Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 16681 til 16700 af 75430
-
Opgaveredaktør
ForumindlægHej.N der ka fortælle hvem der er opgaveredaktør i dansk? -
1100-1500
Forumindlægnogen der kan fortælle mig om 1282 den første danske håndfæstning? -
Vektorfunktion
ForumindlægFunktionen beskriver en golfkugles bane over en bakke, kuglen landet på bakken i y=9. (x(t)) = (23t)r(t) = (y(t)) = (23t - 5t^2)Bestem længden af det tidsrum bolden er i luften. Hvordan griber man lige den an? Jeg har prøvet med 9 = 23t - 5t^2, også isolere t derfra, men det kom der ikke ... -
At skrive en brøk så simpelt så muligt uden brug af hjælpemidler?
ForumindlægJeg har fået til opgave at skreve brøken (15^2 * 9^-2 * 25) / ((1/5)^3 * 3 * 5^2) så simpelt som muligt uden brug af lommeregner. Indtil videre har jeg forkortet den til (75 * 9^-2) / (1/125) men ved ikke om jeg kan komme videre?? -
Årsprøve
ForumindlægHey, Jeg skal til årsprøve i mundtlig dansk på torsdag... Jeg er meget i tvivl om, hvordan det skal foregå. Alt jeg ved er, at jeg har 40 minutters forberedelse og 20 minutters eksamination... Nogle der ved noget om dansk årsprøver/eksamener? Vil meget gerne have nogle gode råd... Tak :) -
Haster - gennemlæsning af danskstil
ForumindlægHei hei dette råb om hjælp skal gå til dem som er ufattelig dygtige til dansk:D he he Jeg har skrevet et essay i dansk og jeg har brug for at en faglig dygtig kan læse det igennem. Vil helst sende det som mail... Det er fordi jeg har brug for et par nye øjne til at læse det igennem Nogen som ka... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægEr alle disse oversættelser korrekte?: 1. Om fredagen holdt de fri og gik i biografen. They took a day off Friday and went to the cinema. 2. Alle danskerne var vildt begejstrede for den nye roman. All the Danes were very excited about the new novel. 3. Der er ikke blevet skabt mange nye job ... -
Grammatik
ForumindlægHej, når man på TYSK skal sige følgende:I dag har jeg ingen=Heute habe ich keineNår man skal sige, HAR JEG, hedder det så, ICH HABE, ELLER HABE ICH?Har jeg = habe ichJeg har = Ich habe ?? -
Kan ikke se Censor ??
ForumindlægHvor bliver Censoren af ? Jeg har haft prøver i de to dage. Men har ikke mødt censorne endnu?? Hvordan kan det være? -
Rettelser
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at rette flg. sætninger ? (fra fejlstøvsugeren side 45) 1. Elizabeth I lay the cause for England’s greatness. 2. All the telephone wires are now laid in the ground, and they had lain there for a long time. 3. I am tired; I want to lie for a while. 4. Denmark lie... -
Nogle der vil tjekke min lille tekst igennem?
ForumindlægHey! Jeg har oversat disse 10 sætninger. Ser de fornuftige ud? Mange tak på forhånd! 1. Mine forældre har ikke købt en gave til Miguel Mi padres no compran un regalo para Miguel 2. Min venindes hus er stort og gult El casa del mi amiga es grande y amarillo 3. Der er ikke no... -
Oversættelse - hjælp til rettelse
ForumindlægHej jeg skal aflevere denne oversættelse imorgen og ville høre om nogen havde tid til at rette den: 1. Supermarkedet, hvor Sabines far arbejder, hedder Hertie. 2. Ekspedienterne og ekspeditricerne har meget travlt. 3. Hr. Meyer sælger vin og alkohol. 4. Han taler med mange kunder hver dag. 5. &q... -
Udvidet - simpel tid engelsk
Forumindlæg1. Mrs. Brown was sitting in a chair drinking coffee when Tom came in. 2. At first she didn’t understand why Tom was smiling but when she saw the money in his hand she realized what had happened. 3. When Tom opened the letter and saw the check, he knew that everything was okay. 4. Miss... -
oversættelses retning
Forumindlægjeg har skrevet denner tyske ting og vil have hjælp til at finde fejlne. 1: i dag er jeg i Danmark. Heute ich bin in Danemark. 2: i gå var jeg i Berlin. Gestern ich war in berlin. 3: Men vejret er dårligt. Aber das wetter war sclectht 4: nu er vi hjemme. Jetz wir sind zu hause. 5: hvor... -
pH magnesiumhydroxid
ForumindlægHvad er pH af en (1,000 x 10^-9) M vandig opløsning af magnesiumhydroxid? -
HJÆLP!!!:S
Forumindlæghej alle sammen! jeg overvejede bare om der er nogle der lige har tid til at rette følgende fransk opgave som jeg skal aflevere imorgen...på forhånd tak!Indsæt delingsartikel eller artsartikel og oversæt til dansk:1.) Vous avez des légumes dans le jardin?1.a) Har De/I nogle grønsager i haven?2.) ... -
Permutation som produkt af disjunkte cykler
ForumindlægHvordan opskriver jeg permutationen p = (2,9,8,5,3,1,4,6,7) som et produkt af disjunkte cykler? Det kan jeg slet ikke finde ud af. Måske har jeg bare set mig blind på den. Jeg har også permutationen m = (3,2,1,9,8,5,7,6,4) og der får jeg m = (1 3)(2)(4 9)(5 8 6)(7), er det ikke rigtig nok? -
Stokastisk variabel
ForumindlægHej hjælp til denne opgave En stokastisk variabel Z kan antage værdierne 9, 11, 13, 15 og 17. a) Udfyld et skema som nedstående , når det oplyses, at P(Z (mindre eller lig med) 13) = 0,75. b) Bestem middenværdien c) Bestem P(Z (større eller lig med) 11). -
forvirring kvadratrod
ForumindlægDenne opgave har jeg fået hjælp til, men udregningen er ikke som den i bogen? 11^2 – 9^2 Jeg vil indsætte i formlen: (a-b)^2 jeg er dog blevet vist, at jeg skal bruge nr. 3 kvadratsætning: (a+b) • (a-b) (11+9)(11-9) = (20)(2) = 40 112 - 92 = 121 - 81 = 40 Der står i bogen således... -
SSO
ForumindlægHej søde folkDer er lige noget jeg ikke fatte, når man skal lave analyse og fortolkning af sprog og stil i en roman omfatter det så også analyse og fortolkning i det hel taget.Altså miljø sted osv.På forhånd tak:)
