Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 16021 til 16040 af 113953
-
Potensfunktionen
ForumindlægHej Alle Jeg skal til mundtlig mat B eksamen og har svært ved spørgsmålene: Potensfunktionen Der ønskes en gennemgang af potensfunktionen; koefficienternes betydning for grafens udseende. Vis hvordan man kan bestemme potensfunktionen ud fra to vilkårlige punkter (som grafen går igennem) Vis at hv... -
Polynomier
ForumindlægJeg har et eksamensspørgsmål, som lyder: Gøre rede for andengradspolunomiet f(x)=ax^2+bx+c. Kom herunder ind på toppunkt og på h vilken betydning talle a,b og har for grafen. Mit problem er hvordan jeg skal gøre rede for polynomiet ? Jeg ved at grafen er en parabel, men så er jeg ikke så mege... -
Dyrelæge
ForumindlægHej. Jeg går på gym (STX) 1.g og jeg har altid gerne ville uddanne mig som dyrelæge, men når jeg kigger inde på adgangsgravende så har jeg stortset alle adgangskravende, men de siger at man skal have matematik på A, og mit problem er at jeg har aldrig været den bedste til matematik og derfor kan... -
Matematik opgave
ForumindlægHej, jeg er ved at øve mig til eksamen, og har svært ved 2-3 opgaver i matematik... Opgaverne ligger på linket..Håber der er nogen der kan hjælpe da jeg virkelig har brug for hjælp.. se link: http://peecee.dk/?id=43459 -
Rationale og irrationale tal
ForumindlægHej jeg sidder lige og læser op til eksamen og er lige stødt ind noget som jeg ikke helt kan finde ud af. Håber der er nogen der kan hjælpe? Matematisk bevis. rationale og irrationale tal Vis herunder at mængden af periodiske decimalbrøker er lig med mængden af rationale tal?? -
Vil have nogle fejl, der kan rettes
ForumindlægHej alle sammen. Leder efter nogle fejl, som jeg kan rette dvs kongurensfejl, artikel..... Skal forberede mig til en skriftlig eksamen Har prøvet at lede lede efter nogen, men vil gerne have flere Håber i kan hjælpe -
Karaktergivning..
ForumindlægHej alle sammen ! :D Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommer, og vil derfor godt vide, hvad der tilsammen giver den afslutende karakter. Er det kun eksamnerne? Hvis man så får dårlige karakterer på første gymnasieår, er det så for sent at rette op på det? På forhånd tak! -
videregående uddannelse: gennemsnit?
Forumindlæghej allesammen Jeg er i gang med en 2-årig hf og bliver færdig til næste sommer. Min drøm er at læse medicin bagefter. Nu har jeg læst rigtig meget på ug.dk og ved, hvilke fag jeg skal have. Men jeg er lidt usikker med henhold til gennemsnitten som står på hjemmesiden. Jeg ved at jeg ikke skal h... -
For lave karakterer til læreruddannelsen?
ForumindlægHej jeg bliver student her til sommer og jeg har planer om, at læse til folkeskolelærer i 2012 efter et sabat år. Jeg er bare i tvivl, om mine karakterer er gode nok og kræver det noget bestemt snit? jeg har fx. 7 i mundtlig matematik på B niveau - og er det ikke noget med man skal have 7 i sit ... -
Bærbar på en ungdomsuddannelse.
ForumindlægJa, som overskriften siger; Hvornår begyndte i at bruge en bærbar på jeres ungdomsuddannelse? Er det relevant fra første skoledag? -
Mat: perspektiv og selvstændighed
ForumindlægEftersom undertegnede ikke har fuldkommen klarhed angående hvorledes den udemærkede præstation foregår i matematik, spørger jeg derfor:Hvordan foregår perspektivering og abstraktion i matematik mundtlig eksamen?Hvordan vises "en usædvanlig selvstændighed"?mvh Duc de monde -
Matematik A - dumpe?
ForumindlægHej alle Hvad sker der hvis man dumper til mat A skriftlig eksamen? - får man stadig sit fulde eksamensbevis? Og: hvis man vil søge ind på en uddannelse der kræver mat A, kan man så godt blive optaget hvis ens samelede snit for faget er på 2 - altså bestået? -
Hvilken gymnasiel uddannelse er bedst for mig?
ForumindlægHej. Jeg er en 14-årig dreng fra Virum og vil gerne spørge, hvilken uddannelse passer bedst til mig. Jeg er uden tvivl en nørd og har allerede besuttet mig for at jeg skal være en ingenør. Udover det er jeg også halv englænder, hvilket har gjort det oplagt for mig at jeg skal følge min fars fods... -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHej, jeg har søgt ind på en uni uddannelse der kræver at man har bestået Matematik B. Jeg har haft Matematik A på HTX som jeg afsluttede sidste år, hvor jeg fik 02, 02 og -3. Ikke særlig imponerende det ved jeg godt, til den skritelige examen gik jeg ind, skrev mit navn og var ude før der var gå... -
Gibbs fri energi
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at løse nedenstående opgave, men den volder lidt problemer. Jeg har har prøvet at bruge formlen: ?G = ?H-T*?S. Problemet er, at jeg næsten kun kan finde tabelværdierne for H i min bog? Den eneste tabelværdi, jeg kan finde for S, er for H2O, men ikke de andre. Hvad gør ... -
Engelsk rapport
ForumindlægHej, er der en der vil kigge min engelske rapport igennem - til engelsk mundtlig eksamen? :) -
rettelse af opgave
ForumindlægHey Jeg har skrevet en eksamens opgave som skal rettes for grammatik og sprog Nogen der har tid ?? -
Vejledning - HJÆLP
ForumindlægJeg har idræt på c-niveau og afslutter det i år. Jeg gik på en anden skole i 1.g end jeg gjorde i år. I de forløb vi har haft om i år, burde jeg ligge på et 10-tal, men min lærer bliver ved med at give mig 7, hvilket gør mig meget frustreret og ked af det. Han siger, at han ikke kan give mig 10, ... -
Skæring mellem linje og cirkel
ForumindlægHej SP, Jeg er igang med at læse op til den skriftlige eksamen i Mat A, og jeg har derfor kigget på eksamenssættet fra den 24 maj i år, men der er en opgave(vedhæftet), som jeg har problemer med. vh. Thomas B -
Eksamensopgavesæt 2007
ForumindlægHej. Jeg vil mægtig gerne se opgavesættet eller en opgave fra sidste års eksamen. Jeg skal selv snart til eksamen i spansk, og vil gerne se hvad de kræver af en, og også selv se hvordan opgaveformuleringerne har været. Håber I kan hjælpe mig. Så hvis en har skrevet en opgave sidste år, ville jeg...
