Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 16661 til 16680 af 92586
-
Engelsk sprogopgave - hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har en sprogopgave for til i aften, men har et par opgaver jeg ikke rigtig forstår. Vil gerne have forklaringer med, så jeg selv kan forstå det og kan huske det til næste gang opgave 1 I hver af nedenstående sætninger er en grammatisk fejl understreget. Skriv den korrekte sætning, og ... -
Kræmmerhus, vinkel
ForumindlægHej skal bruge hjælp til en opgave:) En klasse med matematikglade elever får, ved en juleafslutning, hver udleveret et stykke kraftigt papir med en cirkel med en radius på 10 cm. Deres nørdede matematiklærer medbringer også sakse og tape, og udfordrer nu eleverne til at finde ud af hvordan man s... -
Sandsynlighedsregn.
ForumindlægNogle, der vil hjælpe? :-) En urne indeholder 30 blå, 15 røde, 20 sorte kugler. Der trækkes 10 kugler. Hvad er sandsynligheden for at: * Alle kugler er blå? * Der er 5 røde og 5 blå kugler? * Der er 5 blå, 3 røde og 2 sorte kugler? -
Engelsk oversættelse
Forumindlæg"Debatten fortsætter". Unge mennesker har altid haft travlt med at gøre oprør mod den ældre generation. Mens de stadig er børn, har de ikke noget imod, at de skal følge visse regler, men i deres pubertetsperioede begynder de at ønske mere frihed. De vil være uafhængige og bestemme sel... -
vilkårlig trekant
Forumindlægskal finde længden af siden c. ved at arealet a trekanten= 10, sin(B)= 0,5 og siden a= 4. ved ikke hvad jeg skal gøre her fra. -
HJÆLP TIL RETTELSE AF MINI OPAVE
ForumindlægHej er der nogen der gider og kigge på det jeg har skrevet ved godt det ikke er så godt skrevet, men gider i og kigge på den og bare ret de fejl i lige gider fordi det ville hjælpe med en hel del på forhånd tak :) hilsen Karsten Weapons: In the Vietnam War they used many different kind of we... -
Potenstal
ForumindlægHej Hvordan skrives resultatet korekt ? 10 x 10 x 10 x 10 x 5 x 5 = 104 x 52 eller 104 52 -
Stor opgave. Pi
ForumindlægJeg har fået følgende problemformulering.-der ønskes en vurdering af de meget tidlige værdier for pi, og en redegørelse for nogle af de metoder man gennem matematikkens tidlige historie har brugt til at finde pi.-Dernæst ønskes en redegørelse for hvordan pi kan bestemmes vha. Arcustangens rækker.... -
Spørgsmål til mdt. Eksamen
ForumindlægHej er der nogle der ved hvor man kan finede eksempler på spørgsmål som kan blive stillede til eksamen i matematik på c-nivMvh Lykke -
Procent/grader haster !!
ForumindlægJeg har en opgave med at jeg skal lave en cirkeldiagramer, som viser resulterne på en klasses avissamling. Jeg ved at 360 grader er 100%.. f.eks. 5.a har samlet 960 kr. Jeg skal stille klassen i cirkeldiagram. Hvordan sætter jeg dem ind ? i hvor mange grader og procent ? -
haster
ForumindlægEn der nogen der har noter til den her tekst? Jeg har lidt problemer med den og kunne godt bruge noget hjælp Penelope Lively: Clara's day -
terminsprøve
ForumindlægEr det tilladt at bruge sine egne noter, inklusive dem hvor ChatGPT er anvendt, i en opgave til terminsprøven i dansk, uden at det betragtes som plagiat? -
Nægtet Oprykning Til 3.G (HJÆLP)
ForumindlægHJÆLP!! Jeg står i den situation, at jeg er blevet nægtet oprykning til 3.G. Under karantæne har jeg ikke været meget aktiv i timerne, og mine årsprøver er heller ikke gået så godt, hvilket har gjort at mit snit er under 2,0 så jeg kan ikke rykke op. Jeg skal til samtale med rektor på mandag om ... -
3 sætninge rettelser
ForumindlægOpgaven løs på at oversætte følgende sætninger. Jeg har gjort mit bedste men vil gerne have nogle til lige at se det igennem. På forhånd tak! 1) De to unge skulle mødes og have frokost sammen. The two youngsters should meet and have lunch together. 2) Der lå mange lækre brød på hylderne. There... -
Datalogi - Hvad lærer man om?
ForumindlægJa som overskriften siger, hvad lærer man om i datalogi? Overvejer lidt at skifte mit matematik b ud med to c-niveau fag. Så gad godt vide hvad man lærer i datalogi og hvilke redskaber osv man bruger? -
Udlænding=%Uddannelse!?
ForumindlægEr der nogle indvandrer/udlændinge Der kan nikke genkendende til dette udsagn!? har I nogensinde følt jer forskelsbehandlet- udelukkende pga din hudfarve eller etnisk baggrund? Har du haft lærere der er usikre på at give dig en god karakterer- selvom du er bedre end andre danskere- udelukkende... -
Mac eller PC?
ForumindlægHej alle! Jeg er lige blevet 14 år, og skal starte i 8. klasse efter sommerferien. På min skole skal man have sin egen computer med i skole fra 8. klasse og indtil man går ud, og det var nok alligevel på tide at få mig en computer. Jeg har endnu ikke fået købt en, og er stadig i tvivl om hvilken ... -
Forslag til fysikbøger
ForumindlægHej guys! Jeg er i den situation, at jeg grundet sygdom, har været nødsaget til at droppe ud af gymnasiet i 2.g. (for 2 år siden) Jeg regner med at være klar til at starte på studenterkursus efter sommerferien. I mellem tiden, kunne jeg godt tænke mig, at studere noget fysik herhjemme. Jeg har a... -
Design et vinglas
ForumindlægEn virksomhed, der fremstiller drikkeglas, skal have designet en ny glasserie. Inden man går i gang med at lave formene til produktionen, skal der fremstilles en model af et vinglas. Modellen drejes i transparent plast på en CNC-styret drejebænk. For at kunne programmere denne skal vinglassets fo... -
Skuffelse over Engelsk skriftlig eksamen.
ForumindlægHej herinde. Det er første jeg jeg benytter mig af feedback/spørgsmål på studieportalen, men jeg er dog så frustreret ,at jeg håber, at der vil være hjælp (eller trøst) at finde. Vi har idag fået de skriftlige karakterer på 3 års STX afsløret. Jeg har været oppe i tre eksamener, og er rigti...
