Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 15481 til 15500 af 111527
-
Perfektum- og plusquamperfektumformerne
ForumindlægHejsa, en der vil rette :) Find først alle perfektums- og plusquamperfektumsformerne - både dem med har/havde og dem med er/var -og oversæt sætningerne. 1.Tim er begyndt et nyt liv. Han er flyttet til Australien. Time has started a new life. He has moved to Australia. 2.Er tiden allerede g... -
Abstract
ForumindlægHej Nogen, der har overskud til hurtigt at gå min abstract igennem for diverse? Abstract The study investigates spectrophotometry as a method to find the pKs value for methylred. In the first step the pH value for dissolution three was found. Afterwards did we found the absorbans in the thre... -
Vidergående - specifikke adgangskrav
ForumindlægNår man eksempelvis gerne vil løse medicin skal visse adgangskrav opfyldes som f.eks. at have bestået kemi. Hvad nu hvis man dumper kemi? Er det så 100 % sikkert at man ikke bliver optaget selvom snittet ligger højt?? Eller beregnes den endelige karakter ud fra års+eksamenkarakter?? -
SRP - EMNE !
ForumindlægHej alle Jeg tænkte på, hvad der ville være bedst at vælge: Fysik/Matematik el. Kemi / Historie Og jeg tænker på hvordan kobler man så historie og kemi sammen ? er det et problem, hvis man har svært ved at set hvordan den lige præcis kobles sammen ? -
High school
ForumindlægHej. Jeg er netop vendt hjem fra USA hvor jeg har gennenført et 3 årigt high school forløb. Nu er jeg lidt i tvivl om hvad jeg har af muligheder i Danmark. Jeg føler ikke umiddelbart for at skulle til at læse igen, så er der nogen der kunne fortælle mig hvad der er af jobmuligheder? Jeg håber d... -
Ligning for lineære (Lige) linjer?
ForumindlægHejsa! :D Jeg kan godt finde ud af at lave en linje i et kordinatsystem hvis jeg fx. får formlen y= 2x-4... Eller hvis jeg skal lave en sådan formel af en skrå linje.. MEN! Nu har jeg 3 lineære (Lige) linjer som jeg skal lave en formel af... Og jeg kan bare ikke huske hvordan man nu gør... Den e... -
HASTER - EKSAMEN IMORGEN
ForumindlægHej. Jeg skal til skriftlig matematik eksame imorgen og jeg sidder nu og kigger tingene igennem da jeg falder over en opgave jeg ikke kan lave. Opgave: I en model antages det, at længden L(målt i mm) af en gedde er en linær funktion af længden s (målt i mm) af geddens øresten. Bestem en forski... -
Krafter der påvirker og størrelsen.
ForumindlægJeg læser til eksamen i fyik og et af de emner som driller mig mest er at bestemme krafter der påvirker en ting. Fx hvis to man bærer stang på 8m med massen 20kg, den ene går 2 m fra enden, den anden går 3 m fra enden, hvor meget bærer de hver især? Nogen der har nogen gode notater, eller link... -
2. fremmedsprog på klassikerlinjen. Spansk, russisk eller tysk? HJÆLP.
ForumindlægOkay, så, jeg havde tænkt mig at få "Tysk fortsætter" og opgradere det til A, men så rådede min storesøster mig stærkt til, ikke at gøre det. Hun siger, grammatikken bliver ekstremt besværlig, og ingen fra hendes klasse kan snakke bare nogenlunde flydende da deres analysering af kasus o... -
Rovdyr-Byttedyr modellen
ForumindlægHej. Sidder og har lidt problemer med at modificere en Lotka-Volterra model, således at et jagt/høst aspekt kommer ind i billedet. Jeg har taget udgangspunkt i følgende sæt: http://home.comcast.net/~sharov/PopEcol/lec10/lotka.html Er der nogle derude, der kan hjælpe mig på vej med at tilp... -
Hjælp til censor!
ForumindlægHejsa :) Jeg skal op i AT eksamen i bl.a. religion hvor jeg skal have [b]Anette Ottendal fra herlev gymnasium[/b] som censor. Er der nogen som ved lidt om hende? Jeg vil nemlig meget gerne vide, om hun går meget op i detaljer eller om hun er mere til diskussion. Jeg skal desuden op i Kemi mdt... -
ideer til SRP i mat/it
ForumindlægJeg går i Matematik og Informationsteknologi klassen og skal til at vælge emne i srp. Matematik er et krav at have med, men ellers må jeg vælge alle b/a fag. har følgende fag: Dansk A Engelsk A Teknikfag A (mekanik) Matematik A Fysik B Kemi B Informationsteknologi B Teknologihistorie B T... -
Et godt råd!
ForumindlægVil bare råde studi-brugerne til at flyve med Quantas....Quantas er det australske luftfartsselskab. Efter hver flyvning udfylder piloten en fejlrapport, der overfor mekanikerne synliggør hvilke problemer, der har været med maskinen under flyvningen, som kræver reparation eller rettelse. Blankett... -
Bevisførelse - hjælp!
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg jeg skal læse matematik op på a-niveau fra c-niveau. B-niveauet har jeg allerede gennemført, og næste skridt fortsætter jeg med i marts. Problemet er dog, at jeg står svagt i bevis-delen i matematik. Jeg forstår udmærket beviserne osv, men har svært ved s... -
Bestemmelse af gradtallet
ForumindlægHvis man skal bestemme gradtallet mellem to vektor eksempelvis a og b er det så bare at bruge: (*)=skalarprodukt cosv= a*b/|a||b| eller skal man trække den fundne vinkel fra 180 eller 90? -
Reduktion af bogstavudtryk
ForumindlægHejsa folkens jeg har forstået en del af hvordan man laver reduktion af bogstavudtryk, men jeg sidder alligevel fast... det kunne være ret at hvis nogen kunne hjælpe...og jeg har os selv prøvet at lave den men kan ikke få resultatet efter anden linje i stykket ved jeg ik hvad jeg skal gøre... på... -
Gode elever får dårlig karakter?
ForumindlægVi kender det alle sammen, de gode elever der altid hørte efter, tog noter og lavede lektier fik ikke de højeste karakter, og nogle af de mere sløsede elever, der havde stort fravær og ikke altid fulgte efter og sjældent tog notater fik 10 og 12 taller.. Hvorfor er der, der er nogle der b... -
regneregler ligninger omdannelse
ForumindlægHejsa, Det er mange mange år siden jeg har arbejdet med matematik, men nu har jeg endelig fået fat på de helt gænse regler i førstegradsligninger. Dog forstår jeg ikke hvorfor der nogen gange kommer et +1 med i en ligning, og håber nogen kan hjælpe mig med at forstå det. For jeg kan... -
SRP Leukæmi
ForumindlægEr der nogle af jer som har nogle brugbare kilder jeg kan benytte mig af når jeg her om en måneds tid skal skrive SRP om leukæmi og matematiske modeller? :) Evt noter -
ligning
ForumindlægHej, nogle der vil se om dette er rigtigt: jeg ska isolere x y = ba^x y/b = â^x y/b = x*ln(a) x= (y/b)/ln(a)
