Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 16701 til 16720 af 56550
-
Nytårstale om 2019
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i samfundsfag, hvor jeg skal skrive en nytårstale om 2019, hvor jeg kommer med eksempler, som vil fremtræde i 2020. Nogle der har nogle ideer???? -
Tredjegradspolynomium.
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet en opgave, hvor jeg skal bestemme tallene b, c og d. Jeg ved at f(0) = -9, og at grafen for f har vandrette tangenter for x = -2 og x = 0. Jeg har selv kommet frem til, at da c er skæringen med y-aksen (eller er det kun i 2. grads polynomier?), er c = -9, da f(0) = -9.... -
Differentiabel ligning
ForumindlægHey Jeg mangler lidt hjælp til at løse en ligning Jeg har: f(X)=x^3-6x^2+9x f`(x)=3*x^2-12x+9 f`(x)=0 3*x^2-12x+9=0 3*x^2-12x=-9 Så er mit spørgsmål hvordan jeg finder de 2 x værdier? på lommeregneren har jeg solvet dem til x=1 eller x=3, men hvordan kommer man frem til det. -
Dansk essay- er det sådan man gør?
ForumindlægHej Jeg har svært ved at lave et essay, og så søgte jeg på google og fandt en masse sider med forklaringen. Men meget af det var forskelligt fra hinanden, men nu har jeg prøvet at lave den så godt jeg kunne. Jeg ville bare bede nogen om at læse den igennem og sige hvor meget de tror jeg ... -
Rettelse af tysk tekst
ForumindlægIch heisse XXX und ich bin 15 Jahre alt. Ich habe einen Brüder. Er heisst xxx und ist 10 Jahre alt. Er geht in die Grundschule an Vallerödschule. Meine Mutter heisst xxx, sie ist 42 Jahre alt, sie arbeitet als ein Sekretärin Mein Vater heisst xxx, er ist 45 Jahre alt, er arbeitet als Fensterp... -
Fejlretning
ForumindlægVil nogen af jer måske gerne rette min stil på ca. 200 ord? :-) Tak på forhånd Ich heisse XXX. Ich gehe in die 9. Klasse. In die 8. Klasse war Ich zur Besichtigung bei dem Gymnasium (STX) in Roskilde und das EDV-studium in Odense. STX ist einen gymnasial Ausbildung. STX gibt Möglichkeit f... -
gode råd evt. rettelse
Forumindlæghey mit navn er mads. har en tysk opgave og ville bare vide hvad jeg kan gøre bedre til næste gang og evt. en rettet version som jeg kan bruge som scale to scale model. tusind tak på forhånd Ich stelle mich vor – ein Selbstporträt. Guten Tag mein Name ist Mads, ich bin 16 Jahr alt, und ich... -
Hjælp til rettelse!!!
