Søgning på: religion noter etik. Resultater: 16241 til 16260 af 19479
-
Novemberforfatningen
ForumindlægJeg forstår ikke dette: 1. Vælg et af følgende "problemer", og skriv det ind i et ark med problem – årsag – virkning – løsning: a. Kongen har ikke samme magt i hertugdømmerne som i resten af Danmark. b. Mindretallene i de tre hertugdømmer vil ikke være en del af D... -
Valg af studie computer?
ForumindlægJeg skal til at starte på gymnasiet her efter sommerferien, og jeg skal ud og købe en ny computer til skolestart. Jeg har kigget på en Zenbook fra Asus og enten Lenovo yoga pro 2 eller 3. Den eneste store forskel på de 2/3 computere er tastaturet og skærmen. Hvad har i oplevet med disse compute... -
Tage året om på universitet
ForumindlægHej Jeg har foreløbigt læst på en univeristetsuddannelse..den varer 5 år og nu allerede efter mit 2 år kan jeg se at jeg kommer til at tage året om fordi jeg har dumpet nogle eksamener. Det er efter min mening det slemmeste der kunne ske...og jeg er ret forvirret, fordi de fleste siger at ka... -
Maple i LaTeX
ForumindlægJeg skal have indført et maple plot i et LaTeX dokument. Jeg skriver flg. efter preamle \begin{document} \begin{center} \maketitle \end{center} \noindent \begin{opg} Der er givet en delmængde S af planen $\setR^{2}$ ved at S består af de punkter (x,y) i $\setR^{2}$ som tilfredsstiler alle nedenst... -
hvad betyder dette
ForumindlægIf the Earth's axis were perpendicular to the ecliptic, as in the drawings here, the Sun's position in the sky would be halfway between the celestial poles, and its daily path, seen from any point on Earth, would stay exactly the same, day after day. Each point on Earth would be carried a... -
Begynder
ForumindlægJeg har hørt om latex og kunne godt tænke mig at bruge det. Men hvilke programmer skal jeg bruge og har folk links der virker til disse:Jeg ved jeg skal have miktexHvad mere?Udfra screenshots, ser det ret avanceret ud. Men er det sådan at jeg kan nå at få sat mig ind i det så jeg kan få det med i... -
understreg det rigtige ord i sætningen
ForumindlægJeg har siddet med denne opgave, og vil meget gerne vide om det er helt galt sådan som jeg har lavet den. 1. the children enjoy / enjoys playing outside in the sun. 2. people in denmark is / are used to rainy weather. 3. all the furniture is / are new. 4. my glasses have / has gone mis... -
Konveksitet
ForumindlægSidder og forbereder mig til SSO'en, hvor jeg bl.a. bliver nødt til at omtale nogle konvekse funktioner. Så vidt jeg har forstået er den grundlæggende definition på konveksitet, at en funktion f er konveks i et interval I, hvis det for alle punkter (x1,x2) E I, hvor x2>x1 gælder at f(t*x1... -
Fysikprøven :O
ForumindlægJeg skal op i fysik på tirsdag. Jeg er gået i gang med at lave dispositioner til alle de emner, jeg kan komme op i. 1) Når man læser eksempler af dispositioner til fysik (Studienet.dk) kan man se både nogle forklaringer og eksempler på forsøg. Disse forsøg skal laves mens lærerne ikke er hos en ... -
HA almen spg.
ForumindlægOhoi! Jeg har da lige et par spørgsmål ang. den almene HA. Min historie: Jeg har færdiggjort en HHX i sommers med et snit på 8,4. Jeg havde tre A niveau fag EØ, ENG og IT. Færdiggjorde altså matematik på 2. år, og det gik altså ikke helt godt, kom ud med et 6 tal. Dette år arbejder jeg så, er... -
A-bomben
ForumindlægHvilke konsekvenser og bivirkninger har det haft, at A-bomben blev opfundet udover nagasaki og hiroshima blev sprunget i luften? Mange tak på forhånd:) -
AFSÆTNING A EKSAMEN
ForumindlægHåber i kan hjælpe. Jeg skal til min afsluttende eksamen i afsætning om en uge og kan ikke finde ud af hvor meget man skal læse op osv. Man skal selvfølgelig fremlægge sit projekt og derefter op i en ukendt tekst med tilsvarende spørgsmål. Men hvor meget skal man læse op hertil??? Bare afsætnin... -
En lille hurtigt spansk opgave!
ForumindlægHej jeg har brug for en rettelse, forbedringer til min spansk opgave Hvis du har forslag til hvordan jeg kan gøre den bedre grammatisk eller forslag til teksten så vær sød at skriv. På forhånd tak (: Her er den: Una descripción de la destinación: Vamos a Dubai, capital del tecnolog... -
Løsning til y' = a*y
ForumindlægLineære differentialligning y' = f(x)*y + g(x) Kan I vise, at løsningen til differentialligningen y' = a*y, hvor g(x) = 0, f(x) = a er y = ceax = ce∫adx Ekstra: Det er ikke helt nødvendigt, men hvis I har meget tid, vil I så vise, at Løsningen til y' = f(x)*y + g(x) ... -
Bue
ForumindlægHej! jeg har brug for hjælp til opg a og b i det vedhæftede dokument :) -
potensfunktion
ForumindlægJeg kæmper med at finde a og b i følgende: Y1=bX1a <=> 1,8=b12a og Y2=bX2a <=> 4=b80a Begge indgår på en ret linje B i et "dblog" koordinatsystem. (prøver lige at vedhæfte billedet.) jeg skal bruge det til at indsætte i excel, hvor cellen skal hente X i e... -
Mekanisk energi
ForumindlægHej SP! Jeg har et, hvad jeg går ud fra simpelt spørgsmål, som jeg simpelthen bare ikke kan finde ud af. Håber i kan hjælpe. Opgaven lyder: "En bold kastes lodret opad med en fart på 10 m/s. Hvor højt når bolden op?" Dette har jeg selv svaret på og har fundet det rigtigt ... -
eksponentiel funktion
ForumindlægHej. Jeg har følgende opgave, som jeg ikke har en ide om hvordan jeg skal løse den. Håber der nogen der kan hjælpe. En olies viskositet v, der er et mål for, hvor sejtflydende olien er, afhænger af oliens temperatur t. viskositeten angives i en enhed, der er underordnet i denne forbindelse... -
Bestem radius for en kugle
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som lyder: For en kugle med radius r og volumen V gælder at V=4/3*pi*r3. En bestemt kugle har rumfanget 32/3*pi. Bestem radius for denne kugle(uden hjælpemidler). Jeg får kuglens radius til at være 3√(32/3)/4/3) er dette korrekt? Ved at dividere med pi på venstre s... -
HASTER - heptan i et skema
ForumindlægIndtil videre ser mit skema sådan ud: C7H16 + 11 O2 --> 7 CO2 + 8 H2O n 3,42/101=0,034 mol m 5 ml * 0,684 g=3,42g M (12,01*7)+(1,008...
