Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 14881 til 14900 af 57177
-
Årskarakter / Prøvekarakter
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg vil egentlig gerne have afløb for et spørgsmål. Jeg skal i skrivende stund afsende min ansøgning til en erhvervsakademiuddannelse. Jeg kom ikke ind sidste år, og her slog det mig, at jeg måske ved hvorfor. Jeg er igang med at skrive en kvote 2 ansøgning. Hvoriblandt ... -
Eksamen (C niveau)
ForumindlægJeg kan komme op i følgende emner: 1. Det gode liv Hvordan skal vi forstå begrebet "Det gode liv"? Hvad er socialiseringens forudsætninger for et godt liv, hvordan og hvorfor forsker sociologerne i det, hvordan står det til med sociale forskelle i Danmark? Hvilke bud på det gode liv f... -
Er dette korrekt oversat? hurtig svar bedes.
ForumindlægJeg har en lille tekst på dansk jeg har forsøgt at oversætte til engelsk. Er det korrekt oversat? Her er beskæftigelse og underholdning til mange timer. oversættelse: Here is activity and entertainment for many hours. Håber I vil hjælpe mig. -
matematik-help c",)
Forumindlæghey...kan i hjælpe mig med følgende opgave? indkøbsprisen pr. stol er 183,08 euro. kursen på euro er 742,846.1) beregn indkøbsprisen pr. stol i danske kroner.er det: (183,08 * 742,846)/100 = 1360,00 kr...?håber på bekræftelse c",) -
Er renten låst fast til den Europæiske?
ForumindlægHej, ja som det fremstår af overskriften, er den danske rente fastlåst til den europæiske? Jeg ved kursen på kronen er fastlåst til kursen på euroen, men er renten også? Og kan man i praxis sænke renten (altså føre en lempelig finanspolitik?) Vh. Anders K -
plzzzzzzzzzzzzz hjælp fortolkning
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk og skal analyser mit oplæg. Men hvordan fortolker man en novelle f.eks. og hvordan er det bedst at fortolke. Har i nogle gode råd, for det er nemlig første gang jeg skal op, og er ret forvirret da jeg også skal op i andre fag som for det meste er mundlige. -
karakter
Forumindlæghej jeg fik 02 i mundtlig og 4 i skriftlig til eksamen på dansk a niveau men har kun fået 00 / 00 i års karakter har jeg bestået eller vægter eksamenskaraktererne højere? :S -
AT-synopsis, 2g
ForumindlægHvad skriver I andre 2g'ere om? Vores overordnede emne er Krig, Teknologi og Medier. Jeg overvejer at skrive om giftgasser, der rammer nervesystemet (bio), men eftersom det er en tværfaglig opgave, skal jeg også skrive i dansk. Nogen forslag? -
Engelsk rettelse 1.g niveau ;-)
Forumindlæghej, er der nogen der vil være sød at kigge på mit engelsk? Der er nogle steder hvor jeg har sat / = betyder at jeg er usikker på ordet.. men på forhånd tak - og go ferie ;-)It turned out that just like The Great Father was not glad to have Sitting Bull in his country, neigther was The Great Gran... -
Hjælp til engelsk grammatik
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at øve mig på delprøve 1 (engelsk A), og har derfor brug for lidt hjælp til at se om denne opgave er korrekt lavet. Det er en tidligere eksamens opgave, som kan findes her: http://glahder.dk/engelsk/ (den fra august 2011). Som i kan se har jeg specielt brug for... -
hej..søger rettelse til engelsk stil..haster
Forumindlægjeg håber der er nogen der lige har tid til at rette det til imorn..vil være meget taknemmelig..(skal rettes i nutid, TAK)..Is it not difficult to a young girl to understand an abusive father who always thrashes them and a mother who always choose to go back to him despite the pain he causes them... -
b) Benyt modellen til at bestemme den alder hunkalkunen har, når den opnår sin maksimale vægt.
ForumindlægHej. Sidder og bøvler med opgave 11.b fra studentereksamen STX 28 maj 2015. Håber at nogle kan hjælpe: I en model for udviklingen i vægten af hunkalkuner fra en bestemt race gælder, at:f(t)=0,0038*t^4+12,12*t^2+24,13*t+16,67,0≤t≤52, hvor f(t) er vægten af hunkalkunen (målt i gram), og t ... -
Danmark --> Sproget
ForumindlægMultietnisk sprog hvordan tror i det danske sprog udvikler? flere danske, arabiske, tyrkiske, ord? Jeg kan give et eksempel.. i København hører man tit mange unge teenagere gå og sige wallah billah, ,osv.. og mange fler bruger også engelske ord osv.. hvad tror I der sker med det danske sprog ... -
vil nogen ikke nok hjælpe mig med en lille engelsk oversættelse
Forumindlæg(Næppe havde han sagt det, før han blev skudt.) Hardly he had said it, before he was shot. (Engang var jeg svømmet for langt ud og blev reddet i sidste øjeblik.) One time i swam to fare away, and was been saved at the last moment. (Ikke før søndag ville det være muligt at kontakte dem.) Not until... -
Gymnasielærer eller farmaceut/ingeniør?
ForumindlægJeg har lige afsluttet 3.g her i sommers.Gennem hele min gymnasietid var jeg ret fast besluttet på at blive gymnasielærer i kemi (og evt. engelsk som sidefag).Imidlertid blev jeg ret usikker det sidste halve år og overvejer nu at blive ingeniør eller farmaceut.Hvorfor? Fordi jeg synes gymnasielær... -
STudieretning
ForumindlægHvilke muligheder giver følgende studieretninger:? Matematik A, fysik B, kemi B samfundsfag A, mediefag B, matematik B Skal til at vælge studieretning, men ved ikke hvad jeg skal vælge. Er meget forvirret på dette område, så det ville være rart med noget hjælp udefra. Taaakker.. -
Fuld HF med fjernundervisning på ét år
ForumindlægEr der nogle der har erfaring med at tage en fuld HF ved hjælp af fjernundervisning? Hvor lang tid brugte I? Hvordan er undervisningen i forhold til en normal HF? Al erfaring er mere end velkommen. -
lille oversættelse:
ForumindlægER der nogen som lige kunne tjekke om det jeg har oversat passer. Jeg skal bruge det til at svare på et spørgsmål i biologi men er ikke helt sikker på at jeg har oversat det rigtigt. der er også nogle enkelte ord som jeg ikke forsår. DET VIL VÆRE SUPER HVIS DER VAR NOGEN SOM VILLE TJEKKE DET: PÅ ... -
korrekte form af to be og forklaring af grammatik
Forumindlæghar jeg indsat den rigtige form af to be?: 1. Further information _is_________ expected any day. 2. His good advice __is_______ not always followed. 3. Money ___is______ not everything. i de næste sætninger har jeg oversat fra dansk til engelsk og forsøgt at forklare grammatikken. er det rigti... -
hjælp med at rette fejl? :)
Forumindlæg<span lang="EN-GB" style="mso-ansi-language: EN-GB">The story is about a girl, probably in the twenties, who hates the whole world. Not because she just hates it, but because the world hates her. Everything in her life comes not to her plus, she’s just an ordinary ...
