Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16081 til 16100 af 23489
-
hjælp mig med dansk historieopgaven
ForumindlægHJÆÆLPP MIGG!!! Jeg aner ikke hvordan jeg skal stille min dansk-historieopgave op, jeg har valgt dansk og skal analyser 3 af H.C. Andersens eventyrer, kan nogen hjælpe mig??? svar så hurtigt som muligt tak da den skal afleveres i morgen!!! -
Alkohol
ForumindlægHej Jeg skal skrive en disposition om alkohol i fagene Geografi, Biologi og Kemi Den skal indeholde: produktion af vin Ethanols påvirkning af kroppen og befolkning Hvad kunne man skrive til punkterne, er lidt på bar bund? ;s -
Immunologi
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en årsopgave i biologi og har valgt emnet Immunologi. Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvilke underemner der er vigtig inden for Immunologien og vil derfor gerne høre Jeres mening. Jeg har skrevet om det specifikke og det uspecifikke immunforsvar indtil videre. ... -
Snyder dette Urkund?
ForumindlægJeg har gået og spekuleret lidt over om det kan lade sig gøre at snyde Urkund. Jeg ville prøve at snyde Urkund, ved at lave et vilkårligt tegn eller bogstav og derefter lave det til størrelse 1 og farve det hvidt, så det ikke er muligt for læren at se det. Derefter vil jeg sætte det foran hvert ... -
Opgave 16, eksamenssæt august 2010
ForumindlægHej alle matematik-elskere! Jeg har svært ved at komme i gang med denne opgave, så hvis der er nogle mennesker, der kunne tænke sig at hjælpe, kunne det være fedt. Opgaven lyder: I en model for glukoseindholdet i blodbanen hos en person er g(t) mængden af glukose (målt i mg), der er absorberet fr... -
diff.
Forumindlæghej alle. jeg er i gang med at udleder formler til en opgave, men er gået i stå. Er der nogle der ved hvordan man udleder formlerne for differentialkvotienten af de trigonometriske funktioner vha, enten additionsformlerne eller de logariskmiske formler? -
Trykflaske
ForumindlægJeg har brug for hjælp til nedenstående opgave. Jeg går ud fra, man skal bruge idealgasligningen til at udregne voluminet. Men der informeres jo ikke, hvad n er??? Hvordan skal man løse den, hvis både voluminet og stofmængden er ukendt? -
Forskrift for f
ForumindlægHej Studieportalen :-) Jeg har fået en opgave for, som lyder således: Den rette linje på figuren er graf for en funktion f . Bestem ud fra figuren en forskrift for f. Grafen har jeg vedhæftet som et billede herunder, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe opgaven an. -
Trigonometri
ForumindlægI trekanten ABC er A=30 grader C=90 grader og siden c=5 Hvordan finder man siderne a og b? Tak på forhånd :) -
Eksamens spørgsmål - semi-besvaret
ForumindlægEr min besvarelse god nok (HF BIOLOGI C) og er der nogen der evt. kan hjælpe med C? Tak på forhånd (DET ER TIL MUNDT) __________________________________________-- a) Beskriv N2’s kredsløb: 78 % af vores atmosfære består af N2. N2 er uorganisk og kan kun omdannes til organiskform af nogle f... -
Oversættelse!!
ForumindlægHeey er der nogen der vil rette min tysk opgave? Jeg vil helst gerne vide hvor jeg laver fejl :) Dansk Udgave: En familie havde fået en ny ung pige. Den første dag (akk. ) trådte hun ind i stuen uden at banke på døren, og fruen sagde derfor til hende, at hun skulle banke på døren, før hun åbnede ... -
7'er
ForumindlægHej guys. Jeg skal op til skriftlig musik engang i næste uge og jeg har tre spørgsmål jeg ønske svar på: 1. Hvordan er det HELT præcis man kan se om en akkord er en 7'er eller en maj7? Jeg ved godt at det har noget med afstanden fra 7'eren til grundtonen at gøre, men er der ikke nogen de... -
Indekstal
ForumindlægHejsa! Hvad er indekstal helt præcist? Min lærer siger, at når man vil bruge et indekstal i sin besvarelse, så er det ikke eksempelvis; 8,9 % men 8,9 procentpoint (ja, hvad?) Hvad er indekstal helt præcist? Og hvordan udregner man det? (vil bare være sikker på, at jeg ved, hvordan man gør.)... -
HJÆLP TIL MUSIK LYRIC!!
ForumindlægHej allesammen, som i kan se på overskriften, skal jeg skrive en musik tekst altså en lyric, men den skal være på engelsk, og det er jeg så ikke lige den bedste til :/ Det jeg præcist gerne vil have hjælp til er at jeg lægger nogen stikord ud som i kan prøve at lave en sætning ud af, i må også... -
differnetialregning
ForumindlægHej, er der nogle søde kloge mennesker, som ved hvordan man løser sådan en opgav her, og som kunne tænke sig at hjælpe mig? :) opgave: En funktion f er bestemt ved f(x)=2x3+x2+4x-3. vis, at tangenten i punktet (0,f(0)) er parallel med linjen m, der har ligningen 1x-y+2=0 -
omløbstid
Forumindlægomløbstiden for en stjerne, hvad er formelen for det? følgende er oplyst. stjernen X er en del af stjernesystem hvor X udfører en jævn cirkel omkring en dobbeltstjerne med massen 4.01E30 kg afstanden fra dobbeltstjernen og X er 0.17 lysår (hvilket ifølge TII er 1.60829E15 m) hvor mange år er X... -
Eksame
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til eksamen i år i biologi. Vi har lige fået udleveret de spørgsmål som vi kan komme op i. Ville høre om der var nogen af jer som kunne hjælpe med at svare på dem. Jeg er ikke særlig god til biologi og jeg er i gang med at læse grundigt! Jeg har vedlagt spørgsmålene -
Pengepolitik og EU
ForumindlægJeg har et spørgsmål vedrørende pengepoltik og EU Jeg har styr på at lande der er med i euro-samarbejdet ikke har mulighed for at føre deres egen pengepolitik fordi dette kræver en selvstændig valuta. Som jeg har forstået det skyldes det at alle vil investere deres penge i det land med højeste re... -
Årsager til dansk politik og domination
ForumindlægNævn nogle årsager til, at dansk politik ikke er domineret af to store partier... Er der nogen der kan fortælle mig??? Er helt lost :( -
Gør Rede for
Forumindlæghej jeg har prøvet at læse op til de spørgsmål der kan stilles til fysik B om elektricitet. jeg har forstået emnet osv. men jeg går i står når jeg skal svare på eksamensspørgsmålene de ser sådan ud: gør rede for hvad der menes med resistans af en tråd hvad der menes med en elektromotorisk kraft o...
