Søgning på: religion noter etik. Resultater: 15201 til 15220 af 19479
-
Find Vektor
ForumindlægTre punkter er givet ved koordinaterne: A(-1,3,-4), B(3,-1,2) og C(0,0,2) a) Find en vektor, der er ortogonal på både vektor(AC) og vektor (BC) Nogen der kan hjælpe med denne opgave, kan ikke huske hvordan man gør, når man skal finde en vektor der er ortogonale på begge to. Cas må... -
Iliade - guldnoter, stikord --- mv....
Forumindlægjeg har 1.sang, 22. sang og 18. sang 393-467 opgivet til eksamen den 1/6...og jeg har brug for al den hjælp jeg kan fåjeg har selv prøvet at hitte ud af det..men jeg går hele tiden død i det...nogle der kan give en saltindsprøjtning til min noteskrivning?? -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHar netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det? -
Keed af Verden og kier ad Himmelen
ForumindlægJeg er lidt tabt med hensyn til fortolkningen af dette digt af Kingo.. Er der nogen der kan hjælpe? -
1.G årsprøve
ForumindlægHalløjJeg skal snart op i årsprøve i tysk. Tysk er det fag jeg er dårligst til. Skal ikke have det til næste år.Nogen som har nogle tips&Tricks eller gode råd til hvad jeg skal huske at sige. Som giver lidt ekstra point.Udover det, vil jeg være meget glad hvis nogen kan oversætte disse sætninger ... -
Odysseen
Forumindlæghey alle sammen,er der nogle der kan hjælpe mig lidt med en kort gennemgang af 8, 11, 12 og 21. sang?hvad kan man evt. perspektivere til og nogle der har nogle fif til hvad man kan sige hvis man kommer op i en af dem? -
hvordan siger man
ForumindlægVær så venlig at sende mig et tilbud, hvori De angiver leveringstid?Jeg glæder mig til at høre fra Dem.Hvordan siger man det på engelsk? -
let rettelse
ForumindlægGoddag, jeg har skrevet en engelsk stil som jeg beder om at få rettetdet som jeg har mest brug for er en let rettelse af komma fejl, da det er noget jeg ikke er helt sikker på, og jeg ville synes det var en skam at min stil skulle blive vurderet lavere for noget som det.Udover det ville jeg også ... -
news artikkel og feature artikkel
ForumindlægHej, nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på en "news article" og "feature article" er? -
Eksamen - Fysik
ForumindlægJeg går i 9. klasse og skal op i fysik på tirsdag, men er lidt i tvivl om hvordan det foregår. Sådan som jeg har forstået det, kommer man ind (i mit tilfælde med 3 andre) trækker et emne, induktion elektromagnetisme osv. Så stiller man forsøgene op og forklarer om dem, men er der mere end det je... -
hvordan siger man dette
ForumindlægHej hvordan siger man dette på engelsk´?? Alzheimers sygdom er en fremadskridende degenerativ sygdom der medfører svigtende hjernefunktion, efterhånden demens, og efter 7 til 10 år død. -
Oldtidskundskabseksamen I DAG!!
ForumindlægHej alle.. Jeg skal til eksamen om få timer, og så ville jeg høre om nogen, der eventuelt HAR været oppe i år, vidste hvad man gør, når man har fået/trukket den 1½ sides kendt tekst og dernæst (f.eks) 5 siders ukendt? Skal de analyseres på samme måde, og perspektiveres? Vær sød at hjælp mi... -
Hvad gør du?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I håndterer nervøsiteten i forhold til eksamener derude - og vil derfor invitere jer til at skrive i min blog. Sidste år hørte jeg at over 10% af alle studerende tager medicin for at holde nervøsiteten nede - det overraskede mig meget, dels fordi... -
grammatik
Forumindlægrettelse af grammatik opgave (er nok simpel for nogle) -
At formulere sig...
ForumindlægEfter https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=329474 blev jeg lidt nysgerrig. Helt konkret handler det om formuleringen: "grafens/funktionens toppunkt" - hvilken en er korrekt? Selv hælder jeg til "grafens", men jeg er ikke helt sikker. -
Sønner af en fodboldspiller
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med at oversætte denne tekst: Sønner af en fodboldspiller Mange spillere får skader i løbet af sæsonen på gund af det hrde program, men de fleste bliver hurtigt klar takket være staben af fysioterapeuter. Her er brødrenes uddannelse i idræt anvendelig. De ved selv ... -
8 klasse - Hjælp
ForumindlægHej jeg skal begynde i 8 klasse på onsdag. Er der noget specielt jeg skal være foberedt på i 8 klasse, udover at der kommer karakterer??? ER der noget fagligt jeg skal være foberedt på? Hvis du kan give gode råd til 8 klasse, så skriv dem gerne ;) Mvh Mie Nielsen -
Oversættelse af "Vanedannede atmosfære på café Tjili Pop" (artikel)
ForumindlægJeg har oversat denne artikel fra politiken, men er især i tvivl om hvorvidt forskellige ord skal være adskilte eller stå sammen, fx. 'Søndagsbrunch' = Sunday brunch, Sundaybrunch eller Sunday-brunch? Artiklen er lidt lang, men indeholder (forhåbentlig) ikke særlig mange fejl, så jeg håb... -
'ordet etc. står for'
ForumindlægHvordan siger man 'ordet etc. står for' på engelsk? "The word etc. stands for ..." -
Hej alle sammen har virklig brug for hjælp
ForumindlægHej alle sammen har virklig brug for hjælp til at rette min stil og gode ideer til at gør den endnu bedre for stinker til eneglsk og vil gerne forbedrer min karakter På for hånd tak
