Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16101 til 16120 af 17507
-
SRP Reynolds tal
Forumindlægjeg sidder med en opgave i SRP om kuglers fald i væske , i den forbindelse skal jeg fortælle kort om reynolds tal i relation til strømningerne (laminare/turbulente). Jeg skal i den forbindelse bruge ca. værdierne for hvornår en strømning er laminar , i overgangszonen og turbulent. jeg har f... -
Hvorfor opsuger basiske sukkersaft næsten af sig selv CO2?
ForumindlægHeej folkens! :) Jeg sidder og er ved af afslutte mit srp om sukker i Kemi A / Historie A som jeg har arbejdet på de sidste 10-12 dage. Men jeg har et problem! :/ - Jeg kan nemlig ikke finde ud af at svar på et spørgsmål som er i det forsøg jeg har lavet: "1. Forklar hvorfor den bas... -
Udledning - Eksponentialmodellen
ForumindlægHey...Jeg læser til fysikeksamen (2.g) og er imidlertid stødt ind i et mindre problem.Her er udledningen:Strålingen med intensiteten Io trænger ind i et stof. I dybden x er strålingen svækket til intensiteten I. Ved at passere yderligere et tyndt lag med tykkelsen delta-x svækkes intensiteten til... -
Fysik opgave (stor mundfuld)
ForumindlægJeg har til dette spørgsmål:Afbild karakteristikken for modstanden og bestem resistansen ud fra tendenslinien. Kommentér karakteristikken og sammenlign de 2 resistansværdier med hinanden. (Grafen jeg fik var linær med forskriften: y = 164,63342x + 0,20475 I en fysik aflevering skrevet: Her ... -
Indledning
ForumindlægHejsa, jeg ville lige spørge om i måske ville give mig noget input til at gøre min indledning noget bedre? Indledning Jeg har i mit studieretningsprojekt taget udgangspunkt i to ting. Nemlig to forskellige grundopfattelser og Cuba. Formålet med denne rapport, er at uddele den viden og fortolkning... -
ERHVERVSØKONOMI 0G/ELLER SAMFUNDSØKONOMI - HJÆÆÆÆÆÆÆLP!!
ForumindlægHej alle. Da min far er ramt af kræft og er stærkt syg, har jeg brug for alverdens hjælp. Jeg læser til Financial Controller, en blanding af Finansøkonomi/Markedsføring-uddannelsen og mangler nu EØ + SØ eksamen. 2.juni formiddag: EØ 4.juni formiddag: SØ Jeg har misset nogle timer i den sid... -
Hvem kan løse mysteriet?
ForumindlægHej igen, jeg prøver nu at sætte min nøjagtige opgave ind og håber nogen vil hjælpe, da jeg har stirret mig blindt på den og er bange for jeg har misforstået det big time! Jeg har lavet et forsøg hvor jeg har målt pH i 5 forskellige opløsninger og skal derefter afgøre hvilke salte de forskellige ... -
Bio - Glyphosat , vær sød og hjælp : )
ForumindlægBiologi biologi...Jeg fatter intet af den her opgave, hvilket var derfor jeg IKKE valgte den som min "store opgave" da jeg var til årsprøve, men nu skal jeg altså alligevel aflevere den som lektie.En eller anden, forklar mig hvad det går ud på, kom med lidt hints så jeg måske kan finde ... -
Supplerende spørgsmål- Haster!!! :(
ForumindlægEr stadige fanget i at svar Enzymreaktion for tidere spørgesmål -.-' Håber der er en helt der ude , der kan redde min aften ! 1. Hvilke faktorer har inflydelse på et enzyms reaktionshastighed, dvs. dets evene at omdanne et bestemt subtrat til et bestemt produkt per tid ? 2. ( har sel... -
HASTER: beregning af pH
Forumindlæghej.. jeg har brug for hjælp med en afleverings opgave til i morgen.. I en vandig opløsnin er den formelle konc. af NH3 = 0,212 M Af opløsningen udtages med en pipette 20,00 mL som overføres til en konisk kolbe og titreres med HCL. Under titreringenmåles med passede mellemrum pH for opløsningen, ... -
Beregning af pH i opløsning
Forumindlæghej..jeg har brug for hjælp med en afleverings opgave til i morgen..I en vandig opløsnin er den formelle konc. af NH3 = 0,212 M Af opløsningen udtages med en pipette 20,00 mL som overføres til en konisk kolbe og titreres med HCL. Under titreringenmåles med passede mellemrum pH for opløsningen, ef... -
Fysik - Endnu en bølgeopg.
