Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16041 til 16060 af 20009
-
Dansk stil
Forumindlægnogen der tilfældigvis skulle have skrevet en afhandling om en artikel fra Politiken, 7. august 1990, som hedder "Budbringere for et fredeligt Europa". Jeg mangler inspiration ! -
"worden" eller "geworden"?
ForumindlægJeg skal i disse sætninger skrive enten "worden" eller "geworden" 1. Erst jetzt ist mir dies klar geworden 2. Glaubst du, dass das Wetter wieder gut worden ist? 3. Warum ear der versuch nicht gemacht worden? 4. Sein grosses Talent ist bisher nicht entdeckt geworden... -
64=65
ForumindlægHejDette er en klassisk matematisk opgave... hvordan kan 64 være lig 65?http://www.mathekiste.de/fibonacci/64=65.htmlNogle der kender svaret?---Arkanoid -
Sætninger i 9. klasse
Forumindlæg1. Jeg sendte omgående møbelfirmaet pengene.2. Skabet købte jeg i sidste måned.3. Nu behøver jeg kun sengene.4. Heinze er den bedste fodboldspiller.5. Man kalder Heinze den lille Rummenigge.6. Kampen i går var spændende.7. Klubben gav hver spiller 1000 DM.8. Målemanden gav man 2000 DM.9. Han er o... -
En god bog
ForumindlægHay Er der nogen af jer som lige eller tidligere har læst en rigtig god bog, helst med en god forfatter, vil jeg meget gerne høre fra jer.Jeg læser selv Herman Bang og Hans scherfig, så deres bøger skal det ikke være...Kom med en god tip..../Hilo -
Simpel grammatik
ForumindlægHey, jeg sidder med et lille åndsvagt grammatik problem her... Det er angående brugen af ordet "at" For det første, hvilken slags ord er at? (biord el. lign.) Og for det andet er jeg i tvivl hvorvidt man bruger det når man fx siger "Jeg håber (at) du har haft en god jul... -
Cookies oder?
ForumindlægHey...Der er en lille ting, der undrer mig vdr. adressefeltet i Internet Explorer. Når man i ny og næ rydder på computeren og bl.a. sletter cookies, ryder oversigten mm. forsvinder alle adresser sjovt nok i adressefeltet. Enkelte adresser, som fx www.studieprotalen, dukker dog op, hvis man taster... -
2.verdenskrig
ForumindlægJeg sidder med følgende spørgsmål:er der en sammenhæng mellem fredsslutningen efter 1.verdenskrig og afslutningen på 2. verdenskrig?jeg ved ikke lige helt hvordan jeg griber dette an? -
Kongruens...HaStEr...
ForumindlægHej,Jeg håber der er nogle der gider at kigge på følgende sætninger:1) The herd was running in all directions.2) A number of passengers was hurt in the accident.3) My granddad, who is now dead, was quite a famous general.4) The Liverpool team has won the Cup once again.5) The Goverment has done e... -
nutid til førnutid
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal omsætte følgende tekst fra præsens (nutid) til perfektum (før nutid) - har markeret, de steder fra nutid som skal bøjes til før nutid. Så det eneste er at du bare skal tjekke om jeg har gjort det rigtigt. Den Sommer 1914 verbringe ich mit meiner Mutter in Wien. En... -
Rettelse af sætning
ForumindlægFølgende danske sætning: En vintermorgen vækker Peiniger drengene og befaler dem at komme ned til søen. Ein Wintermorgen erweckt Peiniger der Jungen und befiehlt, dass ihrer nach das Meer gekommen sollen. Er i tvivl om, hvorledes "ned til" skal oversættes... -
Rettelse af evt. fejl
ForumindlægHer er et udsnit af min aflevering. Det ville være utrolig dejligt hvis i ville hjælpe mig, ved at læse den igennem og kommentere evt. rettelser. Er lidt i tidsnød, så en hurtig besvarelse ville være prisværdig :)\n\nDie Handlung \n\nAm Anfang treffen wir einen leicht betrunkenen Teenager mit N... -
Forskere!!
ForumindlægForskere: ¨Perker" skal ind i varmen starter artiklen med!\n\nJens Normann Jørgensen, professor i dansk ved Københavs Universitet, kalder brugen af ordet "tosprogede"" for det rene pjat. Men hvad skal man så sige?\n"Perkere". I strengt saglig sammenhæng er det den en... -
Hvad skal du lave i Påsken?
ForumindlægJeg mangler stærkt en til at hjælpe mig lidt her på gården i påsken, forårsarbejdet er så småt ved at komme i gang, og der er temmelig megen oprydning efter min træbeskæring. Men det er meget alsidigt, så hvis du ikke skal lave andet, så har vi plads til en frisk fyr, der vil hjælpe lidt til mod... -
Analyse af én sætning
ForumindlægOkay, det er helt sikkert et meget dumt spørgsmål det her - men hvordan analyserer man sætningen: "Der var en gang en meget rig mand med tre sønner"??? - "Der var en gang" må vel være adverbialled. - Men hvad så med "en meget rig mand med tre sønner"??? -
engelsk
ForumindlægBenjamin havde nu tilbragt ca. 35år i Kenya .Han var snart 60år og var begyndt at se nærmere på sit liv .Han havde ikke tidligere bekymret sig om sådanne filosofiske ,eller snarere eksistentielle spørgsmål .På mange måder har jeg haft et godt liv .Jeg har ikke været alvorligt syg ,jeg har haft su... -
Hårdt
ForumindlægHej--Jeg skal på HH efter sommer, og kunne godt tænke mig at høre, hvordan det er, og om man overhovedet har en fritid/liv! når man går på skolen, altså hentyder til lektier. -
Hvad er "Genitive case" i dansk og latin?
ForumindlægHej! Kan du forklare i børnesprog denne problemstilling, jeg vil gerne have det lidt uddybet hvad det præcist drejer sig om når man taler om "genitive case". Tak på forhånd!! -
Så det snart eksamenstid
ForumindlægHallo allesammen (mest 3.g'ere)..Hvad håber i at komme op til i eksamen?? -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (:
