Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16441 til 16460 af 102572
-
Skal jeg tage eksamen om?
ForumindlægHej! Jeg gik til eksamen i mat A i dag, og jeg har på fornemmelsen, at det ikke gik særlig godt. Skide ærgeligt! Mit spørgsmål er, at hvis jeg i årskarakter har karakterene 4 og 7, men dumper eksamen, skal jeg så stadig til en ny prøveeksamen, eller består jeg uden at skulle op igen? -
HJÆÆÆÆÆLP!!!!!
Forumindlægplease hkælp mig med denne opg, skal aflevere den idag lad fx være en linær funktion a) bestem f(x) når f(0)= 2 og f(1)= 5 b) bereng f (-1) c) f(x ) = 2x-4 HJÆLP MIG PLEASSSEEEEEE !!!!!!! -
Nervøs for lektier på gymnasiet?
ForumindlægSkal starte på gymnasiet, hvor mange lektier skal jeg se frem til at lave hver dag?? ER super dårlig til matematik og alle de andre naturvidenskabelige fag.. -
truth tabel(ikke det samme)
ForumindlægVi anvender + som symbol for ekslusiv og således at P+R betyder P eller R men ikke begge. a) Lav en "truth tabel" for P+R, det har jeg gjort b) Find en formel hvor du bruger ∧∨¬ som er ensbetydende med P+R. Ville svaret på b være: ¬(P∧R)∧(P∨R) -
Tyskoversættelse (har lavet det hele)
ForumindlægJeg har en lille oversættelse, som jeg gerne vil have tjekket for fejl. Følgende oversættes: Dramaet handler om mangemilliardæsen C Z, der vender tilbage til sin fødeby Güllen, hvor hun som gravid en vinterdag for 45 år siden blev jaget bort. til tysk: Das Drama handelt von der Multimillionärin C... -
Cosinus og stumpvinklede trekanter :-)
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder med en matematik aflevering, og jeg skal regne længden på nogle wirere ud. Jeg har lært, at cos og sin relationerne er gode til at regne sidelængder på vilkårlige trekanter. Men jeg kan ikke huske, hvordan det er jeg gør det med stumpvinklede trekanter? Jeg søger ikke et... -
eksame.. og jeg har angst!
Forumindlæghej alle jeg skal næste uge op i 3 eksamener: 1) dansk, 2) engelsk 3) samfundsfag - jeg er så meget på den! hvordan kan jeg forberede mig til disse fag? godt nok er det årsprøve, men stadig bliver rektoren sur, hvis jeg ikke består /: håber der er nogen der vil hjælpe mig.. er virkelig på ski... -
Notatpapir
Forumindlæghar nu været til to eksamener, hvor læren ved afslutningen har bedt om mine notatpairer, har tænkt på om disse egentlig indgår i bedømmelsen? -
Bestemmelse af CH3COOh i eddike
ForumindlægJeg er 2. stx'er og har fået en rapport for. Problemet er, at jeg ik har været der den dag, hvor den blev forklaret. Det har resulteret i, at jeg nu sidder her og ikke rigtig kan besvare nogle spørgsmål. Derfor håber jeg, at der er nogle der kan hjælpe mig. Her er de ting der blev udleveret f... -
Har brug for hjælp til til vælge linje !
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre, om der var noglen der kunne give mig et kort svar på, hvad jeg kan bruge studieretningerne : kemi A matematik A fysik B, og matematik A engelsk A samfundsfag B. Jeg er allerede optaget på mit gymnasie, under fys kemi mat linjen, men tror jeg hælder mere til den anden... -
Jamen Hvordan?
ForumindlægHey...Jeg har fået mit karakterblad den ser ikke så slem ud MEN der er nogle karakter jeger dalet lidt ned i kan i fortælle mig hvordan jeg skal forbedre det det var fordi vi have en terminsprøve og jeg fik sku nogle rimlig dårlige karakter i mat jeg fik 6 for opgaven og 11 for ordenen, og lærere... -
andengradspoltnomium
Forumindlægjeg skal redgøre for a,b,c,d i grafen f(x)=ax^2+bx+c hvad skal jeg skrive? -
Supplering af specifikke adgangskrav
ForumindlægJeg er blevet tilbudt en plads på antropologi på KU, men ville egentlig helst ind og læse veterinærmedicin. Det kræver dog Mat B/A og Fysik og Kemi B. Jeg har meldt mig til på VUC, men jeg føler mig sgu en del presset af at jeg skal have de fag, da især matematik ikke er mit stærkeste fag. Klared... -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægEr der ikke en klog person, der kan give mig et bevis for, at forholdet mellem de tre par af sider i to ensvinklede trekanter er konstant? Altså at der for to ensvinklede trekanter ABC og A'B'C' gælder, ata = k*a'b = k*b'c = k*c' -
Kan i fortælle mig lidt mere om EUX???
ForumindlægHej Jeg har en drøm om at blive psykolog. Men mit spørgsmål er så, kan man som ungdomsuddannelse tage EUX og så læse videre på uni, hvor jeg så har tænkt mig at læse til psykolog? Det andet spørgsmål: På EUX 1. År: Dansk C, samfundsfag C, engelsk C, erhvervsøkonomi C, organisation C, Matemati... -
FSA 08 - karakterer!
ForumindlægHej, Hvad fik i, i fysik FSA i år? -
folkeskolen- er det vigtigt man har følt med , hvis man skal på gym.?
Forumindlæg.....? -
vitamin indhold
ForumindlægNogen som kan hjælpe med nedenstående opgaver? 3002 B: Når spinat blancheres, ændrer vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften y = 31,5 * 0,887^t hvor t er tiden. a) Bestem t for y = 19 Nitratindholdet i spinat ændrer sig samtidig og følger forskriften z = 20,3 + 6... -
Rettelse af tysk stil :)
ForumindlægHej! Jeg har lige været op i skriftlig tysk og vil meget gerne få rettet min stil. For jeg kan slet ikke bedømme stilen....på forhånd tak!! :)Zwischen den Welten1. Übersetze den dänischen Text ins Deutsche.Der Erzähler in dem folgenden Text ist einen jungen Mann, der in dem östlichen Teil aus Ber... -
trekant beregning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg har lidt problemer med at få løst. Den lyder sådan her: I trekant ABC er a=12cm, b=14cm og C=34 grader. Hvad er arealet af trekant ABC samt længden af c? Nogle som kan hjælpe mig med denne opgave, den har virkelig drillet mig meget. ...