ForumindlægHej skal aflevere det her i tysk på mandag. er der nogen der gider "løbe den igennem" for fejl? Auf meiner Klassenfahrt in der 9. Klasse, bin ich auf Hirtshals, in Nordjütland gewesen. Um 7:11 Uhr, den ersten Tag, sind wir mit dem Zug nach Hirtshals gefahren. In Hirtshals, haben wir... -
At droppe ud af STX
ForumindlægJeg er lige startet på STX her for en måned siden efter 9. klasse. Generelt går det vel fint nok, men fortryder at have valgt STX. Har fundet ud af, at jeg meget heller vil have en HHX. Problemet er, at jeg rigtig gerne vil have spansk da det er det fag jeg er bedst til og er meget glad for det. ... -
Oversættelse:
ForumindlægHej kan nogen se dette igennem. På forhånd tak. _60dværgeDanske tekst:I årene 1820-1932 udvandrede mere end 300.000 danskere til Amerika. Der kunne være mange grunde til, at unge mennesker følte sig fristede til at forlade deres land. Men de måtte træffe en svær beslutning. De skulle sige farvel ... -
Integralregning (3.003 1A)
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med finde ud af hvordan jeg skal gribe nedenstående opgaver an. Håber nogen vil give mig et skub i den rigtige retningEn funktion f er givet vedf(x)= 9/(3-4x) , xBetsem til f den stamfunktion, hvis graf går gennem punktet O(0,0)Fra eksamen august 98 nr 21)Bestem samtli... -
Kuglens ligning ud fra tangentplan og parameterfremstilling
ForumindlægJeg kan ikke rigtigt finde ud af denne opgave. Håber nogle af jer derude kan hjælpe. Opgaveformuleringen lyder som følger: Centrum for en kugle med radius 6 skal ligge på linjen med parameterfremstilling (x,y,z) = (3,-2,13) + t*(1,4,-3) Kuglen skal have planen med ligningen -2x + y + 2z –... -
Andengradsligninger
ForumindlægJeg har brug for hjælp til tre opgaver vedr. andengradsligninger 1. For hvilke tal c, har -2x^2-24x+c=0 ingen løsninger? 2. Bestem b, så 4x^2+bx+9=0 har netop en løsning. 3. For hvilke tal a, har ax^2+3x-6=0 to løsninger? Løs derefter ligningen for hhv. a=3, a=0, a=-3/8 og a=-3 Jeg ved ikke h... -
Differentialligning
ForumindlægHej jeg sidder og øver til matematik skriftlig eksamen og er gået lidt i stå med denne opgave: I et bestemt kredsløb er strømstyrken I(t) (målt i ampere) en funktion af tiden t(målt i sekunder). Det oplyses, at I(t) er løsning til differentialligningen: 0,4 * dI/dt + 10*I = 9 og I(0)= 0 a) Beste... -
hurtige hjælp
ForumindlægHej alle, jeg håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmåle En stokastisk variabel Y er normalfordelt Y∼N(7,2) , og F er fordelingsfunktionen for Y. a) Undersøg, om punkterne Q(7; 0,5) og P(9; 0,84) ligger pa° grafen for F. er middelværdien ikke 7 og spredning 2, men hvordan skal j... -
translation
Forumindlæglige en kort oversættelse, som der forhåbentlig er nogen, der vil kigge lidt nærmere påTranslationLife gets easier and funnier with the futures robots, and we will see a lot more to them, as they get capable to carry out (flere) different duties. It is one of the conclusions in FN’s rapport “Worl... -
ENGELSK: Hjælp til rettelser? (SU senest mandag)
ForumindlægDansk version:Vi lever i en tid, hvor indkøb er blevet en fritidsbeskæftigelse. Moderne forbrugere er mere krævende end nogensinde, ikke mindst fordi de i forvejen har alt, hvad de har brug for. Det indebærer, at butikkerne skal anstrenge sig for at overleve. Forretningerne kan kun blive større v... -
kigge hurtigt!
ForumindlægHer er noget jeg har oversat.. villle lige se om det er rigtigt. Hier ist der Brief. kam es heute. hier ist der Brief, der heute kam. hier ist der Brief. Ich habe es heute geschrieben. hier ist der Brief, den ich heute geschrieben haben. sie kam mit einem Vorschlag, akzeptiere ich nicht. den Ser... -
Karakter.
ForumindlægI mine standpunkts karakter har jeg fået 8.2 i gennemsnit (8.klasse). Er lidt skuffet over mig selv, men samtidig lidt forvirret. Jeg fik 4 i matematik problem regning i standpunkt, men vi har ikke haft nogle prøver i problemregning. Derefter fik jeg kun 7 i fysik, biologi og geografi, hvor je... -
Oso hjælp
ForumindlægHej.. Jeg skriver i min oso om at være film-instruktør. Jeg jeg har gået og overvejet mit produkt men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det skal være. Det er oplagt at lave en film men jeg har ikke mere end 20 til fremlægglse. Jeg kan ikke nå at lave special effekts osv så hvis det skulle vær...
