Søgning på: historie noter hf. Resultater: 15541 til 15560 af 33009
-
Flere sætninger :P
ForumindlægFlere engelsksætninger.. og noget VIRKELIGT spastisk lammet dansk der skal oversættes :PVille være rart hvis i lige gad tjekke efter om det er oversat rigtigt til engelsk :)1) Hvad nytte er det til, at jeg prøver at holde det hemmeligt; det bliver alligevel opdaget, så snart de kommer tilbage- Wh... -
Oversættelse :)
ForumindlægGodaften folkens :) Nu har jeg siddet hele dagen med min engelsk oversættelse, og er endelig færdig. Jeg håber, at I vil være så venlige at kigge den igennem. Har lavet (..) omkring det jeg er mest i tvivl om. Her kommer den så: Translation: Therese O’Dell took a punch for the consumers, whe... -
En der har lyst til at kigge min engelskafl. igennem? Den er på en side :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået til opgave at skrive en side om ''organ donations'', og jeg vil virkelig sætte pris på, hvis der var en der gad kigge den igennem for fejl? Jeg håber super meget på en svar, på forhånd mange tak :) Organ donation Everybody knows what ‘’or... -
Traditioner ved skolestart
ForumindlægSnart er det første skoledag og en hel folk nye 1.g'ere eller putter, som de "små" bliver kaldt mange steder, skal have deres første møde med den fagre nye verden. Hvilke traditioner har I på jeres uddannelsessted for at byde de nye velkommen? -
pH og pOH H^+ oh OH^-
ForumindlægGod aften. Er der en der er sød, at hjælpe med forskellige udregninger til pH og pOH H^+ og OH^-? - disse opløsninger: - Altså hvordan udregner jeg, punkt til punkt? - Det vigtigste er at forstå hvordan jeg regner det ud. Hvilke formler jeg skal bruge. -
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægHEj. Ville blive rigtig glad hvis der er nogen der lige gider tage et kig på denne stil. 1. Don George has collected a collection of travel writings. “Wanderlust” is one of them. The theme of “Wanderlust” is the very first travel experience. We meet a young student who... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl, der vil læse starten af min engelskstil igennem, og rette eller markere fejl og dårlige vendinger? :) Her er den: The Whaler God, I wish I could be a child again. A little innocent child with no worries and no responsibility. Who hasn’t made such a wish once i... -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
Censor: tal pænt!
ForumindlægHej med jer.Jeg var til 2.g mundtlig årsprøve i historie idag. Jeg holder meget af historie og læser af interesse.Derfor er jeg også dygtig til historie og min lærer har høje forventninger til mig.Jeg vil sige, at det ikke gik særligt godt. Kilden og perspektiveringen lagde ikke op til en større ... -
Sherlock holmes - den rigtige, oversættelse
ForumindlægHej, Jeg har rimelig mange problemer med min oversættelse: sherlock holmes: the final problem, synes virkelig teksten er mærkelig, så håber en af jer har tid og lyst til at kigge den igennem? Havde lagt en oversættelse en, men det var min "kladde", som kom ind ved en fejl, så prøver lig... -
Hurtig rettelse :)
Forumindlæghej alle sammen, jeg ville sætte stor pris på at hvis nogle lige hurtig ville tjekke min engelsk aflevering igennem, jeg har selv lige tjekket den igennem men mit engelsk er ikke særlig godt så det hjalp ikke så meget heheh :) ... nå men her er den så: opgave beskrivelsen: Give an account of Sumi... -
kan du rette 20 linier på engelsk?
Forumindlægdet her skal rettes: The movie is about an 11 year old girl, Coraline. Coraline has found a secret door in her new house, where sie just moved in with her parents Mel Jones and Charlie Jones. When Coraline walks through the secret door, she discovers another edition of her normal life. On t... -
Lidt rettelse
ForumindlægHej, er lige blevet færdig med en engelsk lille opgave og tænkte på om der var nogle der gad og kigge den igennem for mig og rette eventuelle fejl på forhånd tak. :-) Many problems in our life are caused by love. For example if a boy loves a girl and the girl doesn’t loves him or the opp... -
SRP om D-dag?
ForumindlægHey alle. Jeg står i den situation som mange andre, at jeg skal skrive studieretningsprojekt i 3.g. Jeg har definitivt valgt fagene engelsk og historie, og vil rigtig gerne have om D-dag, evt. udviklingen i krigen efter denne. Jeg vil høre, om der er nogle, der tidligere har skrevet SRP om D-dag,... -
Dårlig karakter
ForumindlægHej alle.Hjæælp. Jeg har lige fået min 3. årsopgave tilbage og det viste sig at være noget være lort. Sidste år fik jeg 10 for min historie opgave og mit gennemsnit ligger i øjeblikket på 8,9. Nu var det så jeg fik 7 i min 3. årsopgave og er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Min lærer siger je... -
haster ekstrem meget
ForumindlægEn rettelse af denne tekst ville hjælpe rigtig meget. Haster. :/ Jeg ved det er meget, men hvis i ikke har tid så bare noegt af det? på forhånd tak (: The short story is written by Greg Changong in 1998 and is told of the main characters view witch makes the story personal. It’s about a yo... -
De taksonomiske niveauer
Forumindlæghej :) Jeg forstår ikke helt de taksonomiske niveauer, på det redegørende niveau stiller man så spørgsmål som redegør kort for fodboldens historie f.eks. ?? eller hvis det er dansk faget vil det så være en redegørelse for hvad teksten handler om og allerede der præsenter man også teksten.. ? også... -
determinanten og vinkel
ForumindlægHej :) jeg forstår ikke rigtig hvordan determinanten hænger sammen med vinklen sin(v) med to vektorer? håber i kan hjælpe mig -
geografi (det globale vindsystem)
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen i geo på tirsdag, jeg søger nogle noter, specielt om "det globale vindsystem".. vestenvinde passatvinde osv... for jeg har læst det to gange, og kan stadig ikke se sammenhængen i det og hvad er hvad... håber nogen ligger inde med nogle noter jeg kan få, eller... -
Good bye, Lenin! ??
ForumindlægHeeey allesammen ! Ville lige hører om der er nogen der har skrevet noter til bogen "Good bye, Lenin!", altså til de forskellige scener. Jeg synes bogen er lidt svært at forstå, derfor bliver det så svært for mig at lave spørgsmål som vi får for som lektier til de forskellige scener. Så...
