Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15781 til 15800 af 95433
-
Halveringskonstant
ForumindlægTemp (C): 0, 8, 15, 25 Holdbarhed (Døgn) : 300, 80, 28, 6 Bestem T½ for holdbarheden og forklar betydningen af denne konstant. Jeg fået T½ til: 4,45. Men hvad betyder det ? :D -
de ukendte vinkler..
Forumindlægjeg har en lille opgave jeg har brug for hjælp til:det er en trapezet ABCDsiden AD er parallel med siden BCvinkel A er 68grader side AD er 12side AB er 5side BC er 4så skal jeg finde den sidste side og de ukendte vinkler.... -
Hjælp til salmonellaopgave
ForumindlægJeg bøvler med denne opgave. Hvordan regner jeg den? -
Differentialregning
ForumindlægFind den løsning til differentialligningen: y'=-y Hvis graf går gennem punktet (1,1) Nogen der kan hjælpe? -
Kokain.
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælpe mig hvad kokains densitet er, samt koge og frysepunktet? Jeg har googlet og ledt i bøger - lidt uden held. -
kemi hjælp
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med disse spørgsmål:) Hvor i naturen finder man især nitrogen? Molekylformel? Elektronprikformel? Der er store mængder af atmosfærenes N2 som omdannes hvert år teknisk til nitrogenforbindelser. Hvad skal de bruges til? Desuden hvilke vigtige grupper af mo... -
Mængdeberegning
ForumindlægMagnesiumoxid(MgO) kan neutralisere mavesyre. En patient med voldsom halsbrand indtager en 500mg tablet. Hvor mange mL mavesyre kan tabletten neutralisere når vi regner med at mavesyre er 1 mol/L HCL? Jeg har beregnet stofmængde n(MgO)= 161, 24 mol, men er i tvivl om, hvad jeg deræst ska... -
oversæt en kort dansk sætning til engelsk!
ForumindlægHey guyyyyyyyyyyyyys :-) kunne i lige hjælpe mig med at oversætte den her sætning? "en lørdag aften i selskab med Carrie, Miranda, Sam, Charlotte og ikke mindst Mr. Big - noget af det bedste :-)!" på forhånd, tak! -
HJælp
ForumindlægJeg har fåët en opgave som lyder ; Redegør for at den generelle løsning til en ligning af typen a*c+b=c*x+d altid er : x= d-b/a-c Og da jeg langtfra er god til matematik kunne jeg sku godt lige bruge en hjælpende hånd med den! På forhånd tak! -
hvordan kan jeg hæve mit snit?
Forumindlæghejsa, jeg har afsluttet stx med et snit på 7,2 efter at have ganget mit snit med 1,08. Problemet er at mit snit ikke er nok til den uddannelse jeg gerne vil ind på. jeg skal i et halvt år supplere matematik fra b til a og kemi fra 0 til b. gør dette en forskel på mit gennemsnit? hvad ville i fo... -
Rigtig facit? + hjælp til opgaver
ForumindlægHej. Jeg er ved at øve mig til matematikprøve, og jeg har derfor fundet et gammelt eksamenssæt. Men ak og ve, jeg er en torsk til det. Det drejer sig om eksamenssættet: AUGUST-SEPTEMBER 2006, 3-årig til A-niveau. Linket er: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-7... -
vektor
Forumindlæghej forstår ikk helt et spørgsmål vedr. vektorer. spørgsmålet lyder sådan: Bestem samtlige vektorer, der kan fremkomme ved at lægge to af disse vektorer sammen eller ved at trække dem fra hinanden. Afsæt disse vektorer i et koordinatsystem. vektorene er: a= (3 over -2) b= (-4 over 1) c= (-2 o... -
diff. ligning
Forumindlægjeg skal vise at f(x)= (b/a)+c*e^(-ax) er løsningen til y'=b-ay Jeg skal altså have omskrevet den, og det er bare ved at differentiere f(x), men jeg kan ikke få det til at blive på formen....er der nogen der kan hjælpe`? -
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
ForumindlægHej,...Jeg søger nogen der går på 2 årig HG, som vil besvare nogle spørgsmål jeg skal bruge i min selvvalgte opgave... kontakt mig hvis i vil.ironic580@hotmail.com(Det er bedst hvis i dyrker sport i jeres fritid. Hvis ikke er det ligemeget) -
Ioner
ForumindlægEr ikke helt med på hvordan jeg ved, at Na har kun en plus ladning og fx Fe har 2 + ladning. Eler Cl har en minus ladning. Kan det forklares tak -
Hvordan får man en bedre læseforståelse?
ForumindlægHej Hvordan kan man forbedre sin læseforståelse? Er der nogle teknikker til at blive bedre på? På forhånd tak. -
Oversættelse til imorgen
ForumindlægDet skal oversættes fra dansk til engelsk, please hjælp, jeg har nemlig rigtig meget jeg skal nå, så jeg kan ikke...1. Hvem så dig pille ved (to tamper with) låsen?2. Jeg har kigget på Atari og Commodore, og jeg ved ikke, hvad for en jeg skal købe.3. Hvad har du dog set, siden du er så bleg?4. Hv... -
Atom
ForumindlægHej. Hvordan laver man en disposition, hvis man skal tale om atomfysik, altså om stråling, atomer generelt ? -
Andengrads Polynomie
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke forstå de her polynomier. Jeg går på matematik-kursus på studieskolen som forberedelse til HA. Almen, men det her polynomier kan jeg simpelthen ikke forstå. Sidder med en opgave nu der hedder: Tegn grafen for andengradspolynomiet givet ved F(x) = -x^2-2x+1 Help a... -
hjælp please
ForumindlægEn bils kølesystem indeholder 22 L vand. Hvor meget varme optager vandet, hvis dets temperatur stiger fra 18°C til 85°C?
