Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 15861 til 15880 af 72126
-
karaktergennemsnit??
ForumindlægHej, min studieretningretning er: fysik B, kemi B og mat A. Jeg har fået 7 i fysik og 7 i kemi - kan jeg godt komme ind på medicinstudiet eller ikke? Jeg er 2gere og har lige afsluttet fysik og kemi - jeg er meget urolig og bange, for at jeg ikke kan komme ind på medicinstudiet... please mangler ... -
SRP- smerte, hjælp.
ForumindlægHej. Jeg er netop nu igang med mit studieretningsprojekt, i fagene biologi og kemi. Emnet lyder på smerte og smertebehandling, og jeg har i den sammenhæng lavet en syntese af ibuprofen. Jeg vil derfor høre, om der var en der ville være så sød at læse min kemi-del i opgaven, det kunne være rigtig ... -
matematikken bag tirerkurve
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive min SRO hvor fagene er matematik og kemi , i matematik har jeg om logistisk vækst og i kemi har jeg titrering af svag syre og base jeg skal diskutere hvordan det matematikken kan overføres til at finde ækvivalenspunktet for en titrerkurve. (matematiken og kemi ha... -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
Naturgas, elementarreaktioner
ForumindlægJeg er lige kommet hjem fra et foredrag om naturgas og hvordan man omdanner det.Vi havde besøg af en ph.d.-studerende fra DTU, som talte om at omdanne naturgas (90% methan) til methanol, fordi det er lettere at transportere.Men for det første er det svært at omdanne methan til methanol, man får n... -
Vektor 3d
ForumindlægHejsa, Jeg har fået denne opgave og kan simpelthen ikke finde frem til punktet P, Koordinatsættet på C har jeg fået til (2,3,2) nogen der kan hjælpe? -
strukturformel
Forumindlæghej der står i min opg at: et stof har strukturformlen CH = CHCHCH2CH2CH3 CH3 A. skriv en streg formel for molekylet B. hvad er stoffets molekyleformel? C. redegør for den rumlige opbygning og byg eventuelt en model af molekylet k... -
Rumfysik Setinel-3A
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgave b og c? -
Ligning
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med opgave b og c? -
trigonometri
ForumindlægHej Jeg har prøvet på at løse følgende opgaver, men er usikker på om mit resultat til opg b og c er rigtig Opgave 3 Figuren viser en trekant ABC. Nogle af trekantens mål fremgår af figuren. a) Gør rede for, at ∠B = 49,7° . b) Bestem arealet af trekant ABC. Højden fra C skærer si... -
Vandets temperatur, kan ikke regne den ud. Har virklig brug for hjælp.
ForumindlægTil 2,5L vand tilføres 100kJ. Vandets begyndelsestemperatur er 20°C. Hvor meget stiger temperaturen, og hvad bliver sluttemperaturen? Jeg er kommet frem at sluttemperaturen bliver 200 grader, og så ved forstår jeg ikke mere. Jeg ved også,at for at varme 1 L vand fra 10 grader til 100 grader... -
Rumgeometri
ForumindlægHeysa! er der en der vil give et hint til hvordan jeg kommer igang med flg:\nEn lugle, der har centrum i punktet C ( 1,-2,1)indeholder punktet P (4,5,2).\nBestem en ligning for kuglens tangentplan i P.\nMen hvordan? En der vil give et hint?? -
gøre rede for...
ForumindlægGør rede for, at planen: -3x-4y+3z+24=0 indeholder punkterne A(8;0;0) og C(0;6;0) og er parallelle med linjen gennem O(0;0;0) og D(0;6;0).\n\nhvordan ville I gøre rede for dette?? -
Hvorfor er CO2 upolært
ForumindlægHvis vi betragter følgende illustration da.wikipedia.org/wiki/Fil:Carbon-dioxide-3D-vdW.svg og har i mente at de to gange 2 bindinger på højre og venstre side af carbonatomet (O=C=O) er ret så polære så må CO2-molekylets ender da være pæn negative og midten omvendt være posistivt. Hvad overser j... -
Trekantstilfældet igen
ForumindlægHej,Nu står jeg i sådan en position:Opgaven lyder: der eksisterer to trekanter med de angivne mål. Beregn for begge trekanter siden b og de to ukendte vinkler.Følgende informationer:Vinklen A = 31 graderSidelængden c = 51Sidelængden a = 30Hvad skal jeg gøre, der er to trekanter og det forvirrer m... -
differentialligning hjælp
ForumindlægHej.. Jeg skal finde en forskriften h(t) og jeg ved at h(0) =225 og jeg har h'(t) = -0,168* kvadratroden af h men jeg ved ikke hvilken differentialligning formel jeg skal bruge? er det -k*y <=> y=c*e^k*x???? men der er kvadratroden ikke med i.. -
arealformlen for trekant
ForumindlægHej I kender sikkert den mere 'udvidet' arealformel for en trekant hvori man ikke kender højden direkte fx: 1/2*a*c*sinB Kan denne også godt bruges på retvinklet formler så man samtidig ved at beregne arealet af trekanten for beregnet den ukendte højde vha sinus?? :) Hej :) -
Bestemmelse af konstanterne i et tredjegradspolynomium ud fra grafan for polynomiet
ForumindlægHej alle Jeg skal bestemme konstanterne a, b, c, d Jeg har kun en graf, men er der nogen der ved hvordan jeg kan finde frem til konstanterne? Jeg har ingen funktion som f.eks f(x)=3x^3-2x^2+3x+7 men jeg har kun en graf med et tredjegradpolynomium -
?
ForumindlægJeg skal op i musik på c-niveau snart, og jeg er helt forvirret. Så spørgsmålet lyder vel: - Hvad er det de dømmer én på ? Det ville være rart, hvis der var nogen, der havde nogle notater om nogle begreber eller en idé om, hvor man kunne finde det - for jo mere jeg sidder og søger efter det, ... -
Trekant med 2 kendte sider og en højde
ForumindlægHej. Jeg har følgende opgave som jeg er helt lost med! Kendte sider i trekant ABC side b= 12.8 side c=6.8 højden på b har længden 4.2! Jeg skal finde vinkel A, siden a og vinkel B Nogen der kan hjælpe da jeg er meget rusten med geometri
