Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15721 til 15740 af 33650
-
Hjælp! Ikke særlig svært.
Forumindlæg2.Character sketch of the principal characters 3.Your own opinion of the novel and the story in the book Hvad betyder disse to spørgsmål? En der gider at oversætte det til mig. Og hvad ville det sige at lave en skitse, eller hvordan laver man en, kan virkelig ikke huske det? -
Desperat hjælp!
ForumindlægHej:D jeg skal fremlægge imorgen om anden verdenskrig. der to speciale jeg har fået, som jeg skal komme i dybden med:) men det går ikk så godt:( første spørgsmål: Hvilke lande var imod hinanden (tyskland,USA, england,rusland,japan,polen,italien,østrig, Trjekkoslovokit) & hvad skete der? a... -
VÆR SØD AT HJÆLPE SKAL OP TIL EKSAMEN IMORGEN!
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvad temaet er i Pigen uden hænder som er nedskrevet af brødrene grimm. Og det vil væe til stor hjælp hvis nogen havde et resume også, skal nemlig op til eksamen imorgen :) -
SRP - ideer til engelsk og dansk?
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre andres mening om emnerne fantasy, science fiction eller horror til en srp opgave. Tror I de ville passe bedst til dansk eller har I ideer til andre fag som fx. samfundsfag? Hvis I har nogle gode tekstforslag så skriv også gerne dem (: -
at kvadrere en given figur
ForumindlægHvad menes der med at kvadrere en given figur -
Romantikken - Den grimme ælling
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundtlig dansk eksamen og jeg har trukket "Tekster fra Romantikken". Jeg har valgt "Den grimme ælling" som prøveoplæg. Har i nogle ideer til, hvad jeg kan perspektivere til. -Gerne noget nutidigt eller noget der har med Romantikken at gøre. Ville vær... -
Hjælp til religionsprodukt
ForumindlægGod aften! Her på tirsdag skal jeg aflevere mit produkt samt min synopse, men jeg har problemer med at lave mit produkt. Først og fremmest har min lærer fortalt mig, at det er en god ide at lave et produkt, der kan bruges som disposition til min fremlæggelse. Derfor har jeg besluttet mig for at ... -
SRP fag og emne
ForumindlægHej Alle, Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg vil skrive om i min SRP. I forhold til nogle emner har jeg allerede tænkt på: Fysik A / Mat A ell. His A (Ved ikke hvad der vil passe bedst) - Relativitetsteori Fysik A / Mat A - Radioaktivitet og henfald Mat A / Biologi C - Evolution og genetisk fordeli... -
Vedr. slaveejere (kilder)
ForumindlægKære du, Jeg er i gang med at brainstorme for at finde mine historiske kilder til min SRP- opagve. I den forbindelse har jeg nu søgt meget på nettet for at finde udtalelser (kilder) der viser raceopfattelsen/synet på de slavegjorte (afroamerikanere i USA). Dette kunne fx være fra slaveejeren se... -
Kanslergadeforliget
Forumindlægpå min opgave står der fortæl kort om nogle af årsagerne til krisen i 30 erne -
Bøger til pædagoguddannelse sælges
ForumindlægJeg har lige afsluttet pædagoguddannelsen, og sælger derfor en masse pædagogfaglige bøger. Priserne er vejledende, og kan derfor diskuteres, hvis du ikke synes at de lyder fornuftige. Priserne er desuden eksklusiv fragt. Erik Jappe, Pædagogisk lovsamling 2011 (Perfekt til hurtigt at finde ... -
hvordan ser det ud ????
ForumindlægBang og Olufsen A/S </o:p> Jeg skal skrive opgave om B&O og har tænkt som følgende.. 1.Beskrivelse af virksomheden: herunder </o:p> kort beskrivelse af B&O`s historie.</o:p> grundlæggende vision, mission og værdi... -
Hjælp!! Jeg virkelig stresset og er meget bagud! :(
ForumindlægHe alle derudej. Har virkelig Desperat brug for hjælp. Jeg har valgt matematik og historie til min SRP min opgave titel hedder: columbus´ rejse til Amerika og hans navigationsudstyr. Problemstillinger: Gør kort rede for forudsætningerne for samt forløbet af christoffers columbus første rejse ti... -
SRP om terrorangrebet 9/11 - hjælp og tips til gode kilder
ForumindlægHej! Jeg har lige i dag fået min problemformulering til SRP udleveret! I den forbindelse ville jeg gerne høre, om der var nogen, som har nogle gode råd eller ligger inde med nogle gode kilder. Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A Problemformulering: Du bedes give en kort hi... -
er der nogle der vil rette min oversættelse?
ForumindlægEr der nogle der vil rette min engelsk oversættelse? :;O De fleste mennesker vil nok være enige i, at det er lykkedes for Golding at skrive en virkeligt spændende bog om den menneskelige natur. Selv om nogle måske vil mene, at det er en drengebog, han har skrevet, og at han har fundet meget in... -
Vil i rette? Kun 1 side!
ForumindlægHej sidder med min opgave, der skal afleveres imorgen, så jeg ville hører om nogle er jer havde mulighed for at rette den? Den er kun på 1 side. Jeg tænker primært på grammatikken!Her er et link til opgaven:http://upit.jtw.dk/dl/iry/På forhånd tak, forsat god weekend! -
Andengradspolynomium bestemt ved f (x) =ax2 + bx + c. Bestem tallene a,b,c
ForumindlægHar fået en opgave stillet, som jeg virkelig ikke kan løse. Måske at der sidder et klogt hoved derude, der kan hjælpe? Opgaven lyder som følgende: Et andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) =ax2 + bx + c. Det oplyses at f har nulpunkterne -3 og 5 samt at f (3) = - 36. Bestem tallene a,b og c -
Rettelse af stil - En der vil hjælpe?
ForumindlægHej. Jeg ligger inde med en stil om immigration jeg meget gerne vil have rettet. Stilen er ca. 1½ side, så det er til at overkomme. Skriv hvis det er :) På forhånd tak. -
Komplekse tal hjælp
ForumindlægLøs hvert af nedenstående ligningssystemer inden for C x-y=1 x+iy=4+4i 2x+3y=2+5i (i+1)x-(5-8i)y=-17+21i Ps Jeg vil have forklaringer, ikke løsninger -
En lille tysk stil. Grammatik og stavning :)
ForumindlægHeey alle jer søde mennesker :) Første gang jeg poster noget herinde, så nu må i endelig være flinke :) Jeg har en tysk stil som omhandler "min drømmerejse". Jeg er elendig til tysk, så er startet med at skrive en fin tekst på dansk, hvor jeg derefter så oversætter den til tysk, ord for...
