Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15021 til 15040 af 19042
-
Ligevægts blanding
ForumindlægEn ligevægtsblanding ? Indeholdt 0,6M svovltrioxid, 0,4M nitrogenoxid, 0,8 M svovldioxid og 0,1 nitrogendioxid. 1 M svovltrioxid fyldtes i beholderen uden at temperaturen ændreredes. Beregn koncentrationerne af de forskellige gasser i den nye ligevægtsblanding Jeg kan ikke lige regne ud hvordan d... -
sociologi & journalistik???
ForumindlægHej! Nu har jeg prøvet på at finde informationer omkring; at tage en kandidatuddannelse i journalistik dog med en bachelor i et andet fag, det jeg tænker på er: enten sociologi eller idéhistorie. Vil det ærlig talt give gode jobmuligheder? Jeg har hørt mange steder at der er brug for journali... -
Oversættelse
ForumindlægEr der ikke please nogen der vil hjælpe mig med denne oversættelse til i morgen, har virkelig problemer!!!Dansk: En dag fandt to drenge et pas på gaden. det var et spansk pas, men de kunne ikke se, hvem det tilhørte, fordi navmet var udvisket. drengene bar det hen på politistationen, hvor en betj... -
Uddannelse
ForumindlægHej alle. Som I nok alle ved skal man i 3.g beslutte sig for, hvad man skal næste år. Jeg er desværre en af dem, som slet ikke ved, hvad jeg skal med mit liv. Jeg har overvejet adskillige uddannelser, men desværre er der altid noget, som forhindrer mig i at tage den. Jeg har haft et ønske om... -
Kemisk Ligevægt
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål der lyder: Hvorfor skal man lige netop ramme det punkt, hvor dannelsen af sølvchloridbundfaldet starter? i forbindelse med følgende koblede ligevægt: AgCl (s) + 2NH3 (aq) <-> Ag(NH3)2+ (aq) + Cl- Forsøget går ud på at have 10mL KCl og 10mL ammoniakvand i en... -
Integration af 2 variable
ForumindlægUdregn planintegralet af x^2 + xy^2 over mængden {(x, y, z) | 0 <=y, x^2 + y^2 + z^2 <= 1} } både ved først at integrere efter x og så y og dernæst ved først at integrere efter y og så x. Lav et plot af den figur, hvis rumfang integralet udtrykker. Jeg kan godt finde ud af først at int... -
Hjælp med at finde fejl :S
ForumindlægDer bliver dræbt alt for mange mennesker på vejene. Det må der gøres noget ved. - To many people get killed in the rods. Something has to be done. - Min fars fætter er en usædvanlig klog mand, og han giver mig altid gode råd. My dad’s cousin is a unusually smart man, and he always giv... -
Krafter
ForumindlægHey Jeg sidder lige med noget fysik som jeg ikke helt er sikker på. Opgave 10 En ballon vejer 300 kg og er påvirket af en opdrift på 3200 N. a. Hvor stor er tyngdekraften på ballonen? b. Hvor stor er den samlede kraft på ballonen? c. Stiger ballonen, eller synker den? Jeg har regnet... -
Find Bn ved en periodisk funktion
ForumindlægHej... Jeg sidder og har lidt problemer med en opgave omkring en periodisk funktion. Det jeg ikke helt kan finde ud er hvad Bn er... Jeg får den nemlig til noget som jeg er rimelig sikker på er forkert... opgaven ser således ud: en periodisk funktion f(t) er givet ved f(t)= { 1 , -1<=t... -
opgave med parameterfremstilling
Forumindlæghej.. jeg har nu siddet med et par opgaver om rumgeometri i ret lang tid, og kan simpelthen ikke tage hul på dem, så har brug for lidt hjælp. en af opgaverne er: linjen m1 har parameterfremstillingen m1: (x,y,z)=(4,0,1)+t(0,2,1) angiv en ligning for den plan, der indeholder m1 samt punktet... -
Konserveringsmiddel i rødvin - hjælp
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtig ved, hvordan jeg skal løse... Den lyder, at man tilsætter sulfit SO3- til rødvin som konserveringsmiddel. I EU må man så max tilsætte 2,5 millimol (altså 2,5*10-3 mol) svovl S. Man skal så finde ud af massen af den mængde NaSO3 der max må tilsættes 300... -
hjælp til metakontrakter og relationer
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen om en uge og har denne problemulering: Hvordan kan læreren i udskolingen skabe et læringsmiljø som imødekommer elever, der har barriere mod læring. Jeg kunne godt bruge noget hjælp, da de tanker jeg har gjort mig i følge problemformuleringen, ved jeg ikke om er r... -
Medicin - ku - 1. semester (Spørgsmål vedr. kemi eksamen forberedelse)
ForumindlægHej Alle. Jeg læser medicin på 1. semester på KU, efter hvert emne i kemi bliver der stillet en masse opgaver fra Bogen (McMurry), opgavehæfte, samt tentamensopgaver (som er tidligere eksamensopg.) Mit spørgsmål er dermed om det er nok blot at regne tenatmensopgaver eller burde man også løse de ... -
Valg af fremtid?
ForumindlægJeg står i øjeblikket overfor valget, om jeg skal fortsætte på min nuværende gymnasielle linie eller skifte.. Og jeg er ærlig talt lidt i tvivl. Er det ikke noget med, at man kan forsøge sig med sådan nogle tests? Jeg har engang prøvet en herinde på nettet med hvilke uddannelser som ville passe... -
Hjælp til den opgave
ForumindlægOpgave 7: IgloOpgave 7: Iglo Iglo betyder på grønlandsk ’hus’. En iglo er en snehytte, der med tilnærmelse er halvkugleformet. Snehytten opføres som en halvkugle ved at anlægge en indadgående selvbærende spiral af udskårne sneblokke. Den udvendige diameter er 3,... -
Tryk og opdrift af objekt i vand
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave: ( Vil gerne hvis i vil skrive de formeler jeg skal bruge til de forskellige opgaver for at regne det ud, sådan at jeg selv kan prøve mig frem) Følgende oplysninger: En kubisk kasse med målene 5[m], sænkes ned så toppen af den er på 50[m] under havets overflad... -
Konstant acceleration
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave og er gået fuldstændig i stå... hvis nogen blandt andet kunne forklare hvad der menes med bevægelsesligning ville det være til stor hjælp.. phill Et passager tog er på vej ind på en station, og bremser op. Størrelsen af den resulterende kraft på toget er 2,4... -
HJÆLP til eksamen imorgen!
ForumindlægSamf på B-niveau: Mit tema hedder: "På vej til et markedsdemokrati" Har så nogle artikler omkring Thornings problemer ang. de reformer hun vil have igennem (hun kan ikke gøre det, og samtidig få den gevinst ud af det hun ønsker, pga. Venstre enhedslisten og R). Har tænkt mig at ... -
Forsker i krop og medicin
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig en gang ude i fremtiden at blive forsker indenfor menneskekroppen og behandling af forskellige sygdomme, meget gerne inden for neuroforskning. Men nu er det imidlertid sådan, at der jo ikke just findes et fag der hedder "hjernespecialist", så jeg søger lid... -
Hvornår er væksthastigheden størst
ForumindlægUdviklingen i vægten af en torsk fra dette område kan beskrives ved følgende model: v(x)= 10,28/(1+3,177*e-0,224x). v(x) betegner vægten af en torsk (målt i kg.) og x betegner alderen af en torsk (målt i år). a) Tegn grafen for v, og benyt modellen til at bestemme alderen af en torsk, der vej...
