Søgning på: historie noter hf. Resultater: 15481 til 15500 af 33009
-
integralregning hvad menes der i dette
ForumindlægForstår ikke hvad der menes, når man siger: "Integralregning er en opsummering af en graf" hvorfor er det en opsummering? Så vidt jeg har forstået det, omhandler det at finde arealer af punktmængder? -
Bestem koordinaterne til røeringspunkterne for to tangenter
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en opgave, hvor jeg skal bestemme koordinaterne til røringspunkterne for disse tangenter. Grafen for funktionen g(x)= (x^2-3x-4)/(x+2) har to tangenter med hældning -½. Er det korrekt at jeg skal differentere funktionen og derefter skal jeg bruge tangentl... -
Areal af ottekant
ForumindlægJeg ved ikke, hvordan jeg skal regne arealet af en ottekant. Den er regulær. Jeg behøver blot en formel for, hvordan man gør. På forhånd tak :) -
Hjælp til reduktion !!
ForumindlægJeg har vedhæftet en fil med to opgaver, hvor jeg skal reducere - .. -
Overfladearealet
ForumindlægDer er lige denne opgave jeg virkelig har svært ved, håber på at der måske er nogle som kan hjælpe mig: En kasse uden låg skal rumme 800 cm3. Kassen skal være dobbelt så lang, som den er bred. Dens højde kaldes h, og dens bredde kaldes x. Opgaven går nu ud på at fastlægge kassens dimensioner,... -
diiferentialregning
ForumindlægHej jeg har en opgave, hvor jeg skal differensere nogle funktioner, men bare lige for en sikkerhedsskyld ville jeg spørge om jeg gør det rigtigt? f(x)=x^4+3*x^2+8 det giver f'(x)=4*x^4-1+3*2*x^2-1 -
Binormialfordeling
ForumindlægHej Jeg vil være meget taknemmelig hvis der er en som vil vise og forklare mig et eksempel på beregning af en enkelt og en summeret sandsynlighed indenfor binormialfordeling i matematik. Mvh Peter -
funktioner
ForumindlægPå excel har jeg fået følgende ligning ud fra en graf, der er blevet afbildt: y = 3E+07x - 32561 Hvad betyder "E+"? Forstår ikke, hvad dette hentyder til. -
Fysik afgangsprøven
ForumindlægNogle der har været til fsa i fysik, der har nogle notater og forsøg til temaet Vekselsstrøm. Disse forsøg er: Vekselsstrømskurven Ensretter og brokobler Generatorens opbygning m. oscilloskop Hvordan bruges vekselsstrøm i transformatoren? Jeg er ikke så god til fysik så ville sætte ... -
Funktion
ForumindlægHej alle. Jeg har en opgave der lyder: Hvis et træ vokser med en gennemsnitslængde på 7 mm om måneden, ved de mest optimale forhold, hvad vil længden være efter 43, 55, 65, 74, 82. 96 dage? Da der står ved de mest optimale forhold, har jeg valgt at anvende lineær funktion: y= -1/2 *... -
Perserkrigen - Bygger en bro.
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring perserkrigen i Herodot. Der står, at Fønikerne og Ægypterne bygger en bro og derefter ødelægger en storm bruge og Xerxes bliver sur. Hvorfor bygger de en bro? Det forstår jeg ikke. -
Minus brøk
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der lige ville hjælpe mig med dette her brøkstykke: 19 - 8 5/8 (5 er tælleren og 8 er nævneren) -
Looking for an English speaking tutor
ForumindlægLooking for an English speaking tutor with background in education for our 6 year old son. Two to four hours per week in our home in Østerbro, Copenhagen. -
En god mundlig eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til mundlig eksamen i et fag som hedder teknologi. Jeg tænkte på ud over at snakke klart og tydeligt samt have styr på rapporten og oplægget har I så idéer til hvordan man kan lave en god præsentation? :) -
Matematikopgave
Forumindlæghej sp jeg har været gang i med den opgave, man ikke lige finde ud af den hmm -
bevis
Forumindlæghvordan beviser jeg det her -
Talepapir - Fremlæggelse - Metode (AT Årsprøve 2G)
ForumindlægHejsan alle Vi ved hvis alle, at AT's-metaniveau er wierd. Alle siger at man til den mundtlige prøve, skal snakke ekstremt meget om metode. Mit problem er imidlertid at jeg i forvejen har beskæftiget mig meget med metoden i synopsen - og da man ikke må gengive synops til den mundtlige del, e... -
Stil... nogle der vil kigge på den og se om der mangler kommaer, og bare alm. retning, gerne kommentarer til havd der var godt dårligt...
ForumindlægCarpe DiemMan siger at når man tager til Indien er det som at træde levende ind i en bageovn. Det var det også om end ikke værre. Da vi var kommet ud af lufthavnen myldrede 100.000 sælgere imod os. Den ene med klipklapper den anden med ure. Alle med et vildt blik i øjnene og et inderligt håb om a... -
Læserbrev
ForumindlægJeg er netop startet i 2G, og er dermed også startet på højniveau Samfundsfag. Vi har indledningsvis haft om de tre hovedideologier (Lib., Kons, og Soc.) og har netop fået vores første aflevering for; vi skal skrive et indlæg til en avis om et af følgende emner:- Efterløn- Integration- Offentlig ... -
Dødsstraf
ForumindlægGår du ind for dødsstraf?
