Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15301 til 15320 af 152758
-
Undersøg hvordan man kan bestemme reaktionsorden for eksperimentet med affarvning af tartrazin
ForumindlægHej Jeg skriver SRP og har fået følgende som en del af min probelemstilling, men hvordan bestemmer man reaktionsordenen for dedtte eksperiment? Jeg er ret fortabt og har ikke normalt problemer med at "bestemme" forskellige ting i kemi udfra, hvad jeg har haft. Er der nogl der ved, hvor... -
Afledte funktion
Forumindlæger det ikke a? -
Reducering
Forumindlæg1) (3+a)* (4-a) + (5-a) * (2-a) 2) (a+b-c) * (a+b+c) + (a+b)* (-a-b) disse skal reduceres.. og ja det vil jeg gerne have hjælp til! En som evt. kunne starte på dem .. Mvh. mig -
Vektorer!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med denne opgave .. a= vektor a og b= vektor b. |a|=2, |b|=3 og |a+b|=3 Beregn gradtallet for vinklen mellem a og b. -
Vektorer
ForumindlægHey, vil bare se, om jeg har regnet rigtigt. skal beregne vektor |a+b| vektor|a+b|=kvadratrod(2^2+5^2+2*2*5cos(45,57...grader) <=> vektor|a+b|=6,55 45,57 grader har jeg fået i den forige opg, hvor jeg sku beregnde vinklen mellem vektor a og b. vektoer|a|=2, vektor|b|=5 og vektor|a*b|=7 -
stedvektor
Forumindlæghej alle sammen !!! jeg sidder her og prøver at regne den sidste math. opgave, men kan ikke rigtig komme videre med denne her, håber i vil hjælpe mig :) Stedvektorerne til punkterne A og B betegnes med - og - a b . punktet P ligger på AB, således at der gælder AP/PB = k bestem stedvektore... -
Gymnasier
ForumindlægHej jeg går i 9. klasse og skal til at vælge et gymnasium, jeg har været lidt rundt omkring, men har ik rigtig fundet så meget. Jeg kunne godt tænke mig et gymnasium, der både var matematisk men også lidt musisk, og det skal gerne ligge i københavnområdet. Er der nogen der kan anbefale et godt ... -
Ortonomale diagonaliserbar
ForumindlægHej Hvordan redegøre jeg for at A er ortonormal diagonaliserbar? A er ikke invertibel. Hilsen Kæte -
Matematik på molekylær biomedicin
ForumindlægHej Har man matematik på bacheloruddannelsen i molekylær biomedicin ved KU, og i så fald, hvor meget og hvor dybdegående er det? -
Adgangskoefficient medicin 2010
ForumindlægHej derude ! Tænkte på, om der var nogle der havde større indsigt end mig, i at spå hvorledes adgangskvotient vil ligge i 2010. Grunden er at jeg SÅ gerne vil ind og læse medicin. Mit snit er på 10,3, men det var adgangskvotient også i 2009 på KU. Håber nogle kan give mig indsigt i hvordan det ev... -
Kan jeg tage HTX?
ForumindlægHej :) Lige nu ligger mit gennemsnit på 7,0 . det har ligget højere, og jeg vil virkelig gerne på HTX men ved ik om jeg kan klare det? Altså de fag der ovre er jeg helt vild med, mit ynglingsfag er mat og lidt fysik . ´Men jeg vil det så f...... meget ! der skal lige siges at jeg går i... -
Urent vand, hvilke stoffer?
ForumindlægKan en forklarer mig hvilke stoffer der er i urent vand, og hvor jeg kan læse mere omkring det. Skal nemlig bruge det til eksamen :=) -
Koffeins strukturformel - hjælp..
ForumindlægHej mennesker. Jeg har super langt tid, siddet og surfet rundt på nettet i håb om at finde Koffeins strukturformel, beskrevet i ord.. Dog uden held. Jeg er udmærket klar over, at man kan se selve strukturen i billeder m.m. på wikipedia og overalt på Google. Sagen er dog bare den, at jeg er el... -
medicin??
ForumindlægHej alle Jeg er i tvivl ang. valg af uddannelse og ville høre om nogle havde erfaringer herinde. (hvis du ikke orker den lange tekst, så bare gå ned og se spørgsmålene under linjen) Jeg står mellem medicin og farmaci, og ved ikke rigtigt hvad jeg 100% - har undersøgt næsten alle uddannelser og ... -
navngivning og strukturformel
ForumindlægEfter at have prøvet i noget tid, har jeg altså givet op med følgende opgave http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdf nogle der kan hjælpe med opgave a og b Det ville være en stor hjælp -
Gibbs-energi for reaktion i gasfase
ForumindlægJeg har ligevægten2 NO2 (g) <-> N2O4 (g)Så skal jeg udlede formlen for Gibbs-energien for ligevægten, og der kommer til at være sådan:-(delta)G = R*T*log(p(N2O4)/p(NO2)^2)Et skub i den rigtige retning ville være meget påskønnet! Jeg er mildest talt på herrens mark. -
Psykolog, hvilken studieretning?!?
ForumindlægJeg skal til at vælge studieretning, det er sidste dag for tilmelding idag! Jeg vil starte på gym. efter 9. Jeg vil gerne blive psykolog, men jeg er i tvivl om hvilken studieretning er den bedste at vælge. Please hjælp mig. Hvilken skal jeg vælge?: Kunstneriske studieretninger: Engelsk - ... -
Energiniveau for grundtilstand, Cu (energiniveaudiagram)
ForumindlægHi dudes og dudetter Jeg skal lave et energiniveaudiagram for Kα og Kβ fra første orden, og har søgt overalt på nettet og i bøger efter energiniveauet for grundtilstanden i et kobberatom (K-skallen). I databog fysik kemi fandt jeg tabelværdierne for bølgelængderne til K&alpha... -
Ester !
ForumindlægJa, jeg skal til at have om estere i kemi.. Har læst lidt om dem i bogen og på nettet, især wiki ! Men tænkte, at nogen dygtige som jer, med stor kemisk viden, om i ikke kunne fortælle mig, hvad det vigtigste er indenfor estere.. altså, hvad er det vigtigste at vide.1 spørgsmål:http://da.wikiped... -
Hjælp til Chemsketch - Haster
ForumindlægHej! jeg har et lille problem, jeg har nogle strukturformler som jeg har skulle tegne ind på computer så de var letlæselig og nu har jeg prøvet ca. 4 forskellige kemi programmer her iblandt Chemsketch, men jeg kan aldrig få det til at virke som det skal! ville bare hører om nogle ville tegne de...
