Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 15341 til 15360 af 113953
-
Mat C Udfordrende opgaver??..
ForumindlægHej. Ville lige høre om der er en der vil udpege nogle opgaver i bogen " MAT C" (mener det er navnet). Helst nogle udfordrende hvor man skal tænke lidt mere end andre. Håber i vil hjælpe mig, da jeg synes matematikken er for nem lige i &#... -
3g's opgaver
ForumindlægHvordan er det gået med 3g's(og 2hf's for den sags skyld) opgaverne i det danske land? Selv fik jeg 10 i engelsk om Hamlet -
Vigtigt at kunne til skriftlig matematik!
ForumindlægJaa, nu ligger eksaminerne jo for døren, og jeg skal selv op til skriftlig matematik på højniveau! Jeg er sproglig så det er vel nærmere B-niveau! Men det er jo uden hjælpemidler, så jeg tænkte på om der var nogle der kunne komme med de helt essentielle ting, som er rigtig gode at have styr på! ... -
Bestem en ligning
ForumindlægEn linje m går gennem punktet P(-6,5) og står vinkelret på linjen med ligningen 3x+y=2.Bestem en ligning for m.Nogen der kan hjælpe? -
Graf, toppunkt og rødder
ForumindlægHej... Når man skal gøre rede for andengradspolynomiets graf, toppunkt og rødder... Hvad vil i mene er vigtigt at have med, når man til en mundtlig eksamen skal fremlægge sådan en opgave? Mvh. Groth -
Fortegn i andengradspolynomier
ForumindlægHej Når man har et andetgradspolynomium (altså ax^2+bx+c), hvordan finder man ud af hvilke fortegn a,b,c og d har? Jeg ved at når a er positiv vender funktionen 'benene opad' og at d bestemmer antal skæringspunkter med x-aksen... Men hvordan bestemmer man b og c? På forhånd tak -
HASTER
Forumindlæger der nogen der kan finde ud af denne opgave: reducér (a+b)^2-2a(a+b) -
Metoder i reklame analyse
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive AT om den ideelle krop i dansk og idræt, og i den forbindelse har jeg lavet analyse af 2 reklamer, en levende og en trykt. Nu er problemet det, at jeg jo skal skrive om metoder, men jeg kan ikke gennemskue, hvilke metoder jeg bruger. Nogen der kan hjælpe mig?... -
Skal snart vælge mellem fysik og biologi
ForumindlægEfter sommerferien starter jeg i 2.g på STX og derfor skal jeg vælge mellem fysik og biolgi som jeg opgradere til B-niveau. Jeg går på en samfundsfaglig studieretning og er ikke interesseret i disse to fag. Biologi Karakter: 4 Jeg synes virkelig at biologi er et kedeligt fag. Jeg følg... -
Nogen der har nogen noter om SMUK-modellen?!?
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i erhvervscase i morgen, hvor jeg næsten er sikker på at de spørger ind til SMUK-modellen, kan bare ikke finde den i min bog... Nogen der har den og gider sende den til mig?? -
Elektricitet
ForumindlægHej ! Er der nogen som kunne give mig et godt råd til hvordan man kunne starte sin eksamen hvis man trak "elektricitet" til den munlige fysik prøve i 9.klasse? Hvilke forsøg ville være relevante at lave? På forhånd tak :) -
Produktreglen
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål. I nogle youtube videoer (og også i i nogle restudy videoer), er produktreglen bevist på b niveau - men den er ik med i det materiale som jeg har på b niveau. Er produktreglens bevis blevet fjernet fra b niveau, eller har det altid været a niveau at skulle bevise den ? ... -
Egenskaber for krydsprodukt
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik A d. 19. juni og jeg er igang med beviserne for krydsproduktets egenskaber. Desværre står beviset for |a x b| = |a|*|b|*sin(v) ikke i min bog, så jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med beviset for denne sætning, eller sende et link hvor beviset står?... -
Fysik opg. spm. hjælp
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560 Sidste side opgave 6c. a) 2000V. b) 109853,5 m/s. c) ??? hvad skal jeg gøre her. med venlig hilsen Duc de monde -
Sandsynlighed
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med to matematikopgaver, som jeg overhovedet ikke kan forstå. Er der nogen som kan regne dem ud og fortælle meget nøjagtigt hvad det er man skal gøre? Opgaverne lyder: - En given eksamen består af tre uafhængige dele. Eksamen er bestået, hvis man består to af delene. a) Hvad... -
SDU - adgangskursus
ForumindlægJeg har lige snakket med SDU.. Kan det passe hvis jeg har dumpet engelsk b også tager det om på sdu... At engelsk tæller med i antal timer for jeg har jo ikke engelsk B niveau, da jeg har dumpet det.. Jeg har valgt fysik med for at få de 16 timer for at få SU... mvh. Rixer -
Shakespeare - sonnet
ForumindlægSkal til eksamen på mandag, men har et problem med Shakespeare. Hvordan analyserer man egentlig en sonnet? -
Årsprøve
ForumindlægHEJ Jeg skal snart til årsprøve i Mat B (1g). Så jeg vil bare spørge om der er så nogle herinde som før har været oppe i mat b i 1g? og om opgaverne var nem eller svær og hvilke opgaver der typisk vil være i en årsprøve i 1g? For da jeg kigger på gamle eksamensæt, så er der mange ting som jeg ik... -
Matematik niveau
ForumindlægJeg har haft matematik på c niveau, som jeg nogenlunde kunne forstå det meste i, men jeg har stadig meget svært ved matematik. Jeg skal have matematik på A niveau for at komme ind på mit studie og jeg vil i den forbindelse høre om hvad I derude synes er det sværeste spring.. Er det matematik C-B... -
Pufferligningen og pKs
ForumindlægJeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke.
