnit være på for for at komme ind på københavns universitet. svar..... taaak :D -
Faglig supplering
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at udfylde min ansøgning til en vidergående uddannelse, og er i den forbindelse kommet i tvuvl om noget. Jeg vil studere molekylærbiologi og skal derfor have fysik B og kemi B. Jeg har begge fag på C-niveau. Kan jeg supplere begge fag vha. GSK i juli/august, og stadig sta... -
Projekt om Argentum (sølv), Emner?
ForumindlægHej Er ved en aflevering i kemi, hvor jeg har fået tlidelt grundstoffet Argentum (Ag, Sølv). Men... Vi har fået kategorierne Egenskaber, Anvendelse, Opdagelse og Andet. I andet skal vi selv skrive alt nødvendig fakta ned. Hvilke emner synes i kunne være en god idé at skrive noget om? Jeg synes d... -
redox
Forumindlægjeg har et reaktionsskema jeg afstemme (sur væske): MnO4-(aq) + Br-(aq) -> Mn2+(aq) + Br2(aq) Jeg får den til: 32H+ + 10MnO4-(aq) + 2Br-(aq) -> 10Mn2+(aq)+ Br2(aq)+ 40H2O Nogen der ved hvor jeg laver fejl..? -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
syre-base reaktion
Forumindlæger der ikke en venlig sjæl som kan hjælpe mig med følgende kemi spørgsmål om syre-base reaktioner har vedhæftet opgaven -
puffer :(
ForumindlægHey, nogen der kan hjælpe med følgende opgave. Det haster. Opgave 3. Anvendelse af pufferopløsninger har stor praktisk betydning. I den analytiske kemi benytter man ofte puffersystemet acetat/eddikesyre. KA (HAc) = 1,74·10-5. a) Hvor mange gram natriumacetat, CH3COONa, skal der sættes til... -
Bestemmelse af azimutvinklen
Forumindlægjeg skal eftervise formlen tan(az)= cos(d)sin(t)/sin(b)cos(d)cos(t)-cos(b)sin(d). For at gøre det skal man først bevise den sfæriske tangensrelation: tan(A) = sin(a)sin()/cos(a)sin(b)-sin(a)cos(b)cos(C). dette kan gøres ved at bruge cos-og sinusrelationerne: - Cos(a) = cos(b)cos(c)+sin(b)si... -
Oversættelse
ForumindlægNogen som vil tjekke dette: Dansk: I denne opgave fokuseres der på energibegrebet og dets betydning i forbindelse med kemiske reaktioner. Det kemiske system defineres, der ses på varmeudvikling og varmeforbrug ved kemiske reaktioner og der redegøres for hvad der driver en kemisk reaktion. Ved ... -
Alkener og forbrændning
Forumindlæg2. a. Opskriv og afstem en fuldstændig forbrændingsreaktion for alkanen oktacosan.(husk tilstandsformer, s,l,g) b. Beregn massen af det dannede CO2 ved fuldstændig forbrænding af 10 g oktacosan. c. Hvordan adskiller en fuldstændig forbrænding sig fra en ufuldstændig forbrænding. 3. Hvordan defin... -
SRP - Nanotek??
ForumindlægEr nu kommet til det tidspunkt, hvor jeg skal til at vælge et emne til mit studieretningsprojekt. Fag som Fysik og Matematik er nok de mest interessante jeg har at vælge imellem, og nok også de 2 jeg helst vil arbejde med. Har dog også fag som: Dansk, Info-tek og Kemi. Mit primære fokus l...
