Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15861 til 15880 af 152758
-
Matematik studiet SDU
ForumindlægHej alle 1. Har i nogen gode råd til hvordan man forbereder sig på matematik studiet ? Har du erfaringer med oplevelser noget i dur med "oh, det skulle jeg have gjort mere ud af inden jeg startede, så jeg ikke skal sidde med det nu" ? Det ville være rigtig dejligt hvis matematikerne vi... -
Rom aroma/essens
ForumindlægHej alle. Jeg har stilt spørgsmålet før i kemi forummet et par gange, men har ikke fået et svar der bekræfter hvad jeg spørger om 100 %. Er rom-aroma/essens alkohol, eller er det smagen/duften der er udtaget fra selve rommen? Indeholder rom-aroma nogen form for alkohol eller nogen form for ethano... -
Porten til Gymnasiet.
ForumindlægHej. Jeg går i 9 klasse og har et snit på 6.0 fra sidste årskarakter i 8. Jeg har lige været op til min matematik færdighedsregning i terminsprøve og klarede mig med et sikkert 7 tal! Jeg har ikke fået de andre endnu. Jeg vil gerne på HTX. Og jeg er meget bange for at jeg får dårlige karakterer i... -
Karakterfidus
ForumindlægSelvom det måske er lidt sent for mange af jer, kan der være en fidus, som betyder, at man kan komme ind på medicin, selvom kan er dårlig til eksempelvis matematik. http://www.berlingske.dk/danmark/studenter-benytter-karakterfidus -
Reaktionsskema + termodynamisk beregning
ForumindlægJeg kan ikke hitte ud af at afstemme samt en beregning i spørgsmål b a) Afstem reaktionsskema I. Ag(s) + NO3-(aq] --> Ag+(aq] + NO(g) Guld opløses ifølge reaktionsskemaet Au(s) + NO3-(aq) + 4 H+(aq) + 4 Cl-(aq) --> AuCl4- (aq) + NO(g) + 2 H2O(l) b) Vis ved en termodynamisk beregning, at re... -
Lige startet i gymnasiet, svært, er det normalt?
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 18 år, og jeg er lige startet på gymnasiet...og jeg synes det er lidt svært...jeg har valgt Mat A, Jeg kom til gymnasiet fra 10. klasse hvor jeg fik 10 i både årskarakter og eksamenskarakterne i de fag jeg havde (engelsk, matematik, dansk) og jeg vil gerne være læge....me... -
Lidt hjælp ønskes..
ForumindlægVed titrering af Fe2+ med permanganat, MnO4-, i sur opløsning forløber følgende reaktion: Fe2+ (aq) +MnO4-(aq) --> Fe3+ (aq)+Mn2+(aq) a) Afstem reaktionsskemaet b) Beregn ΔG? for reaktionen ved 25 °C c) Beregn reaktionens ligevægtskonstant ved 25 °C Det er afgørende for tit... -
potensfunktion
Forumindlægjeg har lige brug for hjælp til denne opg. hvis der er nogen der kan hjælpe :) jeg har potensfunktionen f(x)=x opløftet i a jeg skal bestemme a når f(2x)=5*f(x) På forhånd tak. -
reducering
ForumindlægHvad bliver (a^3-a^2b)/(a^2-2ab+b^2) til når det er reduceret? Jeg ved godt at jeg skal bruge mine kvadratsærninger men jeg syntes ikke helt det virker :) Ville blive meget glad for ogå at se udregninger -
Medicin og gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i et lille dilemma lige nu, da jeg er i tvivl om et par ting.. Jeg ønsker meget at læse medicin!! Jeg går i 2.g pt. og har ud fra de 3 karakter jeg har fået fra fagene jeg afsluttede i 1.g et gennemsnit på 8! Jeg går kun efter 10 og 12-tallerne, så jeg kan få øget mit snit så det komme... -
Karakter ??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lidt forvirret omkring karaktersystemet på gymnasiet. Jeg går i 1.g, og som alle 1.g'er har jeg fag som jeg skal afslutte i år. Hvilke karakter tæller når man skal sende dem til videregående uddannelser. De karakter man får i standpunkt eller eksamens karakter. Og er de... -
pufferligning til at beskrive pufferkapaciteten
ForumindlægHejsa Jeg undrer mig om hvordan jeg præcist skal kunne besvare denne, da jeg ikke hetlt forstår spørgsmålet. "Brug pufferligningen til at præcisere begrebet pufferkapacitet" Jeg ved at pufferkapaciteten virker bedst når der er samme mængde koncentration eller stofmængder både syre o... -
matematk
Forumindlæger der nogen der gider og regne dette opgave ud.. jeg er fuldstændig gik i stå. tak på forhånd a) a-(2b-9)- a-(b-5)+ a+(b-4) a-2b a-2b a-2b -
Vektorer i planen
ForumindlægHej.. Nogen som kan hjælpe mig?\n\n- Bestem tallet t, således at vektoren a - t*b er vinkelret på a.\n\nJeg kender længden af a og b, vinklen ml. a og b, længden af a-b samt vinklen ml. a og a-b.\n\n -
AT - inspiration ?:)
ForumindlægHej SP Jeg skal meget snart finde ud af hvad jeg vil skrive om i AT. Hovedemnet er katastrofer, men jeg har virkelig ingen idé, .. Har i nogle idéer,? -
NV? Hvad er det?
ForumindlægJa, jeg læste det i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:) -
Ortho, meta, paradirigerende
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvordan man ved om en substituent (aktiverende eller deaktiverende) sætter sig i ortho- og para eller metapositionerne? Vi snakker her om aromatiske substitutionsreaktioner. Gerne uddybbende, da jeg ikke helt forstår hvad der står i mine papirer :) -
Noter på gym. ??
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i den dejlige situation at jeg lige er begyndt på Handelsgymnasiet, og i den forbindelse er det med at tage noter og holde orden i sine ting, virkelig begyndt at blive vigtigt for mig! Nogle notater tager jeg på computeren og andre noterer jeg ned på papir og gemmer i ... -
HJÆLP!!!
Forumindlæg1. Hvilke fysiske og kemiske egenskaber har stoffet ascorbinsyre? 2. Hvordan fremstiller man ascorbinsyre syntetisk? 3. Hvilke fødeemner indeholder ascorbinsyre? 4.Man anvender ascorbinsyre som tilsætningsstof til en lang række fødevarer. Hvorfor tilsætter man ascorbinsyre? 5. Hvad sker der, hvis... -
SRP - farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om farvestoffer i SRP, herunder skal jeg analysere azofarvestoffet azorubin. og undersøge Labert Beers - lov. Spørgsmålet er, om nogen af jer har nogle gode noter eller opgaver omkring dette, som kan hjælpe mig igang? Især omkring azofarvestoffer? På forhånd tak!
