Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 16021 til 16040 af 63056
-
Hjælp- fuktioner
ForumindlægHjælp mig med at regne denne fuktion ud, hvordan gør man? Har virkelig brug for at få forklaret det, helt ned til mindste detalje. Mange tak på forhånd. En funktion er givet ved: f(x)= 3x-3 Bestem f(3), f(4) og f(0). Løs ligningen f(x) = -9 -
sansynlighed
ForumindlægEn bueskytter mener at han kan ramme plet i 90% af tilfældene.Det går vi ud fra i det følgende . a) Hvor stor er sansyligheden for at han rammer 9 ud af 10 skud? b)10 ud af 10 skud? c) 5 ud af 10 skud? -
lignignssystem
ForumindlægHej, hvordan vil man kunne regne dennee lignignssystem ud: 4x + 4y = 1 (1) 6x - 8y = -9 (2) Substitutionsmetoden: 4x + 4y = 1 <=> 4x = -4y + 1 Indsættes i (2): -(-4y + 1) OG DET ER SÅ HER JEG GÅR I STÅ.. Hvor skal de 6x og 8y stå henne? -
bølgelængde opg. 1
ForumindlægBølgelængderne for violet lys ligger mellem ca. 320 nm og 470 nm. Lys bevæger sig med farten 3,00*10^8 m/s. Beregn de tilhørende frekvenser. resultat: (3,00*10^8)/(380*10^-9) = 7,89474^14 -
3.grads polynomium
Forumindlæglidt hints til at løse opgaven. Et tredjegradspolynomium har forskriften f(x)=x^3+bx^2+cx+d Det oplyses, at f(0)=-9, og at grafen f har vandrette tangenter for x=-2 og x=0. Bestem tallene b, c og d. -
Lineær funktion
ForumindlægEn lineær funktion f er givet ved forskriften f(x)=a•x-4, hvor a er et tal. A. Tegn grafen for f når a=-2 og når a=1/2. B. Bestemmtallet a, så grafen for f går gennem punktet P(15,-9) -
joules forsøg???
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har lavet et forsøg med en dyppekoger, hvor jeg skulle varme vandet op med både en serieforbindelse, brug af kun én resistor og en parallelforbindelse.. Jeg har fået tegnet mine resultater ind i et diagram og skal nu tegne en regressionslinje ind, for at se om der er t... -
Engelsk skriftlig imorgen!!
ForumindlægJeg er i tvivl om hvor fejlene er i følgende sætninger: 1. The important in life is not a matter of making a lot of money. 2. All the morning the envelope marked "Person and Confidential" had layed unopened on the desk in front of him. 3. Even though he does not likes German mus... -
Lille engelskoversættelse
ForumindlægDen danske tekst:For 26 år siden holdt FN sin første miljøkonference i Stockholm. Men først i sommeren 1992 blev den fulgt op af endnu en konference i Rio de Janiero.Hvad er der så sket i det forløbne år? I den årlige rapport fra Worldwatch Institute i Washington står der følgende:"Skal Rio-... -
Kort oversættelse - A niveau
ForumindlægKan godt bruge et par ekstra øjne :) Hvorfor handler den 40-årige mand ikke I H&M? “mænd er det sværeste af alt. De har ikke det gen, som kvinderne har. Mænd vil have hjælp af ekspedienten, som giver gode råd, mens mange kvinder handler helt på egen hand. Vi er faktisk lige begyndt en ny satsni... -
Hf enkeltfag
ForumindlægHeeej Jeg går på VUC 10 klasse i nyborg .. og jeg tror nok at jeg dumpe i matematik og dansk men jeg bestået i livsanskuelse nu her og jeg manglede mat , dansk og engelsk ....og jeg er rigtig god til engelsk.. Jeg har snakket med hf vejlede i odense vuc ,så jeg har fortælt ham at jeg lav... -
Hvad synes i om religion?
ForumindlægJeg er igang med et projekt i projektugen. jeg har emnet grænser mellem tro og vanvid, og til mit produkt skal jeg have så mange meninger som muligt. Hvis nogle kunne tænke jer at skrive hvad i synes ville det være en stor hjælp :) -
Blandet tal og noget med brøk. Svært at forklare!
ForumindlægFærdigheds regning: 7 2/1 + 14 4/3= (1 i tælleren. 2 i nævneren. 3 i tælleren. 4 i nævneren) 9 8/7 - 3 4/1= (7 i tælleren. 8 i nævneren. 1 i tælleren. 4 i nævneren) -
notater til alle tiders geografi?
Forumindlæghej...jeg ville bara vide om der var nogen som kunne hjælpe mig med nogle geografi notater, da jeg skal til mundtlig eksam...?på forhond tak :) -
præmisse til konjunktiv form
ForumindlægHej Kan dette udsagn negeres mere? P V (Q V - R) -
Her kommer eliten
ForumindlægDR1 sender i den kommende en dokumentar om Niels Brocks Elitegymnasium. Første del blev sendt i dag, kl. 20.30 (tors, 27. marts). Niels Brocks Elitegymnasiet er henvendt til de, "der kedede sig i folkeskolen." Det handler om elever, der er villige til at lægge en ekstra indsats i skole... -
Kvindernes rettigheder
ForumindlægHej! Jeggår i 8 klasse og har brug for et spørgsmåll,som jeg ikke kan finde svar på. Spøegsmålet lyder sådan, "Hvordan fik kvinder enlig rettigheder/stemmeret" Tak på forhånd:) -
Differentiering - Sammensatte funktioner
ForumindlægHvorfor differentiere jeg denne funktion?f(x) = (x³+2)^5?f9;(x) = 5(x³+2)^4+2x²+0?Og hvad med denne?g(x) = (-3x^5-(5/x^4))^9?g9;(x) = 9(-3x^5-(5/x^4))^8-12x^4-25/x^6???Ja, de er svære, men det kan kun læres på den hårde måde ;-) -
Bestem monotoniforholdene
ForumindlægJeg skal bestemme monotoniforholdene for funktionen (fx) = -x^3 - 3x^2 + 9x først finder jeg f 9;(x) f 9;(x) = -3x^2 -6x +9 så skal jeg finde f9;(x) = 0 0 = -3x^2 - 6x + 9 kan ikke komme videre herfra og jeg forstår virkelig ik hvordan det kan være så svært for mig!!! forresten det ... -
Historieopgaven.
ForumindlægJeg vil gerne have et råd til hvad jeg skal gå i gang med i historieopgaven. Det er dog et lidt vidt emne så jeg har allerede begrænset det lidt.Jeg vil gerne have noget politisk og det må gerne være noget fra revolutionen i Frankrig. Det må desuden også gerne være noget militært.Jeg har desuden ...
