Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15481 til 15500 af 17507
-
Fællestemperatur for is og vand (Termodynamik)
ForumindlægHej SP. Jeg har et par spørgsmål angående fællestemperatur under et forsøg, hvor is og vand blandes . Jeg undrer mig over, hvordan man finder fællestemperaturen (efter at der er gået noget tid)? Jeg ved, at man kan undersøge, hvor meget energi det vil kræve for isen, at gå fra f.eks. -18 til 0 gr... -
oversættelse af tekst om nepalophold
ForumindlægNepal er et af de fattigste og mest underudviklede lande i verden, og jeg brænder derfor efter at rejse derned og gøre mit bedste for at hjælpe nogle af de børn som ikke har en så privilegeret opvækst som jeg selv har haft. På børnehjemmet bor der omkring 50 børn i alderen 0-16 år som og de er s... -
Haster, rettelse af tysk oversættelse..
ForumindlægNogle tysk genier tilstede, som vil hjælp lille mig med at rette den her tekst? Den danske tekst: Men deres hensyn virker forløjet han er, han er dog endnu ikke nogel oldning og fremfor alt: han vil beholde den samme løn. For det er jo bagsiden ved de hensynsfulde forslag: lønnen ville blive m... -
Eddikesyre
ForumindlægHej, siden der var ingen der svarede, så prøver jeg igen.. Jeg har fået til opgave at beregne hvor meget eddikesyre indeholder normal husholdningseddike (masse%).. Til det har jeg lavet et forsøg, hvor vi titrerede husholdningseddiken med NaOH (har en titreringskurve). Jeg ved nogenlunde godt, h... -
Sandsynlighedsregning - DESPERAT BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHalløj:) Sååå, det er sådan, at jeg i de sidste uger har arbejdet med Spil og sandsynlighed inden for matematik. Nu er vi så kommet til dér, hvor jeg skal lave en evalueringsopgave, og jeg har SERIØST brug for hjælp med nogle spørgsmål - SÅ PLEASE, HJÆLP MIG! Det er så sådan, at vi har en 4-si... -
Talmystik (tp)
ForumindlægHvem kan forklare følgende fænomen (svær opgave) Jeg sad en dag og legede med min lommeregner (som vi jo alle af og til gør). Ved et tilfælde kom jeg til at lave følgende trick med samtlige sekscifrede tal efter tur: 1. Man kigger på et sekscirfret tal, abcdef, hvor hver bogstav repræsenterer e... -
spg. til bevis
ForumindlægHer er B(Rn) Borel sigma-algebra. Beviset forløber: Remark 3.5(iii): if F⊂G⊂A, then σ(F)⊂σ(G)⊂σ(A) = A Nu har jeg forsøgt at tegne lidt. Jeg havde tegnet K som en kompakt mængde. Mængden K (= afsluttet + begrænset) ligger inde i mængden L (= afsluttet) hv... -
Vekselspændingskurve
ForumindlægHejsa, I øjeblikket sidder jeg med en lækker fysikrapport, hvor vi har lavet adskillige forsøg inden for elfremstilling. I denne sammenhæng er jeg røget ind i et lille problem, da jeg uheldigvis ikke har kunnet møde op ved en enkelt fysiktime. Derfor mangler jeg besvarelser på følgende spørgs... -
Nu bliver jeg snart lettere irriteret....
ForumindlægOpråb til alle, der søger hjælp herinde.... Hvis du har spørgsmål til dine lektier, så opret en tråd her på SP, hvori du formulerer opgaven og redegør for det, du HAR forsøg, - så er der med garanti én eller flere, der "står på spring" for at hjælpe dig videre. Hvis du i s... -
Sætninger
ForumindlægDu muss mir erzählen, wer dich überfallen hat. Du må nødt til at fortælle mig, hvem der overfaldte dig Wenn ich zurückdenke, bin ich froh, dass ich eine neue Arbeit fand. Når jeg tænker tilbage, er jeg glad for, at jeg fandt et nyt arbejde Was passiert ist, ist nicht deine Schuld. Hva... -
Vision eller ej?
