Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16521 til 16540 af 152758
-
opg. 4.036
ForumindlægHej alle Beder om hjælp til en potensfunktion f(x) = x^a, der lyder således: Bestem a, når det oplyses, at f(2x) = 5*f(x) Håber at der er nogle matematiske hjerner, der vil hjælpe.. -
Vektor hjælp!
ForumindlægOpgave lyder: Vi har to vektorer, a=(t , t+1) og b=(-t , t+1). Bestem de værdier af t, for hvilken vinklen mellem vektorerne a og b er 60 grader..?? På forhånd tak -
Sandsynlighedsregning: uafhængige hændelser
Forumindlægjeg har en opgave hvor jeg kender P(A) og derved P(CA) P(B) og derved P(CB) P(B|CA) og derved P(CB|CA) jeg skal finde P(B|A) -
hastighedskonstanten
Forumindlæghej Find hastighedskonstanten, og angiv hastighedsudtrykket for reaktionen jeg ved at hvilken formel man bruger men det er bar der efter v = (d[A])/dt = [A]* k hvordan sker derefter osv. -
trekant.
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? I en trekant ABC er |BC|=4/3|AB| og |AC|=2|AB|. a) Bestem vinkel A - Skal man bruge cosinusrelation? Ved ikke rigtig.. b) Bestem |AB|, når h_b=4 -
Tegneplade til håndskrevne notater/figurtegning
ForumindlægHej! Som overskriften siger, er jeg interesseret i at høre hvilken tegneplade i bruger til håndskrevne notater / figurtegning på jeres computer! Jeg er ikke den heldige ejer af en bærbar hvor man kan "tegne" direkte på skærmen, men har sat mit for at jeg skal igang med at bruge en tegn... -
Karakter - 11/13
ForumindlægHejsa.1) Jeg tænkte på om der var nogle med et snit omkring/over 10 som gad lægge deres karakterer ud i dette indlæg?2) Er der nogle som kan henvise til nogle samfundsfags- eller geografiopgaver til 13? -
adgangskvotienter 2009
ForumindlægTror i at adgangskvotienten i henholdsvis Medicin og Tandlæge studiet vil stige eller falde? Tallene fra sidste år viser måske bare at det er blevet sværere at få en god karakter. Da det er et stort spring fra 4 til 7 og fra 7 til 10 Før i tiden kunne man nemt få 9 eller 10 -
Optagelse på psykologi studiet - kvote 2
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for et par gode råd her. Jeg har det brændende mål at komme ind på psykologi studiet, da jeg bare brænder for faget og alt hvad videnskaben bringer med sig på det plan! Desværre har jeg ikke altid vidst det, hvad mine karakterer fra HF desværre afspejler (Har de adgangsg... -
Areal på trapez
ForumindlægHej. Hvordan finder man arealet på en trapez?Mvh. Tonni! -
Reduktion
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med følgende: http://peecee.dk/upload/view/112502 -
log1/2
Forumindlæghvordan finder jeg a her:3=log(0.5)/log(a) -
reducer!!!???
Forumindlægjeg skal reducere udtrykket: det er vedhæftet, da jeg ikke kan skrive a hat og vektorerne herind, men her er et forsøg, og hvis, i ikk forstår det der er skrevet, kunne i eventuelt se det vedhæftede fil; se lig her: (A= a hat) (a=vektor a) (B=b hat) og (b= vektor b) (2A+A)(a+B) - (b+2a)(b-A) hvo... -
Isoler Haster
ForumindlægIsoler a i formlen: N --------------------- =t q kvardratrodden af a -
vejledende opgavesæt
Forumindlæggodaften. i et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a=(2,3) og b= (4,-1) a) bestem arealet af det parallelogram, der udspændes af vektorerne a og b b) bestem vinklen mellem vektorerne a og b nogen der kan hjælpe på forhånd tak :) -
Er det rigtigt??
ForumindlægHej derude Er der en der kan tjekke om det rigtigt? F lineær: f(-1) = -5 og f(4) = 5 F eksponentiel: f(2) = 20 og f(5) = 160 F potensfunktion: f(1) = 6 og f(3) = 54 _______ F(x) = ax + b f(-1) = -5 og f(4) = 5 4a + b = 5 -1a + b = -5 Jeg dividerer og b’erne går ud med hinanden: 3a = 0 ... -
optagelse
Forumindlægjeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU.. -
Ren Matematik/Ingeniør/Whatever
ForumindlægSkal til at søge ind på en vidergående uddannelse og da der kun er 2 uger endnu er jeg ved at komme detil hvor man ikke kan udsætte det mere. Det har hele tiden været min plan at jeg ville læse ren matematik på AU, men efter at have kigget lidt på beskæftigelsesmulighederne (undervisning eller ma... -
Molekylær medicin, biokemi & medicinalkemi
ForumindlægHej, Jeg er meget interesseret i udviklingen af ny medicin og er derfor overbevist om, at jeg vil læse et studie inden for dette område. Problemet er, at der er ufatteligt mange uddannelser, som netop berører dette emne. Jeg har efterhånden kogt det ned til molekylær medicin, biokemi og medicina... -
Regneforskrift + omskriv (vektor)
ForumindlægLandet ligger desværre sådan at der er nogle ting jeg ikke helt har fået styr på i folkeskolen og nu skal bruge det i en matematikaflevering - Så er der nogle venlige sjæle som kunne tænke sig at hjælpe med disse opgaver? :) En ret linje (L) går igennem punkterne A(1,1) og B(3,2) a) Find en regne...
