Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 16121 til 16140 af 321608
-
hvad er Kvalitativt metode og Kvantitativt metode???'!!
Forumindlægnogle der komme med eks. hvis man laver en forsøg hvor man kan se der tale om Kvalitativt metode og Kvantitativt metode -
Tolkning
ForumindlægHejsaJeg tænkte på, om der er nogen der kortfattet og præcist, kan forklare mig, hvad ideologikritisk, feministisk og psykoanalytisk tolkning betyder og hvad det går ud på, for er ikke 100% med på det, og skal bruge det i min stil om Klokkeblomst.. På forhånd takLouise :) -
Analyse af “en hjemkomst” malet af Edvard Petersen,
ForumindlægHej jeg har om “en hjemkomst til eksamenen og kan ikke finde nogle oplysninger op maleriet “ en hjemkomst, også kaldet amerikadamperen ved Larsens plads. sådan analyse mæssigt. Og ville hører om i kunne hjælpe. -
Logaritmisk graf og papir
ForumindlægEr der mon nogen, der kan hjælpe mig med følgende problemer:I forbindelse med min eksamensopgave på Biblioteksskolen i København, skal jeg fremstille en graf ud fra et datasæt:X-aksen skal være en logarimisk skala (logaritmen af en løbende sum, f.eks. 1,2,3,4,osv. = 0, 0,301, 0,477, etc)) og Y-ak... -
Hjælp med brøker og division
ForumindlægI en større provinsby blev 1715 mennesker spurgt om hvordan de kom på arbejde hver dag. 490 personer, svarede at de tog offentlige transportmidler. Hvor stor en brøkdel (forkort mest muligt) tog offentlige transportmidler? 4. I en sprinklervæskeblanding er der brugt 4,5 liter vand, 3 50 liter op... -
hjælp til grammatik eng. A
Forumindlæghej. jeg har brug for noget hjælp til at rette nogle fejl i sætningerne, som jeg har svært ved.håber i vil hjælpe mig. 1. Universities that try to take a student's individual background into account is liable to be accused of political correctness. - er det noget med "that" ? 2. I... -
hjælp til aflevering om ideologier
ForumindlægHej :) Jeg har fået denne opgave: Angiv og dokumenter, hvilke politiske ideologier der kommer til udtryk i bilagene A, B, C og D. Undersøg dernæst, hvilke politiske partier der kan tænkes at stå bag de politiske synspunkter i bilagene. Hvis der er noget jeg virkelig ikke er god til, at det at do... -
islam - religion
ForumindlægHej skal lii bruge et hurtigt svar ang. islam. Nogen, der ved hvad iblis (satan) siger til menneskene, da de bliver skabt eller hvad han siger senere og i hvilke suraer det står? Det er meget vigtigt :) -
Bush fik endelig hvad han ønskede!
ForumindlægJeg har det på hjertet og det skal bare ud!!se lige på det her:http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247934 De folk der tror at Bush har sendt styrker til Irak og har fjernet Bush for FREDEN tar grueligt FEJL! Bush gør bare Sadams arbejde færdigt!Når de andre lande (kina, tyrkiet osv) tor... -
Medievidenskab
ForumindlægHejsa Jeg skal her til sommer starte på Grenaa Gymnasium, hvor jeg skal gå på den såkaldte samfundsvidenskabelige studieretning. Det er vildt spændende og jeg glæder mig rigtig meget. Mit mål er, at jeg vil læse videre på medievidenskab: http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-hummediev... -
forfatter kommentar og sprog
ForumindlægHejsa.. Håber alt er vel. Er det nemt at skildre en forfatters kommentar fra en novelle som er fortalt i 3. person 1tal Kan der i en historie være brugt flere forskellige tale former, såsom direkte tale, indirekte og dækket direkte tale ? -
Filosofi: Kant's Etik
ForumindlægLige et opklarende spørgsmål.En god handling hos Kant er en handling der udføres af pligt, dvs. den vilje der ligger bag handlingen, er bestemt af agtelse for moralloven og er i overensstemmelse med det kategoriske imperativ.Hvad dækker "moralloven". Som jeg forstår er det følgende:Det ... -
Start- og stopkoder
ForumindlægHej. Har denne biologi opgave - b. Forklar, hvorfor den i figur 2 viste nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen.: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf Har fået afvide det er noget med 3' og 5' som er start og stopkoder men ved slet ikke hvad jeg ... -
metaforer-analyse
ForumindlægHej. Har brug for lidt hjælp/hints til at komme igang med den her opg: http://peecee.dk/upload/view/111518 jeg har lavt en kort introduktion til lakoff og johnsons teori. Jeg har bare lidt svært ved at starte analysen op, om hvordan man kan analysere Pia K`s grundlovstale med friheds-metaforer -
glukose og betaceller
ForumindlægHej alle. Jeg har to spørgsmål, som jeg er lidt usikker på. Jeg har læst, at kroppen producere flere betaceller jo større sukkerkoncentration bliver. Men hvorfor gøres det, hvad er den biologiske forklaring på det - hvad sker der i kroppen? Så har jeg også læst, at jo mere glukose der er, jo hurt... -
Eksamen - Den kolde krig!!!
ForumindlægHjælp til problemstillinger. Kilderne er Marshallplanen, Marshalls tale på Harvard, Sovjets reaktion på Marshallplanen og Danmarks opfattelse heraf. Tak:) -
Kort spørgsmål
ForumindlægLille spørgsmål: Halveringstid for Am-241 er 432 år Henfaldskonstant: 0,6931/432 = 0,00016 år^-1 Hvor kommer tallet 0,6931 fra ? -
Simpel ligning
Forumindlæger gået kold i 9x^(-3/8)=5 .. den burde være ligetil, men går kold når jeg skal fjerne 9'tallet... :S hjælp! -
Parliament
ForumindlægHvorfor, eller hvordan er det lille i kommet ind i det engelske ord parliament? På fransk, parlement, at tale = parler; på dansk, parlament. -
Stående strenge
Forumindlæghej Når man taler om stående strenge, hvad er resonans og resonansfrekvensens helt præcis, har kigget i min bog og på nettet, og har lidt svært ved at forstå det,