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg har fundet en vision der er klar nok. Har om genmodificerede fødevarer. Ville blive glad hvis der lige var nogen der kunne kigge det igennem og kommentere det (: På forhånd tak !! Jan K. Schjørring, der er professor ved Institut for Jordbrugsvidenskab og forsker i planteer... -
Rhesusbarn
ForumindlægEr der mon en her der enten kan besvare eller lede mig videre i min søgen efter svar på spørgsmålet, om det kan være rigtigt, at jeg er den første der har overlevet en fuld blodtransfusion ved fødslen i Danmark? Det har mine forældre altid sagt, at jeg er. Jeg er født 9. juni 1953. Jeg har en... -
Skal aflevere i morgen! - Hjæælp! :-(
ForumindlægSidder her og laver min rapport som skal aflevers i morgen, omhandlende blegevand/-mideel. Rapporten bygger på et forsøg hvori vi vha. af en titreingsproces har bestemt det aktive mængde chlor i blegevand, men idet jeg først er begyndt i dag, er jeg lidt i klemme( Kom først hjem i søndags og var ... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægHej allesammen! Det ville være en stor hjælp, hvis der var en der gad at kaste et hurtigt blik på nedestående, for grammatiske fejl.. Jeg er nemlig ikke den bedste til tysk, men har da gjort et forsøg..:) På forhånd tak:) Dansk version: Hans stedsøstres gaver var computere og pelsfrakker, mens ... -
Er rigtigt nu?
ForumindlægHer har jeg gjort mig et forsøg, men ved ikke om det rigtigt? En funktion f er bestemt ved f (x)= 5x-e^x, -4<_x<_8 -bestem funktionens maksimum? Mit bud: f(x)= 5x-e^x f'(x)= 5-e^x 5-e^x=0 = x=In(5) Om tre variable x, y og z oplyses følgende: z er ligefrem proportional med y med p... -
hjælp!
ForumindlægOpgave 2 – August 2008 Ved 0 ºC spaltes H2O2 katalytisk til O2 og H2O. Reaktionen følges ved at udtage prøver til forskellige tidspunkter. Restindholdet af H2O2 i prøverne bestemmes ved titrering med kaliumpermanganat i sur opløsning. Under titreringen oxideres H2O2 til O2. ... -
Elastiske stød - udledning
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg sidder og kæmper med en udledning af formlen uA + vA = uB + vB. Det er en formel, som bruges inden for de elastiske stød i fysikken, men spørgsmålet her har ikke meget med fysik at gøre. I min bog (Orbit A htx) står: "mA * uA + mB * uB = mA * vA + mB * vB (1) og ... -
Retning af tysk
ForumindlægØvelse 2: Peters taske. – Karins bluse. – Ruth Reimers Mand. – Karin og Peters lejlighed. – Direktøren for firmaet. – Meningen med livet. – Forordet på bogen interesserer mig ikke. – Navnet på byen er let at læse. – Kaptajnen på skibet hedder Meyer. – Der går Ulla og Georgs mor. – Marions støvler... -
Kemi- reaktioner
ForumindlægHej ! Jeg tager kemi på studenterkusus, 0-b niveau. Jeg har kemi c iv i en måned, derefter begynder det på b. niv. Det er derfor meget vitigt at heg får helt fat i c. niveau grundviden. Vi har lavet et forsøg, hvor vi blandede saltyre med sølvcarbonat. Vi skulle derefter opskrive reakti... -
Globalt max for funktion
ForumindlægHar en funktion f(x,y) = -x2 +4x - y2 , jeg skal vise at f(x,y) har et globalt maximum. Som jeg har forestået skal man, for at finde monotoniforholdene for funktionen med 2 variable, finde de stationære punkter først. Disse stationære punkter findes ved at differentier funktionen, og br...
