Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 14961 til 14980 af 45492
-
Kender du svaret ?
ForumindlægJeg ville lii spørge jer om om et forsøg.. To kasser i forskellige størrelser (den ene lille og den anden stor), men de har den samme vægt .. Hvad falder først ned? Den lille kasser der vejer 10 kg eller den store kasser der vejer 10kg?? -
Rumfang
ForumindlægHejsa Figureren viser to terninger. Kantlængderne på den store terning er dobbelt så store som på den lille terning. A) Hvor mange gange er rumfanget af den store terning større end rumfanget af den lille terning? Begrund svaret. -
Cos, sin, tan?!
ForumindlægHej Jeg har en mat.opg. hvor jeg skal finde lille b. Jeg kender: A=38 grader C=90 grader lille c=17 Hvilken formel skal jeg bruge? Tak på forhånd Mvh -
kvardratrod
Forumindlæghej er der en der kan hjælpe mig . jeg har et svært stykke jeg skal regne ud men ,,,, 3√81a og så et lille 5 tal det skal divideres med -3a og et lille 2 tal det er altså kvadratroden jeg skal finde -
Matematik ligning
ForumindlægHey gutter og gutinder, Jeg har lige en lille matematik opgave, som jeg godt kunne bruge hjælp til, da jeg ikke er helt sikker på hvordan man løser den. Regnestykket hedder: (a + b) * (a + b) - 6b(a + b) - Det lille stjernetegn * betyder selvfølgelig gange. På forhånd tak! -
HJÆLP MIG!!!!
Forumindlæghej. jeg vil bare spørge om nogle kan skrive et lille referat af Øen på fuglegaden, fordi jeg har nogle opgaver til den men har ikke læst bogen siden jeg var syg(kraft), og det harværet hårdt, så det vil være så sødt hvis en gav et lille referat:) (øen på fuglegaden) tusind tak! -
Referat
ForumindlægHej Er der ikke en der kan hjælpe med at give et lille referat/resume af bogen fahrenheit 451? Jeg synes bogen er lidt svært at sætte sammen. Måske også en lille kort beskrivelse af de vigtigste personer? Mange tak! -
Hjælp dansk stil
Forumindlægjeg har lavet et lille opgave men jeg vil gerne vide om komma og punkter er rigtigt er der nogen der vi kigger på den så er i søde Her er den: Opg 1) Jeg har læst et udrag af Tove Ditlevsen , den handler om 2 piger. Den ene heder Ruth, hun er 7 år .Den anden pige er forfatteren, hun er 9 år g... -
sætninger
ForumindlægHej. Jeg skulle oversætte disse sætninger, så ville høre om nogen kan se nogen fejl i dem.. På forhånd tak. 1. Den lille mand gik altid i gråt tøj. 2. Han lavede de samme ting hver dag. 3. Hans liv var trist og ensformigt, 4. Men indvendig var han helt anderledes: Han drømte om at blive op... -
HJÆLP MED TRIGONOMETRI
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp med trigonometri. Opgaven lyder på: ABC og A’B’C’ er ensvinklede trekanter. a = 7, a’ = 12, b = 8 og c’ = 8. Jeg skal finde siderne b’ og c. Ved ikke hvilken formel, jeg skal bruge, eller hvordan jeg skal regne det ud. -
Beskriv dette med fysiske termer
ForumindlægEn græshoppe sætter sig fast på en bilrude. Bilen kører 110 km/t på motorvejen, mens græshoppen sidder på ruden. Er der en, som kan komme med fysiske beskrivelser af, hvad der sker? F.eks. om forskellige kræfter. Har græshoppen statisk friktion, idet den har sat sig selv fast til ruden? -
matematik
Forumindlægopgaven er vedhæftet under, har brug for hjælp till hvordan jeg helt præcis skal løse den. Tak på forhånd! -
Hvad er k i y = b · e^kx?
ForumindlægHej. Jeg har den eksponentielle funktion y = b · ekx, hvor jeg ved, at k = ln(a) og k > 0 = voksende funktion og k < 0 = aftagende funktion. Jeg er imidlertid i tvivl om, hvad k helt præcist udtrykker - ligesom r udtrykker procent. Hvornår fortæller k om en stor eller l... -
Titrering af citronsaft - Fejl og supplerende eksperiment?
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om disse spørgsmål, som vi har fået ift. et forsøg med titrering af citronsaft. Hvorfor er det korrekt selvom man ikke har nogle fejlkilder, og hvad et supplerende eksperiment skulle gå ud på? Spørgsmålene ses nedenfor: - Hvorfor er resultatet ikke 100% korrekt (selvom du i... -
Gravitational potential energy
ForumindlægHej, jeg sidder og leger lidt med noget mekanik. Jeg vil gerne gå fra formlen E_p=-(GMm)/R_0 til formlen E_p=mgh. Ved jordens overflade defineres R_0, og en lille smule over overfladen R_o + h, hvor h <<< R_0. Jeg mener at jeg bør tilnærme ved hjælp af Taylorpolinomiet af første orden... -
vands ionprodukt
ForumindlægJeg har lige læst at selv friskt destilleret vand er en lille smule strømledende. Det skyldes at vandmolekyler sommetider overføre en hydron til hinanden. Måles koncentrationen af hydroxid og oxonium får man [H3O] = 1,0 * 10-7 M Og så står der at man for at få vands ionprodukt skal GANGE de 2 ... -
Varmetab
ForumindlægHvis man har en graf der viser den tilførte effekt (i et varmelegeme) som funktion af massetab/sec (af det (kogende) vand varmelegemet er placeret i), vil grafens skæringspunkt med y-aksen da ikke angive den effekt hvormed der tabes varme til omgivelserne?? -
3.g opgave
ForumindlægHjælp; Jeg har brug for hjælp til en perspektivering af Mary Shelly's Frankenstein. Romanens budskan belyst gennem nutidige videnskabelige problemstillinger..Haster..På forhånd tak -
Udviklingstal USA
ForumindlægHej. Hvor finder jeg udviklingen på de forskellige delmarkeder, inflation, arbejdsløshed, batalingsbalancen, osv. for en 10 årrige periode over USA? Mine lærer foreslår www.imf.org men kan ikke finde det derinde. Pft. Anders -
Historie
ForumindlægHvis man har Historie A som bifag, skal man så have primære kilder eller ??
