Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 15661 til 15680 af 109300
-
reduktion
Forumindlæger dette rigtigt (a-b)(a+b)-2a^2+b^2 a^2*b^2-2a^2+b^2 kan det passe at reslutater giver 2a? -
Hvad gør jeg forkert?!
ForumindlægJeg sad og øvede nogle reduceringsopgaver inden eksamen i dag, men jeg har lidt problemer med en opgave.Man skal reducere følgende udtryk((1/b^2)-(1/a^2))/(a-b)Jeg omskriver:((b^-2)-(a^-2))/(a-b)Forlænger med (b^2+a^2):((b^0)-(a^0))/(a^3-b^3) =(1-1)/(a^3-b^3) = 0/(a^3-b^3)Hvor går det galt? -
vektor længde
Forumindlægom to vektorer a og b gælder at (2a-b)* (a+b) = 45, lal=6 og a*b = -2 beregn længden af b og gradtallet for vinklen mellem a og b: altså jeg ved at denne formel gælder lal=kvadr(a'et^2 + a'to^2 når man skal beregne længden men når jeg ikke har koordinaterne så forstår jeg ikke h... -
Vektor, vinkel
ForumindlægGodaften alle sammen... Jeg har et spørgsmål her jeg ikke helt ved hvordan løses, jeg skal finde vinklen mellem to vektorer, a=(2,-3) og b=(3,4). Nogen der kan give mig et hint eller hjælpe mig? :o) -
Vektorregning
ForumindlægHer er lige en opgave som jeg er i tvivl om hvordan den løses:Idet vinklen mellem vektorerne vektor a og vektor b kaldes v, oplyses at længden af vektor a = 2vektor b = (4,3)v = 60Bestem projektionen af vektor a på vektor b.For at finde koordinaterne til vektor a skal jeg da ikke bruge formlen fo... -
4d.p.: log
ForumindlægHejsa, jg har fået nogle matematik opgaver, hvis tekst er skrevet på engelsk.. Og jeg forstår ikke helt, hvad det er jeg skal ?.. Jeg har aldrig hørt om noget lign. 4 d.p.: Min opgave lyder således: Solve the following logarithmic equation, giving your answer to 4 d.p.: 1a) log7x = 2.9 b) Inx... -
Forbedre gennemsnit af særligt relevante fag
ForumindlægHej Studieportalen Jeg vil gerne søge ind på min drømmeuddannelse, som er jura, om et par år. I sommers blev jeg student, og mit gennemsnit har derfor tegnet et billede af, om optagelse på jura kan blive en realitet. Det kan det nu, men adgangskvotienten på uddannelsen er igen steget, og da den ... -
Reducering
ForumindlægVil bare lige checke om det her er nogenlunde rigtigt: "Reducer: 2 / ( a * b ) - ( 2a + b ) / ( a^2 * b ) + 1 / b^2" FN = a^2 * b^2 (2ab - b(2a+b) + a^2) / (a^2 * b^2) (2ab - 2ab - b^2 + a^2) / (a^2 * b^2) (a^2 - b^2) / / (a^2 * b^2) Alright? -
standpunktskarakterer!!
Forumindlægheeejhar lige en række spørgsmål om stadpunktskarakterer på gym (er 1.g'er)1. får man karakterer for alle fag i gymnasiet, både mundtligt og skriftligt?2. nogen der vil uploade et karakterblad?3. jeg er megeeeet interesseret i at høre hvordan jeg selv kan sørge for at mit første karakter blad... -
Terminsprøve ..!!
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg har snart terminsprøve, og jeg vil gerne forberede mig, men jeg ved ikke hvordan? Jeg skal op i: Engelsk skriftilige dansk stil fysik og kemi biologi geografi læseprøve diktat. Please hjælp det er første gang, og jeg har aldrige prøvet det før. Jeg vil gerne forberede mig, ... -
Fremlæggelse. Emne?
ForumindlægHej. Har I et forslag til et emne, jeg skal fremlægge om i engelsk, er I meget velkomne til at svare. -
Ligning
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at gange ind i parenteser: Opgaven lyder: (a+b)(a+b) Tak på forhånd:)! -
hjælp til at isolére x i ligning
ForumindlægIsolér x i følgende ligninger: • Y=b*a^x • Y=b*x^a -
Er skolen kun for de klove ?
ForumindlægDavs alle jer flinke mennesker. Jeg sidder og tænker over om skolen kun er for de klove mennesker?Eller er folk født kloge ? Eller gør man en god indsats for at opnå et klogt menneske? Hvorfor er der nogen her et mål at blive uddannet til et eller andet og ikke kan opnå det for vedkommende ikke ... -
Lidt hjælp til studieretningsprojekt
ForumindlægHejsa. Da jeg står og skal vælge fag studieretningsprojekt meget snart har jeg tænkt på to ting: Engelsk A - Dansk A; Med emnet "Storbyen" Her vil jeg analysere noveller, avisartikler og digte på engelsk om New York, og på dansk on København. Der efter vil jeg finde paraleller osv. ... -
hjælp endnu en gang
Forumindlægjeg tænkte på hvad giver den her så, for at se om jeg har regnet rigtigt. hmm(a-b)²evt. en nem måde at regne dem på....? -
gymnasie
ForumindlægHEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D -
Latin/græsk på A niveau
ForumindlægHej, jeg vil gerne uddanne mig som arkæolog, men har har fået af vide man skal have haft latin eller græsk på A niveau, hvilke mit kommende gymnasium ikke tilbyder. er der nogle af jer som ved om der er nogle aften skoler eller lignede (i københavns området) hvor man kan have latin eller græsk på... -
Spykolog eller Læge - Hmm?
ForumindlægHejsa! Jeg har altid villet læse medicin og blive en god LÆGE - det har alle andre også forventet af mig... Grunden til at jeg har villet læse medicin er fordi, at jeg godt kan lide at hjælpe andre og vide at jeg på en eller anden måde har forandret deres liv (på en god måde).. Jeg har altid være... -
Dumpet :(
ForumindlægHej alle sammen jeg var i dag oppe til mundtlig engelsk. Her fik jeg 00. Mit sprøgsmål er nu: har jeg bestået faget? jeg fik nemlig 4 i både skriftlig og mundtlig årskarakter.
