Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 15421 til 15440 af 114887
-
Mat opgaver A-niveau
ForumindlægHey nogle der vil hjælpe med disse opgaver? 1. Løs ulighederne: a) 0,1x2+2x-1 ≤ -x+4 b) -x2+14x+1≤x-140 c) 2x2+6x-a≥-x-a d) 2x2+x+1≤x2-3x-1 2. Opløs, hvis det er muligt tæller og nævner i faktorer, og forkort om muligt hver af brøkerne: a) 2x2+7x-4/x2+3x-4 ... -
Normalvektor og retningsvektor
ForumindlægJeg har et spørgsmål til nogle af de opgaver der er i sættene uden hjælpemidler. Her bliver bl.a. spurgt hvordan man finder en retningsvektor for en linie, når man ved at den står vinkelret på en plan med normalvektoren (2,6,-3). Nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man beregner den retningsvekt... -
Brøker
ForumindlægJeg forstår ikke denne opgave, så søger lidt hjælp - tak på forhånd (: Brøkerne er blevet forkortet/forlænget, find x; 6 x a) - = - 8 4 3 9 b) - = - 7 x 1 x c) - = - 4 8b -
Termodynamik
ForumindlægHej, jeg har ikke kunne finde ud af at indsætte et billed så jeg belv nød til at lægge hele dokumentet ind. Jeg skal have hjælp vurder entalpi, entropi og gribss energi for de 3 reaktioner i opgave 2 og sammenligne dem? -
a) udtryk z ved x
ForumindlægOm tre variabler x,y og z oplyses følgende: z er ligefrem propotional med y med proportionalsfaktoren 3, x og y er omvendt, og y er 10, når x er 0.5. a) udtryk z ved x -
skæringspunkter
ForumindlægJeg har en opgave i min blækregning der hedder: Beregn skæringspunkterne mellem parablen med ligningen y=x^2-3 og hyperblen med ligningen f(x)=(3/(2x-4))+1 Hvordan løser jeg den her opgave? -
2.grads ligning i brøkopstilling
Forumindlæg3x+4 x-3 2x 5 2 3 Det skulle gerne kunne forstårs som en brøkopstilling overstående Mit problem er at jeg har glemt, hvordan jeg skal udregne den slags ligninger Så hvis nogle kunne hjælpe mig, ville det være super :) -
vektorer
ForumindlægJeg skal løse følgende opgave, men har vikelig svært ved det! Bestem de værdier for t for hvilke vektorerne a= (6 3) og b= (t^2 t) er paralelle. Jeg ville bilve rigtig glad hvis der var nogen der kunne hjælpe mig!? :) -
hjælp til udregning
Forumindlæg1) (x-3)^2-3(x-5)(x+5) = 4(x+1)-2(x+1)^2-2 Jeg kommer langt, når jeg udregner den. men ender så med 3^2-1^2 -
Hvordan siger man... sætninger på tysk
Forumindlæg1) Han har været i Rom . 2) Hver lørdag tager vi i svømmehallen. 3) Jeg har aldrig haft et fritidsjob. 4) Hvis solen skinner, vil vi ud at bade. 5) Vi tog færgen til Bornholm. Tak på forhånd)))) -
mønter
Forumindlægchancen for at få 1 plat i to kast er 3/4. p=gunstige/mulige udfald. Men hvorfor er det gunstige tal 3? vi ønsker jo kun 1 gunstigt tal, og det er 1 plat. -
få sætninger -konjuktiv:S
ForumindlægEr der nogle der kan give et bud på ,hvordan disse konjuktiver løses??, er meget i tvivl!! 1. Bare vi var i Malaga, langt borde fra kulden her. 2. Hvem der bare havde vidst det! 3. De har måske ret, men jeg tror det ikke. 4. Gid du bliver færdig med studierne i juni. -
Måling af opdrift.
ForumindlægHej jeg sidder med denne fysik opgave og kan ikke rigtig finde ud af den, er der nogle der kan hjælpe? Opgave 3: Ukendt væske I en væske med ukendt densitet nedsænkes et legeme med rumfanget 48,2·?10?^(-6) m^3 Legemet er lavet af jern med densiteten 7870 kg/m^3 1: Bestem massen af l... -
Henfaldsloven, samt Q-værdi
ForumindlægHåber at i kan hjælpe med disse spørgsmål: 1) Henfaldsloven, hvad betyder A, k og N? 2) Halveringstiden, hvor store de kan være og præcist, hvad de betyder? 3) Omtal kort Q-værdi og fortæl, hvornår du synes, det er relevant? -
Bøjning af uregelmæssige verber.
ForumindlægHej! Jeg vil gerne have helt styr på bøjningen af uregelmæssige verber (nutid) inden årsprøven. Endelsen er den samme som i nutid, udentagen i 1 og 2 person ental, hvor der ingen endelse er. Der er måske vokalskift i 2 og 3 person ental. Er det korrekt? Tak! -
Bestem F ?
Forumindlæghar en funktion f (x) = 2x - 3 Skal finde stamfunktionen F dertil, udfra oplysningen at linien med ligningen y = x + 5 er tangent til grafen for F ?? Nogen der har et link til en identisk opgave sådan jeg kan se fremgangsmåden, er lige lidt lost her....? -
Hjælp til regneforskrift
ForumindlægIdet f(x)= 2x+3 og g(x)= x^2-4, Skal en regneforskrift, herunder definitionsmængde angives for (f+g) (x) skal jeg her ikke plusse dem sammen og isolere x ? er meget i tvivl. håber en kan hjælpe -
Rumgeometri problem!!!
ForumindlægJeg har problemer med opg.954 i den grå bog (1 års højniveau). Opgaven siger: bestem en ligning for den plan, der indeholder punkterne A(3,7,-1) B(-1,2,4) og C(3,-1,2). Er der nogen der kan hjælpe mig. Jeg er helt lost:( -
bestem førstekordinat?
ForumindlægNogen der kan give mig svaret på denne her opgave? en funktion f er gived ved : (x) = -x^3 + 3x^2 + x +4 grafen for f har netop én tangent t med hældningskoefficient 4. Bestemt førstekordinaten til røringspunktet for t -
udeblivelse fra mundtlig eksamen
Forumindlæghej, ville høre, hvordan det foregår, hvis man udebliver fra en mundtlig eksamen, hvis det ikke er med sygdom som baggrund? får man så automatisk -3? og har man krav på at kontakte skolen, eller? et link til enten undervisningsministeriet eller anden officiel kilde er meget velkommen. på forh...