ForumindlægHej,Jeg har brug for lidt hjælp til disse opgaver:*******************************************Opg. 1: I et forsøg på at bestemme brydningsforholdet ved overgang mellem medie 1 og 2 har man målt sammenhørende værdier af indfaldsvinkel og brydningsvinkel:iº bº20 14,930 22,040 28,850 35,060... -
hjælp i biologi c, eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle :) Håber virkelig at der er nogen søde mennesker der ude som vil hjælpe mig! Jeg skal op i Biologi c i morgen tidlig, og mangler 3 underspørgsmål, som jeg har lidt svært ved og som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med at besvare, bare et af dem og så er jeg glad. Er lidt bagefter fordi... -
Hjælp med Totalrefleksion
ForumindlægHej!Jeg har lidt problemer med min fysik aflevering, og håber at der er nogen der kan hjælpe mig.Jeg er en stor idiot til fysik, da vi havde 4 forskellige lærere det første år, hvor hende vi havde det sidste halve år led af depressioner og ikke troede på det hun selv sagde. Så kort sagt har jeg i... -
Fransk grammatik
ForumindlægHej! Håber der er nogen der vil hjælpe med lidt fransk grammatik.Det handler om Objekts- og dativobjektpronomen. Jeg har forsøgt mig frem men er ikke sikker1. Le voleur nous a pris notre argent = Le voleur nous nous a pris2. Tu as montré cette photo a ton fiancé = Tu la lui as montré. 3. Vous pou... -
Statskundskab - movtiveret ansøgning
ForumindlægHejsa Da jeg har fået besked på at eftersende en motiveret ansøgning til SDU og er helt på bar bund, vil jeg høre om der er nogen, der har et eksempel på en sådan ansøgning. Jeg ved at der fx ved medicinstudiet ligger en masse fremme som man kan se, men hat ikke kunnet finde tilsvarende for sta... -
Bevægelsesmængde
ForumindlægHejsa folk på studieportalen. Jeg har fået en opgave for omkring bevægelsesmængde Opgaven er fra Vejen til Fysik A2 Opgave 274 "En båd med massen 5,0 ton og fart 2,0 m/s støder i tæt tåge ind i en båd med massen 3,0 ton og farten 2.8 m/s, som bevæger sig i modsat retning. Den... -
hjælp til oversættelse
ForumindlægHvis nogen lige vil hjælpe mig med at rette lidt.. :)Jeg tror at begrebet viser at vores opførsel overfor invandrere er skeptisk. Måske fordi vi føler at hvis ikke de vil tage vores sprog og vores kultur til sig, hvor skulle vi så tage imod dem?Alligevel synes jeg det er vigtig at begge parter læ... -
Biologirapport
ForumindlægJeg er ved at skrive et diskussionsindlæg til min biologirapport om puls og kondital. Det ville være fedt hvis nogen gad give en bedømmelse: Diskussion: 1. Hvilke ændringer sker der i kroppen fra hvile til arbejde? - Man kan diskutere hvilke ændringer kroppen vil gennemgå, når man går fra hvile t... -
Tysk oversættelse - 5 sætninger!
ForumindlægEr der nogen som vil læse korrektur på disse 5 oversættelser? Det er meget sandsynligt, at endnu flere mennesker bliver arbejdsløse, hvis krisen fortsætter med samme fart. - Es ist sehr wahrscheinlich, dass noch mehrere Menschen Arbeitslos werden, wenn die Krise mit gleicher Eile fortsetzt. Ha...
